Lääkkeellisen tyhjennyksen läpikäyneet? (myös keskenmenon saaneet voi vastata!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija

Vieras
Minulle todettiin keskeytynyt keskenmeno rv7. Olen menossa lääkkeelliseen tyhjennykseen parin päivän päästä. Voi olla että alkio tulee myös itse pois, sillä nyt alkoi vuoto.

Suru on kova ja surtavahan se on. Jäin vaan miettimään, että milloin seuraavat kuukautiset yleensä tulee..?

eli milloin sinulla alkoi seuraavat kuukautiset keskenmenon tai lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen? Kerrotko myös, oliko kiertosi aiemmin säännöllinen vai epäsäännöllinen?

Olisin kiitollinen vastauksista.

mie: niin teenkin.

empuuu: kiitos kun taas vastaat. Vastasit eilen tai toissapäivänä kun mietin sitä ruskeaa vuotoa. Se tosiaan oli merkki siitä, että alkio oli kuollut..:`(

Minulla oli keskeytynyt keskenmeno rv 8+, tämä selvisi vasta viikon 12 ultarassa. : /
Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, koska mitään vuotoja ei ollut, vain epämääräinen alaselkäkipu.
Mutta tyhjennyksen jälkeen vuosin monta viikkoa. Lopulta pääsin uudelleen ultraan ja siellä todettiin, että kaikki ei ole tullutkaan pois. Joten tehtiin vielä kaavinta.
Jos siis on mahdollista, niin pyydä ultraus jonkin ajan kuluttua lääkkeellisestä tyhjennyksestä.
Meni siis muutama kk minulla ennen kuin kuukautiset alkoivat normalisoitua.

Iso lämmin halaus sinulle Ap!! :heart:

Minulla meni noin kolme kuukautta ennenkuin pääsin normaaliin kiertoon (joka on 34-35pv).
Ensin tuli jälkivuotoa joka kesti monta viikkoa, ensimmäiset kuukautiset tuli 11 viikkoa keskenemenon jälkeen, jotka kesti normaalit 6pv. Pari viikon päästä alkoi taas vuotamaan (sain emätintulehdus lääkkeet ja kahen viikon terolut kuurin auttamaan kiertoa) terojen jälkeen sitten taas kuukautiset, sitten vasta tuli eka suht normaali 38pv kierto...

[QUOTE="a p";24428375]mie: niin teenkin.

empuuu: kiitos kun taas vastaat. Vastasit eilen tai toissapäivänä kun mietin sitä ruskeaa vuotoa. Se tosiaan oli merkki siitä, että alkio oli kuollut..:`([/QUOTE]

Pahoittelut. :( :hug:

Keskenmeno rv 22, 5 viikkoa jälkivuotoa, jonka jälkeen aika pian kierto palautui normaaliksi (28pv). Henkisesti toipuminen vei paljon pidempään kuin fyysinen toipuminen, joten tarkkaa muistikuvaa kierroista ei ole, uusi loppuun asti kestänyt raskaus alkoi 7kk päästä keskenmenosta.
Voimia ja jaksamisia.

Jaksamista suruusi!
Mulla keskenmeno myös rv 7, en tarvinnut lääkkeitä tai kaavintaa vaan kohtu tyhjeni itsestään. En ollut osannut odottaa jälkisupistuksia, jotka olivatkin kipeitä. Ne tuntui vaikealta kestää, koska mielestäni se kipu kuvasti kipua lapsen menettämisestä, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan...
Vaikeaa oli aluksi myös ymmärtää, ettei mieheni näyttänyt suruaan samalla tavalla, miehen todellisen surun/pelon älysin vasta, kun olin seuraavan kerran raskaana, menettämisenpelko oli äärimmäinen, ei esim. antanut minun imuroida kertaakaan positiivisen testin jälkeen.
Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, tai siis niin, että kuten nyt; vuoden päivät kierto on säännöllinen kuin nakutettuna, mutta sitten yhtäkkiä jää menkat pois. Edelliset oli toukokuussa ja nyt tänään alko menkat. Keskenmenon jälkeen meni pitkä aika, ennen kuin menkat alkoivat ja sitten tulivat juuri tyyliin kaksi kertaa normaalisti, sitten kahden tai kolmen kierron tauko, yhdet normaalisti ja taas tauko. Söin ensin teroluteja kierron vakauttamiseksi ja sitten raskaus sai alkunsa clomien avulla 1½vuotta keskenmenon jälkeen. Aikaisemmat raskaudet tärppäsivät ensimmäisestä tai toisesta yrityskierrosta.

Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 11.7.2011. ekasta raskaudestani. Sikiön kehitys oli pysähtynyt viikolle 6+, joka todettiin varhaisultrassa. Tyhjennyksen tein kotona ja varsinaista vuotoa oli ehkä 2-3 päivää, sen jälkeen tiputtelua n. viikon verran. Mitään kipuja tai vaivoja ei ole tyhjennyspäivän jälkeen ollut. Raskaustesti näytti haamuviivaa vielä elokuun puolivälissäkin eli kehossa oli vielä raskaushormonia. Kuukautiset eivät ole alkaneet vielä tänäkään päivänä, todennäköisesti palautuminen normaaliksi kestää kun noin pitkään on näyttänyt testissä haamuviivaakin. Kierto ehkäisyn lopetuksen jälkeen oli n. 30-35 pv. Ehkäisyn lopetin helmikuun puolessa välissä, toukokuussa tärppäsi, suhteellisen nopeasti siis tapahtui, mutta nyt vaan odotellaan kuukautisia alkavaksi, jotta voisi alkaa yrittämään uudestaan..

Yhteistyössä