Lääkkeellinen tyhjennys rv:lla 8+ / Kokemuksia tyhjennyksen läpikäyneille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lily"

Vieras
Onko täällä ketään joka olisi käynyt läpi lääkkeellisen tyhjennyksen / raskaudenkeskeytyksen? Itselläni semmoinen edessä rv:lla 9. Sattuiko itse toimenpide kovasti, miten kauan vuotoa? Ja tietysti se, että miten nopeasti voi yrittää uutta raskautta? Kuinka pian olette raskautuneet toimenpiteen jäleen?

Pelottaa hirveästi ja ahdistaa. Kaikki tieto ja kokemukset on tervetulleita.

Mulle tehtiin sairaalassa tyhjennys rv8 keskeytyneen keskenmenon takia, sain lääkkeitä ihan niin paljon kun pyysin eli ei juurikaan sattunut, katottiin vielä ultralla et onko kaikki tullut pois ennen kun kotiin pääsin ja sanottiin et on. 3viikkoa vuodin niin paljon et en enää pysyny pystyssä ja sit vasta otettiin uudestaan sisään ja katottiin et ei ookkaan kaikki tullut pois ja jouduin kaavintaan jonka jälkeen vielä 2vko vuotoa menkat alkoi tasan 28pv kaavinnan jälkeen ja ne on nyt parasta aikaa et muusta en osaa vielä sanoa. Mut sanoivat kyllä että uudestaan saa yrittää heti ekojen menkkojen jälkeen.

Keskeytynyt km, lääkkeellinen tyhjennys rv10.

Tyhjennyslääkkeet sain kotiin, kipuihin panacodia. Panacod ei auttanut yhtään! Kivut oli samat kuin esikoisen synnytyksessä.

Vuoto oli tosi niukkaa, mutta kesti parisen viikkoa. Seuraavat menkat tuli ihan normaalisti.

Tyhjennyksestä nyt aikaa vuosi eikä ole uusi raskaus alkanut.

tuulimunan takia tyhjennyslääkkeet sain sairaalassa rv jotain 8-9,ja kovat kipulääkkeet heti perään,mitään kipuja ei kuitenkaan ollut,tai niitä ei sen lääkkeen takia ainakaan tuntunut.muutaman tunnin olin sairaalassa,ja odottelin että vuoto alkaa sitten pääsin kotiin.ei jälkivuotoa kummallisempaa

Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjentäminen keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Se oli kamalempaa kun elävien lapsieni synnyttäminen.
Pillerin saannista ei kauaa mennyt kun supistukset alkoivat rajuina. Meinaan tosi rajuina. Sain oman huoneen sairaalalta, jossa ei ollut muita kuin minä, onneksi. Vatsa alkoi kramppaa, istuin vessassa pidelleen seinissä olevista tuista kiinni ja itkin, että kuolisin mieluummin kuin kokisin tämän tuskan. Se oli ihan hirveää. Pyörin huonetta ympäri, mikään asento ei ollut hyvä, mitkään buranat ei tosiaankaan tehonneet. Tuska oli valtava, joka loppui vasta kun sain jonkun piikin pakaraan. Vieläkään en tiedä, mitä se oli, mutta se vei kivut ja sai minut väsyttämään. Nukuinkin sitten monta tuntia ja herätessäni oli solumöykky poistunut. Tämä on jäänyt ikuisesti mieleeni, enkä ikinä halua mitään käynnistyspillereitä tulevia synnytyksiä ajatellen.
Toivottavasti itsellesi se ei tekisi niin kipeää.

Toinen keskenmenoni tuli spontaanisti ulos, eikä se tehnyt yhtään kipeää. Menkkamaiset alavatsakivut, ja siinä se.

Mullakin se teki todella kipeää, sain valtavasti kipulääkkeitä jotka veti nupin ihan sekaisin ja oksentelin niiden takia... Kipu ei kuitenkaan kestänyt kuin n. 3 tuntia, sen jälkeen olin niin väsynyt ja voimaton että vain nukuin kolme päivää putkeen. 14kk myöhemmin tulin jälleen raskaaksi, heti ensimmäisellä yrittämällä :)

Keskeytynyt keskenmeno rv:lla 12 tyhjennys tehtiin sairaalassa. Panacodia sain ennen ku tyhjennyslääkkeet annettiin suun kautta. Jonkin verran oli kipuja mutta ei kuukautiskipuja kummempaa kuitenkaan. Ultralla katottiin iltapäivästä että onko tyhjentyny kunnolla ja illalla pääsin kotiin. Vuoto kesti muistaakseni parisen viikkoa. Uudelleen tulin raskaaksi 8 kk keskenmenon jälkeen, mutta tämä meni myös kesken rv:lla 8. Lääkkeellistä tyhjennystä ei tällä kertaa tarvittu vaan kaikki tuli itsestään pois. Taas 8 kk ja uudestaan raskaana, nyt vauva on muutaman kuukauden ikäinen.

Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys rv 11 keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Olihan se aika kamalaa, kun supistukset kunnolla alkoivat niin vuoto oli runsasta ja pyörrytti. Pahin oli kuitenkin ohi nopeasti ja pääsin samana päivänä kotiin kun ensin oli tarkistettu että kohtu on tyhjentynyt kunnolla.
Mielestäni tuo fyysinen puoli ei ollut rankkaa verrattuna henkiseen, välillä itken menetettyä vauvaa vieläkin vaikka uusi raskaus alkoi n.4kk:n kuluttua keskenmenosta ja on sujunut hyvin, laskettu aika ensi kuussa. Hoitajat sanoivatkin ettei tällaista tapahdu kahta kertaa peräkkäin mutta vasta nyt lähempänä synnytystä uskaltaa oikeasti iloita siitä että vauva on tulossa, todella kauan meni pelätessä että käy jotenkin hullusti.

[QUOTE="vieras";23692391]Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys rv 11 keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Olihan se aika kamalaa, kun supistukset kunnolla alkoivat niin vuoto oli runsasta ja pyörrytti. Pahin oli kuitenkin ohi nopeasti ja pääsin samana päivänä kotiin kun ensin oli tarkistettu että kohtu on tyhjentynyt kunnolla.
Mielestäni tuo fyysinen puoli ei ollut rankkaa verrattuna henkiseen, välillä itken menetettyä vauvaa vieläkin vaikka uusi raskaus alkoi n.4kk:n kuluttua keskenmenosta ja on sujunut hyvin, laskettu aika ensi kuussa. Hoitajat sanoivatkin ettei tällaista tapahdu kahta kertaa peräkkäin mutta vasta nyt lähempänä synnytystä uskaltaa oikeasti iloita siitä että vauva on tulossa, todella kauan meni pelätessä että käy jotenkin hullusti.[/QUOTE]

Siis hoitajat meinasivat että ei voi tulla kahta keskenmenoa peräkkäin?! Mun kroppa ei sit tota tiennyt...

oli viikkoja 10. Olin kyllä tosi kipeä ja vuoto oli sen päivän aivan valtavaa, isoja hyytymiä ja monta kertaa kaikista siteistä ja vaatteista läpi. Kipulääkkeeksi sain vahvempaa Tramalia ja se auttoi onneksi aika äkkiä. Yhdet kuukautiset annoin tulla ennen uutta yritystä, joka tärppäskin heti. 9kk poika tuhisee tuolla vaunuissa.

Minulla keskeytyneen keskenmenon vuoksi keskeytys rv 12 paikkeilla. Sain esilääkkeen ja olis pitäny seuraavana päivänä mennä osastolle päiväksi ottamaan lääkkeen toinen osa mutta illalla jouduin ambulanssilla sairaalaan kovan vuodon takia (ja sitä oikeasti tuli paljon! En pystynyt tekemään muuta ku istumaan vessanpöntöllä ku sinne lorisi kuin hanasta) Kipuihin antoivat panadolia eka monta kertaa ja kun ei auttanut niin suoraan suoneen jotakin mitä en itsekään tiedä mutta auttoi! Yö sairaalassa ja aamulla kotiin. Kuukauden päästä virtsanäytteestä katsoivat raskaushormonin laskeneen. Vuoden päästä tuosta tulin uudelleen raskaaksi ja nyt rv 23+5 :heart:

[QUOTE="vieras";23692415]Siis hoitajat meinasivat että ei voi tulla kahta keskenmenoa peräkkäin?! Mun kroppa ei sit tota tiennyt...[/QUOTE]

Joo meneekö muka oikeasti joku hoitaja tuollaista sanomaan, joutuuhan monet kokemaan vaikkapa viisi keskenmenoa peräkkäin...

Yhteistyössä