Lääkkeellinen raskauden keskeyttäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mansikkamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mansikkamama

Vieras
haluaisin kuulla kokemuksia seuraavasti
kuinka paljon tuli kipuja suun kautta otettavasta lääkkeestä?
kuinka pian sait ajan toiseen vaiheeseen jossa laitetaan tabletti kohdunsuulle?
millaisia kipuja se toi?
kuinka pian alkoi vuoto?
Millaisia tunteita jälkikäteen toimenpide herätti?
olisitko sittenkin halunnut kaavinnan?

Pahoitan varmaan monen mielen näillä kysymyksillä,mutta toisten kokemusten kautta saan kuulla asiasta,koska se mitä netistä lukee niin on vain lääketieteellistä hölötystä josta en ymmärrä sanaakaan:(
Huomenna itselläni on tämä ensimmäinen vaihe edessä ja pelottaa niin paljon,mutta tämä on oikea ratkaisu tilanteeseeni :(

Minulla ei lääkkeellinen tyhjennys onnistunut, eli eivät alkaneet sen kummemmin kivut kuin vuodotkaan vaikka lääkkeitä sain neljä päivää. Kaavintaan meni sitten.

Mutta todella yksilöllisiä nuo kivut kuulemma ovat.

Suun kautta otettava aiheutti mulle lähinnä kovia, menkkamaisia kipuja ja niukkaa vuotoa.
Seuraavana aamuna laitoin itse ne tabut kohdunsuulle, meni ehkä tunti tai pari ja todella kova vuoto alkoi ja raskausmateriaalia rupesi tulemaan ulos.
Kivut olivat järjettömät, ihan niitä synnytyssupisteluja, ja mulla oli vaan panadolia "apuna". :/
Ja kipuja kesti mulla pari päivää, vuotoa oli pari viikkoa.
Niin joo ja mulla siis tuulimunaraskaus.

Tuolta keskenmenon puolelta löytyy asiasta monta ketjua. Ja vauvakuumeen puolella olevilta km-jälkeen kuumeilevilta voi kysellä myös lisäkokemuksia (tosin ovat varmaan kaikki jo kirjoittaneet keskenmenon puolellekin).

Mulla tehtiin suoraan kaavinta ja jälkikäteen oon tyytyväinen, etten lääkkeelliseen ryhtynyt, kun ei ne cytotecit esilääkityksenäkään vaikuttaneet mitenkään...

Alkuperäinen kirjoittaja mansikkamama:
haluaisin kuulla kokemuksia seuraavasti
kuinka paljon tuli kipuja suun kautta otettavasta lääkkeestä? PAHOINVOINTIA OIKEASTAAN VAAN
kuinka pian sait ajan toiseen vaiheeseen jossa laitetaan tabletti kohdunsuulle?SAIN LÄÄKKEET MUKAAN, KAHDEN PVÄN PÄÄSTÄ TUON SUUN KAUTTA OTETUN JÄLKEEN LAITETTIIN NE
millaisia kipuja se toi?SUPISTUKSIA, KOVIA SELLASIA :|
kuinka pian alkoi vuoto? OLISKO TUNTI MAX
Millaisia tunteita jälkikäteen toimenpide herätti?EI MITÄÄN :ashamed:
olisitko sittenkin halunnut kaavinnan?EN

Pahoitan varmaan monen mielen näillä kysymyksillä,mutta toisten kokemusten kautta saan kuulla asiasta,koska se mitä netistä lukee niin on vain lääketieteellistä hölötystä josta en ymmärrä sanaakaan:(
Huomenna itselläni on tämä ensimmäinen vaihe edessä ja pelottaa niin paljon,mutta tämä on oikea ratkaisu tilanteeseeni :(

Mulla ei tehonnut lääkkeet ollenkaan keskeytyneessä km:ssa, kahtena peräkkäisenä pävänä jopa laitettiin kohdunsuullekin. Ei kipua (otin kyl varoiks pari panacodia...) eikä vuotoa. Parin vkon päästä sit kaavittiin.