Lääkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Moi!onko täällä ketään jolla on ollut raskauden aikana jokin mieliala lääkitys?jos niin mikä?ja onko kaikki mennyt hyvin?lapsi voi kuinka jne? entä oma olo,muuttuiko jotenkin raskauden aikana lääkityksestä huolimatta? itsellä on sepram lääke yleistyneiseen ahdistuneisuushäiriöön ja mietityttää oma olo kun nyt menee niin mukavasti ja vauva tietenkin.

Sukulaisellani oli. Joutui suljetulle synnytettyään. Lapsikin tarvitsi tehohoitoa hengitysvaikeuksien takia vastasyntyneenä. Nykyisin kohtalaisen terve, adhd-diagnoosi on, mutta ei fyysisiä rajoitteita.

Toivottavasti sulla sujuu paremmin.

Mulla ei ole raskauksien aikana ollu lääkitystä, mutta ei ole itseasiassa ollu oireitakaan. Mä olen aina olu raskauksien aikana tosi tasapainoinen, järkevä ja hyvinvoiva, vaikka muuten omaan satumaisen taidon tehdä yksinkertaisista asioista vaikeita ja vaikeista asioista yksinkertaisia. Mies toteskin viimeisen raskauden aikana, että raskaus sopii mule, silloin mä kävisin normaalista.

Sepram on turvallinen raskausaikana, se on niin yleinen että siitä on jo luotettavia tuloksia ettei raskausajan käyttö aiheuta riskejä. Itsellä nyt raskaana annos 40mg/vrk.
Sitten kun synnytys lähestyy, pitää hetkellisesti keskeyttää lääkitys asteittain, eli tarkoittaa n. kuukauden taukoa. Tämä siksi, ettei lapsi saisi vieroitusoireita kun synnyttyään ei saakaan lääkettä enää äidin verenkierron kautta.

kiitos kun joku vastaa:) aion tietenkin puhua tästä neuvolassa jne mutta on mukava kuulla kokemuksia..oletko kuinka pitkällä nipsuneiti?ja onko "sairautesi" oireita tullut jotenkin erityisesti nyt raskaana ollessa lääkityksestä huolimatta? ja oletko syönyt ihan alusta saakka?

tuokin on jotenkin niin ristiriitaista..lääkäri sanoo että saa syödä jotkut sanoo että ei saa ja jotkut että saa syödä mutta lopussa kannattaa purkaa juuri noiden vierotusoireiden takia..mitähän nyt sitten uskoisi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuokin on jotenkin niin ristiriitaista..lääkäri sanoo että saa syödä jotkut sanoo että ei saa ja jotkut että saa syödä mutta lopussa kannattaa purkaa juuri noiden vierotusoireiden takia..mitähän nyt sitten uskoisi..

Riippuu myös oireista. Aina punnitaan hyödyt ja haitat ja päädytään siihen ratkaisuun, josta on vähemän haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mutta ei se vissiin kovin vaarallista sikiölle ole jos kuitenkin jossain tapauksissa sitä saa käyttää alusta saakka...siis jos ilman ei pärjää.

mulle lekuri silloin sanoi että alussa tapahtuu tärkein kehitys niin sen takia ei suositella, mutta tottakai aina punnitaan plussat ja miinukset... ja jos ei ilman pärjää niin syötävähän se on.. :hug:

Yhteistyössä