M
Maarit
Vieras
Kyllä kiukuttaa. Olen ravannut viimeiset kymmenen vuotta erinäisten vaivojen takia lääkärissä ja vasta tänään tajusin, että kaikilla vaivoilla on yksi yhteinen nimittäjä: endometrioosi. Olen kärsinyt lapsettomuudesta kohta 5 vuotta, järkyttävistä kuukautiskivuista (jotka lapsettomuushoitojen ajaksi ovat helpottaneet), jatkuvasta väsymyksestä, alaselkäongelmista, yhdyntäkivuista, ulostuskivuista, virtsaamiskivuista jne jne. Lapsettomuusklinikalla monista näistä vaivoista on ollut puhetta, mutta lääkäreitä ei kiinnosta vaan oireet on ohitettu olan kohautuksella. Ja tilanne vain pahenee. Tänään makasin vessan lattialla ja mietin miten saisin puhelimen käteeni, että voisin soittaa tarvittaessa apua itselleni kun sattui niin kovaa. No, kouristukset ja kivut menivät ohi hetken maattuani ja sain otettua särkylääkkeen. Nyt tunnin googlailun jälkeen uskon tietäväni mistä on kysymys ja en voi ymmärtää, miksei kukaan lääkäri ole tajunnut näiden asioiden yhtettä? Varasin juuri ajan gynelle ja nyt vihdoin aion pitää puoleni. Tämä on tutkittava. Harmittaa vain, että olen vasta nyt tajunnut mistä tässä kaikessa on kysymys. Tässä taas nähdään, että lääkäreitä ei kiinnosta.