Lääkärit ei enää määrää diapameja minulle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anxious
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anxious

Vieras
Osaako joku sanoa, minkälaista lääkettä voisi ahdistukseen saada? Mitä lääkkeitä te syötte ahdistukseen?

Ongelmani on se, että en missään nimessä tahdo säännöllistä lääkitystä. Tahtoisin vain tarvittaessa otettavia lääkkeitä ahdistusta poistamaan. Ennen käytin diapameja, mutta lääkärit ei enää suostu määrämään sitä mulle. Ymmärrän toki että se on koukuttava ja siksi eivät määrää sitä. Mutta mitkään Propralitkaan ei auta. Opamox auttoi, määrätäänköhän sitä yhtään helpommin kuin diapamejakaan? Vai onko se vielä "pahempi"? Kellään mitään kokemuksia, sanottavaa, neuvottavaa..?

Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen. Olen tätä jo pidempään miettinyt.

käytan päivittäin Opamoxia, julkisella puolella suhtautuvat negatiivisesti tuollaisiin lääkkeisiin :(
eli ei välttämättä helppoa saada. Miksi eivät määrää enää diapameja? Mulla oli kokeilussa Lyrica, ihan turhanpäiväinen. Mulla ei mitään vaikutusta..

[QUOTE="käyttäjä";30071099]käytan päivittäin Opamoxia, julkisella puolella suhtautuvat negatiivisesti tuollaisiin lääkkeisiin :(
eli ei välttämättä helppoa saada. Miksi eivät määrää enää diapameja? Mulla oli kokeilussa Lyrica, ihan turhanpäiväinen. Mulla ei mitään vaikutusta..[/QUOTE]

Olen siis itse käynyt aina yksityisellä kaikenlisäksi. Nyt vasta tuli mieleen, että jos menisin ensimmäistä kertaa julkiselle, niin nehän ei sitten näe että olen yksityiseltä niitä saanut aiemmin, vai? Suostuisivatkohan sitten julkisella nyt määräämään..? Lääkärit aina puhuvat siitä koukuttavuudesta, mutta en ole silti koskaan väärinkäyttänyt diapameja. Tosi ikävä, kun tahtoisin apua ahdistukseen, mutta sitä ei tunnuta helposti annettavan. Saatko Opamoxia yksityisen kautta? Onko sulla muuta lääkitystä?

Miksei säännöllistä lääkitystä?

en ole ap, mutta itsellä esim. säännöllinen ssri-lääkitys vaikuttaa koko olemukseeni enkä tahdo sellaista. lisäksi useampina päivinä selviän itseni kanssa ilman jokapäiväistä lääkkeiden syöntiä. tarvitsisin vain silloin tällöin tuleviin ahdistuksiin täsmälääkkeen, jonka voin ottaa kun lääkettä tarvitsen. mutta eivät ne minullekkaan niitä suostuneet määräämään, syön "katukaupan" rauhoittavia ja joskus ihan unilääkkeitä edes nukkuakseni olon ohi kun saatavuus on sitä mitä sillä hetkellä on...

[QUOTE="hmm";30071120]en ole ap, mutta itsellä esim. säännöllinen ssri-lääkitys vaikuttaa koko olemukseeni enkä tahdo sellaista. lisäksi useampina päivinä selviän itseni kanssa ilman jokapäiväistä lääkkeiden syöntiä. tarvitsisin vain silloin tällöin tuleviin ahdistuksiin täsmälääkkeen, jonka voin ottaa kun lääkettä tarvitsen. mutta eivät ne minullekkaan niitä suostuneet määräämään, syön "katukaupan" rauhoittavia ja joskus ihan unilääkkeitä edes nukkuakseni olon ohi kun saatavuus on sitä mitä sillä hetkellä on...[/QUOTE]

Hyvin samanlaisia tuntemuksia minulla! Olisi voinut vaikka ollakin minun kirjoittama viesti, sillä erotuksella että katukaupasta en ole mitään käyttänyt.

Noh oma kokemus on, että jos voit tarpeeksi pahoin ilman rauhoittavia, niin sitten niitä määrätään. Tarpeeksi pahoin tarkoittaa esim. jatkuvaa päivystykseen hakeutumista ahdistuksen vuoksi tai itsetuhoisuutta.

No mä en uskalla enää niiden haitta/sivuvaikutusten takia ottaa säännöllistä lääkitystä. Ja useinkaan ne ei sovi tulehduskipulääkkeiden kanssa yhteen, joita ilman en pärjää. Saan kyllä pelkkää pamia tai Xanoria. Pidän vain huolen, että toleranssi ei kasva.

[QUOTE="Sirionful";30072573]Noh oma kokemus on, että jos voit tarpeeksi pahoin ilman rauhoittavia, niin sitten niitä määrätään. Tarpeeksi pahoin tarkoittaa esim. jatkuvaa päivystykseen hakeutumista ahdistuksen vuoksi tai itsetuhoisuutta.[/QUOTE]

ihminen, jota ahdistaa ja jolla on paha olla ei kovinkaan usein ole jatkuvasti reippailemassa päivystykseen torpattavaksi. itse asiassa se yhdenkin kerran käyminen voi olla ihan saatanan raskasta, saati sitten käydä siellä kerta toisensa jälkeen toivon pilkahdus silmissä "kyyyllä ne vielä joku kerta mua auttaa!".

myöskään kaikki eivät ole itsetuhoisia/siitäkään terveyskeskuksissa huutelemassa.

ihminen, jota ahdistaa ja jolla on paha olla ei kovinkaan usein ole jatkuvasti reippailemassa päivystykseen torpattavaksi. itse asiassa se yhdenkin kerran käyminen voi olla ihan saatanan raskasta, saati sitten käydä siellä kerta toisensa jälkeen toivon pilkahdus silmissä "kyyyllä ne vielä joku kerta mua auttaa!".

myöskään kaikki eivät ole itsetuhoisia/siitäkään terveyskeskuksissa huutelemassa.

Niin, mitä sitten? Tarkoitin vain, että jos toimit noin, niin saat niitä rauhottavia, koska sinut halutaan pitää poissa päivystyksestä viemästä resursseja. Jos kärsit hiljaa kotona, niin et kuluta resursseja, joten kenelläkään ei ole motivaatiota määrätä sinulle potentiaalisesti koukuttavia lääkkeitä. Tämäkin johtuu todennäköisesti siitå, että mahdollisen riippuvuuden katkaisuun kuluisi myös resursseja. Tää yhteiskunta pyörii rahalla, joten halvin vaihtoehto on se, mitä käytetään.

myös mietin, miksein säänn. lääkitystä, voisi ehkä katkaista pahimmat ahdistuneisuuspiikit. Hoitaisin ahdistuneisuutta pois tavalla tai toisella (terapiat?), en lyhytaikaisesti tarvitt. lääkkeellä

[QUOTE="käyttäjä";30071099]käytan päivittäin Opamoxia, julkisella puolella suhtautuvat negatiivisesti tuollaisiin lääkkeisiin :(
eli ei välttämättä helppoa saada. Miksi eivät määrää enää diapameja? Mulla oli kokeilussa Lyrica, ihan turhanpäiväinen. Mulla ei mitään vaikutusta..

Olen siis itse käynyt aina yksityisellä kaikenlisäksi. Nyt vasta tuli mieleen, että jos menisin ensimmäistä kertaa julkiselle, niin nehän ei sitten näe että olen yksityiseltä niitä saanut aiemmin, vai? Suostuisivatkohan sitten julkisella nyt määräämään..? Lääkärit aina puhuvat siitä koukuttavuudesta, mutta en ole silti koskaan väärinkäyttänyt diapameja. Tosi ikävä, kun tahtoisin apua ahdistukseen, mutta sitä ei tunnuta helposti annettavan. Saatko Opamoxia yksityisen kautta? Onko sulla muuta lääkitystä?[/QUOTE]
moikkaa täällenpäin,mulla ihan sama onkelma tulin kuivillee koknaan alkoholista ja lääkärit määrä jotain mielialalääkeitä mika muu ei oo auttanut tähän mennessa ku diapam,ja ne väittää riippuvuudesta saatana.oon firma johtaja ja melkein itsemurha reunallaan ihan totta ei oo enää mita missa merkitusta ne saatana pillarinarkkarit on pilanut sen lääkitukse saamisen.annoit ketipinori sille kääntelee ja vääntelee sänkyssä ja seurava päivän täysin zombi olo.ne suoraa tukee katukauppa sille ja ei vain suomessa vaan koko maailmassa.tervetuloa valtion MAFFIAN kupeeseen.sita se on.kiitos ku joku jaksais lukea mina varmaan enää tähän ei tuu lukema kokemuksia mulle riittä 9 grammanen nappi.

Yhteistyössä