Lääkärin mielestä ihminen on terve, jos ei ole kuumetta sillä hetkellä kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ihminen on tullut vastaanotolle vaikka on todettu keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus. Kuumelääkettä ei kannata ottaa ennen vastaanottoa jos haluat, että lääkäri totea sinua olevan kipeänä.
Ja sitten mietitään miksi oireet ei häviä kun tungetaan ne pillerit eikä saa lepopäiviä kun just sillä hetkellä kun kävit vastaanotolla ei ollutkaan kuumetta.

Minä taas en ymmärrä sitä, että jos haluaa vaikka lapselle varata aikaa korvakivun takia, kysytään onko ollut kuumetta ja miten paljon. Siis toki ymmärrän sen, että niitä kysytään tarkennuksen vuoksi, mutta sitä en tajua, miksi se onko kuumetta vai ei vaikuttaa siihen vastaanottoajan saamiseen. Ja kun se kuumekin vielä vaihtelee eri ihmisillä eri tavalla ja mittareissakin on suuria eroa, mitä ihmeen väliä sillä on, miten paljon sitä kuumetta on, jos ihminen on kuitenkin kipeä.

[QUOTE="vieras";28105158]Minä taas en ymmärrä sitä, että jos haluaa vaikka lapselle varata aikaa korvakivun takia, kysytään onko ollut kuumetta ja miten paljon. Siis toki ymmärrän sen, että niitä kysytään tarkennuksen vuoksi, mutta sitä en tajua, miksi se onko kuumetta vai ei vaikuttaa siihen vastaanottoajan saamiseen. Ja kun se kuumekin vielä vaihtelee eri ihmisillä eri tavalla ja mittareissakin on suuria eroa, mitä ihmeen väliä sillä on, miten paljon sitä kuumetta on, jos ihminen on kuitenkin kipeä.[/QUOTE]

Onneksi kaikki lääkärit eivät ajattele noin, muuten äitini ei olisi saanut hoitoa kehkokuumeeseensa.

Keuhkokuumeesta huolimatta äidilläni ei ollut kuumetta juuri sillä hetkellä kun hän meni lääkäriin. Onneksi crp ja röntgenkuva paljastivat totuuden.

Huoh, ei sitä kuumetta kysellä niinkään sen määrittämiseksi onko terve vai sairas vai saikun tarpeessa vaan saadakseen kuvan millainen tauti ja missä vaiheessa se on menossa. On niin noloa kun jotkut yrittää väkisin vängätä että on kuumetta tai on sitä ainakin ollut tai vähintäänkin tuntunut siltä, joo joo uskotaan vähemmälläkin.

Huoh, ei sitä kuumetta kysellä niinkään sen määrittämiseksi onko terve vai sairas vai saikun tarpeessa vaan saadakseen kuvan millainen tauti ja missä vaiheessa se on menossa. On niin noloa kun jotkut yrittää väkisin vängätä että on kuumetta tai on sitä ainakin ollut tai vähintäänkin tuntunut siltä, joo joo uskotaan vähemmälläkin.
No justhan ap sanoi, ettei uskota!!!

Aika kusipäisen lääkärin olet tavannut. Minulla oli myös keuhkokuume ja oli ihan pakko vetää reilut satsi buranaa, jotta kykenin matkustamaan bussilla lääkärille. Saikkua tuli pari viikkoa.

Samoin lapselle kun olen hakenut saikkulappua, niin ei ole edes kuumetta mitattu. On uskottu minun sanaani. Usein olen antanut Pronaxenia, jos kuume on ollut korkea tai sitten kuume on laskenut aamuksi ja noussut taas illaksi.

Yhteistyössä