Lääkäriinkö? apuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Poika on 1v ja 5 kk ja on nyt ollu neljättä päivää kuumeessa. kuumetta ollu 38-40C. muita oireita; nenä valuu ja ihan mieletön yskä. yöllä heräili 6-7 kertaa ja nyt tän päivän on yskiny tosi limasta yskää. Nyt kun heräs päiväunilta oli taas kuume nousus, ihan punasena paloi poskilla läikät. Laitoin supon.

Minä siksi kyselen kun poika on ollu tosi terveenä pienen ikänsä, en oikein tiedä millon pitäs lääkärriin mennä? Mitäs luulette, pitäsköhän illalla käydä päivystyksessä jo?

Kiitos :flower:

Moi!
Luulen kyllä, että kannattais käydä lääkärissä. Kun on noin korkea kuume ja yskii, voi olla keuhkoputken tulehdus tai jotain sellaista. Se paranee vain antibiooteilla.

MEillä oli ihan samaa ja diagnoosina ADENO-virus eli kurkku myös tulehtunut. Antibiootit ei auta. Varmuuden vuoksi käytiin lääkärin lisäksi verikokeissa, ettei tulehdusarvot ole kovin koholla, jolloin oltaisiin se kuuri jouduttu syömään. Kyllä minä silti menisin näytille, ettei mene korviin tai keuhkoihin. Kovin montaa päivää ei kuumeessa saisi pitää ja meillä ainakin oli niin, että suppo ei laskenut kuumetta kun tunniksi ja silloinkin vielä yli 38. Saatiin yskänlääkettä ja reseptilääkettä, jota sai ottaa suppojen/parasetamolin kanssa rinnakkain ja kuume pysyi pidempään "alhaalla".

Kiitos! kyllä me taidetaa polkasta lääkäriin kunhan isäntä kotiutuu töistä. Nyt on meinaan meidän vauvallakin lämpöä:/ mittasin pyllykästä niin 38.2C Toisaalta voihan vauvoilla ton verran olla muutenkin jo pyllystä mitattuna. Paras on kuitenkin näytillä käyttää että lääkekuurille päästään jos tarvetta on.
Taitaapa pojalla olla kurkkukin kipeenä, ei ole monee päivää ruoka oikein maittanu.

Yhteistyössä