lääkäriasemien unikoulut ja muut vastaavat yksityiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta näistä yksityisistä unikouluista? niitähän on ainakin Mehiläisessä. Mihinkään huudattamisunikouluihin en suostu, mutta jotain apua kaivattaisiin. Tai äiti kaipaisi vauvan kanssa, isähän nukkuu yöt vallan hyvin (ei herää mihinkään, oikeasti ei mihinkään). Unikoulun joudun siis tekemään lähes yksin, koska minä herään joka tapauksessa, vaikka isä olisi "nukutusvuorossa". Jos taas en ole paikalla, vauva saa itsensä jo ihan hysteeriseksi ennen kuin isä herää. Ikää vauvalla on 9kk ja herää yössä 5-20 kertaa. Nyt vieläkin enemmän, kun on hampaita tulossa.

Äitikin tarvitsee unta! Päivisin en voi nukkua, kun esikoinen tarvitsee äitiä.

Täällä myös neuvolan kautta voi lapsen saada kunnaliselle puolelle sairaalaan unikouluun. Taitaa kyllä enempikin olla sillä huudatus meinigillä, ainakin siihen malliin mulle puhuttiin. Meillä oli pojan kanssa ihan sama ongelma kun se oli 10kk, ja aikakin oli jo varattu. Mutta ihmeen kaupalla ja viimeisellä yrittämällä sen sainkin nukkumaan yönsä hyvin ja aika saatiin peruutettua.

mä tein 10kk ikäiselle ite. sillä vanhalla tekniikalla, et sänkyyn, silitys, hyvää yötä nyt nukutaan ja 5min poissa, sama juttu ja 10min. 20min meni kaikenkaikkiaan, sitä ennen nukuttaminen kesti 2h |O muutama ilta ja se oli siinä. vauva kun nukahti tissille aina ja sit loppui imetys, niin en pullolle suostunut nukuttaan.

Meillä tyttö hieman reilu 10kk ja on nyt melkein 2kk heräilly joka yö 1-miljoona kertaa karjumaan. Ennen nukkui yöt hyvin. Pitäis varmaan ottaa kans selvää noista unikoulujutuista kun ei tätä jaksa.

Meillä tyttö viikon päästä 1v ja heräillyt koko ikänsä pitkin yötä ja rauhoittuu vaan rinnalle. Tällä hetkellä ensimmäinen unipätkä n 3h ja sen jälkeen heräilee noin 15min-1h välein loppuyön. Itse olen yrittänyt ottaa herättyä syliin ja keinuttaa sylissä uneen ja joskus onnistuukin mutta kokonaista yötä en ole tätä jaksanut tehdä kun täytyisi sitten kuunnella itkuakin. Imetystä vähitellen vähennän niin jospa sillä olisi meillä vaikutusta öiden helpottumiseen. Raskasta on siis täälläkin, mutten halua ehdottomasti huudattaa lastani.

Yhteistyössä