Lääkäriä paikalla? Mikä ihme luu/jänne tms patti mulla on sormen nivelessä? *KUVA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
A

apuaa

Vieras
3751740.t.jpg
[/URL]

toisen sormen niveleen ei tule tuollaista valkoista pattia kun sormen laittaa koukkuun. Sormi on myös tosi kipeä (yhdistin siihen että olen maannut käden päällä tänään, mutta nyt näin tuon patin)

Yliliikkuvat nivelet, liittyykö siihen jotenkin?

Voisikohan sormessa olla sellainen "neste/limapussi" hienolta nimeltään muistaakseni ganglio (tai jotain sinne päin). Mä löysin viime kesänä nilkasta nuppiluun alapuolelta ihmeellisen patin, joka oli välillä ihan kunnolla kipeä. Patti ultrattiin ja lääkäri totesi sen olevan nestettä täynnä oleva patti eli ganglio. Näitä on kuulemma tavallisimmin käsissä ei nilkoissa. Patista imettiin sitä nestettä pois. Tosin eihän se siitä tyhjentynyt kokonaan ja palasi entiseen kokoonsa hyvinkin pian. Patti on yhä edelleen nilkassa, ei oikeastaan vaivaa muuten kuin on "esteettinen haitta". Niitä ei kuulemma edes mielellään leikata pois, jos eivät vaivaa.

Kun en nyt muista tarkkaan lääkärin sanoja, mutta se neste siinä patin sisällä mulla on jotain niveliin liittyvää. Patti voi hävitäkin joskus, jos neste "haihtuu" ympärillä oleviin kudoksiin, mutta ei se mulla ole kyllä mihinkään sieltä hävinnyt.

Oletko sä loukannut sormeasi missään vaiheessa jotenkin? Ennen ultrausta lääkäri antoi kaksi veikkausta siitä mun patista, että on joko jokin rustottuma tai sitten tää nestepatti. Voisiko sulla olla jokin rustottuma? Mun tuttava loukkasi olkapäänsä vuosia sitten ja olkapäässä on kova patti, joka on tutkittu olevan jokin rustottuma.

Kyhmy on ihonalainen patti, liittyy tulehduksellisiin reumasairauksiin. Sormi kai on tyypillinen paikka, mutta voi niitä olla muuallakin. Jos nivelet särkevät, kävisin otattamassa labrat nyt ensalkuun.

ekkös aapee vieläkään ole lekuris käyny näyttämäs? ei palstalla kuvien(kaan) perusteella voi diagnoosia antaa. Me ei näet olla lääkäreita!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä