Lääkäriä, hoitajaa? Nielurisat alkanut vaivaamaan... verta ym

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yök

Vieras
Minulla on ollut silloin tällöin proppuja, ehkä kerran pari vuodessa. Nyt kuukausi sitten alkoi tuntumaan kova haju nielussa, kaivelin niin tuli niitä proppuja paljon. Tuntuu välillä sitkeää limaa ja nyt niitä näyttää tulevan joka päivä (proppuja). Äsken oli taas palan tunne kurkussa, olin putsaamassa propun pois niin sieltä tuli vähän verta :x

Onko jollain kokemusta, kieliikö tämä jostain tulehduksesta vai mistä? Mitään varsinaista kipua kurkussa tai risoissa ei tunnu, proppuja lukuunottamatta näyttävät siisteiltä. Mutta haju pysyy, joskin se on häivennyt kun olen nielua puhdistanut propuista.

Mulla tulee kanssa joskus verta kun proppuja kaivelen, onhan se limakalvo kuitenkin aika herkkä varmaan tuollaiselle kaivelulle. Haju lähtee pois parin päivän sisällä, tai sitten tulee lisää proppuja.

Itse en nykyään niitä enään pois kaivele. Juurikin tuon verentulon takia ja sen jälkeen kurkku vieläkin kipeämpi. Ja huomasin myös sen, että mitä useemmin kaiveli niin sitä enemmän niitä ilmaantu.

Annan niin nykyään olla siellä ja tippua pois omia aikojaan.

Itse en nykyään niitä enään pois kaivele. Juurikin tuon verentulon takia ja sen jälkeen kurkku vieläkin kipeämpi. Ja huomasin myös sen, että mitä useemmin kaiveli niin sitä enemmän niitä ilmaantu.

Annan niin nykyään olla siellä ja tippua pois omia aikojaan.

noin mullakin varmaan ennen oli, nyt olen kaivellut sen ilmestyneen hajun vuoksi, se haju on kamala :(

Ei se välttämättä mitään tulehdusta ole, mutta proputhan sisältävät bakteereja, limaa ja ruoantähteitä. Ei kannata käyttää mitään terävää niitä poistaessa, eli esim. vanupuikko tai puulasta on hyvä väline. Lisäksi jokin antibakteerinen suuvesi apteekista voi auttaa asiassa.

Yhteistyössä