Lääkäri sanoi sektion jälkeen että kohtu ohut

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
mutta papereissani ei ole mitään merkintää :o
Sanoi "aika ohut se jo on mutta kyllä se varmaan vielä yhden lapsen kestää".
Johtuikohan siitä että tämän saman lääkärin kanssa käytiin vääntöä sektiosta synnytystapa-arviossa ja siellä sanoi "oletteko varautueet siihen että tämä on viimeinen lapsenne, ettei kohtu kestä enempää raskauksia?"
Sanoin että ollaan sekin asia mietitty, ja sen jälkeen teki sisätutkimuksen ja havaitsi että tuolla alhaalla on luut jotenkin niin että en alakautta pystyisi synnyttämään. Ahdas emätin, vaikeuttaa jopa seksin harrastamista joka tosin meni nyt ohi aiheen :laugh: :ashamed:
Mutta siis, voiko kohtu olla ohut vai sanoiko siksi että uskallan vielä yhden tehdä vaikka pelotteli etukäteen.
Neuvolalääkärin kanssa leikkauskertomusta käytiin läpi eikä siellä puhuttu mitään että kohtu ois mitenkään huonokuntoinen.

hmm... kyllähän siitä leikkauskertomuksessa pitäisi olla merkintä. Jos se todella on ohut. Voiko tuota asiaa mitenkään varmistaa..ultralla tai ottamalla yhteteyttä äippäpolille tai johonkin lääkäriin ja kysyä miten asia on.

Mulla oli kans aika kova vääntö sektiosta, ja lääkäri sanoi, "että itse en ainakaan uskalla mennä sektioon. Olen niitä nähnyt ja tehnyt ja en todellakaan menisi. Siihen voi kuolla!"

Leikkaava lääkäri sanoi kun juttelin hänen kanssa jälkeen päin, että ottaa puhutteluun tämän lääkärin. Ja että lapsi ei todellakaan olisi voinut alakautta tulla.

Tämä lääkäri joka pelotteli minua, myönsi, että sanoi osittain siksi, että kaikki sektio ajat oli täynnä ja muutenkin liikaa on tehty sektiota!!!! Siis tuolla sairaalassa... että näin..

minullekin on tehty 2 sektiota, kysyin viimeksi lääkäriltä synnärillä että voinko vielä hommata lapsia. lääkäri sanoi että voit, ei kuulemma ollut niin paljoa ohennut. Mut vaikee sanoo sun tapauksesta, kai ne ois papereihin merkannut jos jotain erikoista ois ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
hmm... kyllähän siitä leikkauskertomuksessa pitäisi olla merkintä. Jos se todella on ohut. Voiko tuota asiaa mitenkään varmistaa..ultralla tai ottamalla yhteteyttä äippäpolille tai johonkin lääkäriin ja kysyä miten asia on.

Mulla oli kans aika kova vääntö sektiosta, ja lääkäri sanoi, "että itse en ainakaan uskalla mennä sektioon. Olen niitä nähnyt ja tehnyt ja en todellakaan menisi. Siihen voi kuolla!"

Leikkaava lääkäri sanoi kun juttelin hänen kanssa jälkeen päin, että ottaa puhutteluun tämän lääkärin. Ja että lapsi ei todellakaan olisi voinut alakautta tulla.

Tämä lääkäri joka pelotteli minua, myönsi, että sanoi osittain siksi, että kaikki sektio ajat oli täynnä ja muutenkin liikaa on tehty sektiota!!!! Siis tuolla sairaalassa... että näin..

Hui kamala mikä lääkäri! pelotella nyt tollasella kun varmasti sektio on muutenkin jännittävä tilanne.

Hui kamala mikä lääkäri! pelotella nyt tollasella kun varmasti sektio on muutenkin jännittävä tilanne.

:o
Minäkin olin etukäteen potilastiedot lukenut edellisestä sektiosta jne. ja niissä ylilääkärin ( silloin ekalla kertaa leikkasi minut ) merkintä että "seuraava synnytys sektio". Ja silti sain vääntää tämän toisen lääkärin kanssa. Tosi pahamaku jäi siitä käynnistä. Sitten kun "puhuttelun" jälkeen teki sisätutkimuksen niin totesi että ahdas on.
Ja huonolla tuurillani tämä samainen siis minut leikkasikin sitten.

:/

Mulla ei edes ollut tämä sektio helppo. Aloin oksentaa kesken kaiken ja verenpaineet lähti laskuun jne.. oli pelottava kokemus. Olis enää puuttunut että tuo ilkeä naislääkäri olis tullut siihen vielä vinoileen. No, onneksi se on mennyttä.

Aika erikoinen lääkäri sulla! Jos on merkintä että "seuraava synnytys sektio" niin mitä siitä enää sitten väitteleen.

Mulla ei edes ollut tämä sektio helppo. Aloin oksentaa kesken kaiken ja verenpaineet lähti laskuun jne.. oli pelottava kokemus. Olis enää puuttunut että tuo ilkeä naislääkäri olis tullut siihen vielä vinoileen. No, onneksi se on mennyttä.

Aika erikoinen lääkäri sulla! Jos on merkintä että "seuraava synnytys sektio" niin mitä siitä enää sitten väitteleen.

ei toi merkintä merkkaa noille paskiaisille yhtää mitään!!itse olen joutunut hakemaan kaksi kertaa eml-sektiota tuon takia kun on selvät merkinnät että pakko leikata,ei saa alakautta synnyttää missään tapauksessa niin ei oo saanu leikkausaikaa!!

:/ ei sektio kiva kokemus ole kyllä :hug:
Minulla eka oli suht. iisi mut niinku arvata saattaa niin toisaella kerralla on jo arpi mikä hidastaa kohtuun pääsemistä. Kesti aikaa ja joku valtimo (?) alkoi vuotaa, menetin 900 ml verta. Se tikattiin erikseen kiinni.
Minun verenpaine on aina matala ja puudutuksen jälkeen laski entisestään. Tuli pahoinvointia.
Kohtu ei alkanut supistumaan ja annettiin supistavaa lääkitystä. Puudutus alkoi kadota ennen kuin kaikki oli ohi ja kipu alkoi tuntumaan oikealla puolella kesken hommien. :x
Silloin kyllä ajattelin että "ei tätä enää koskaan" mutta ehkä minä joskus vielä uskaltaudun siihen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei toi merkintä merkkaa noille paskiaisille yhtää mitään!!itse olen joutunut hakemaan kaksi kertaa eml-sektiota tuon takia kun on selvät merkinnät että pakko leikata,ei saa alakautta synnyttää missään tapauksessa niin ei oo saanu leikkausaikaa!!

No johan on :o Törkeää toimintaa!!

Mulle sanottiin toisen lapsen sektion jälkeen että ei suositella kolmatta. Mutta sitten lääkäri sanoikin että yhden vielä kestää, ja papereissa lukee että seuraavassa raskaudessa seuranta ja herkästi sektio jos siltä näyttää. Luulisi kyllä että merkintä laitettu jos kerran tilanne tuommoinen.

Mulla kans kaks sectiota tehty, -03 ja -04. TOisen jälkeen lääkäri sanoi et on ohut kohtu, ja pitää olla 2v väliä seuraavaan, ja sit leikataan ennen lask.aikaa. No, sit mulle laitettiin kierukka, ja kun sen nyt vasta kävin poistattaan (haluttais nyt se kolmonen), niin toinen lääkäri sanoi ettei kannata enää tehdä, ku papereissa luki et tuo kohtu on niin ohut.. Mä siinä itku kurkussa sepostin, että :"se leikkaava lääkäri sanoi että:...." :( Vastaus oli vaan tyly: " Ei ole väliä onko välissä 10 vai 2 vuotta, kun kohtu on ohut, niin se on ohut!!" Itkun kanssa lähdin pois, ja ei olla sit uskallettu yrittää sitä kolmosta.. enkä tiiä uskallanko ikinä :( Tää on kamalaa, miehelläki on kova vauvakuume..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:
Mulla kans kaks sectiota tehty, -03 ja -04. TOisen jälkeen lääkäri sanoi et on ohut kohtu, ja pitää olla 2v väliä seuraavaan, ja sit leikataan ennen lask.aikaa. No, sit mulle laitettiin kierukka, ja kun sen nyt vasta kävin poistattaan (haluttais nyt se kolmonen), niin toinen lääkäri sanoi ettei kannata enää tehdä, ku papereissa luki et tuo kohtu on niin ohut.. Mä siinä itku kurkussa sepostin, että :"se leikkaava lääkäri sanoi että:...." :( Vastaus oli vaan tyly: " Ei ole väliä onko välissä 10 vai 2 vuotta, kun kohtu on ohut, niin se on ohut!!" Itkun kanssa lähdin pois, ja ei olla sit uskallettu yrittää sitä kolmosta.. enkä tiiä uskallanko ikinä :( Tää on kamalaa, miehelläki on kova vauvakuume..

koita mennä yksityiselle,ultrallakin pystyy näkemään tilanteen ja voi olla että yksityinen lääkäri perehtyy asiaan paremmin ja ehkä saisitte luvan siihen pikkukolmoseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti:

Katsoiko lääkäri ultralla kohdun tilaa? Kannattaisi käydä toisen lääkärin tykönä vielä hakemassa mielipidettä. Kyllä sen kohdun tilan voi ultralla varmistaa. Ja se on teidän oma päätös joka tapauksessa. Liittyyhän siihen riskejä enemmän kun että kohtu olisi ihan kunnossa. Meillä kanssa harkinnassa uskaltaako kolmatta ikinä.

Täällä on ihan sama tilanne , eli kohtu on ohut ja arpikudosta löytyy paljon. 3 sektiota tehty ja kaikki ovat olleet jopa yliaikaisia n. 2 viikkoa. Kaikki on mennyt hyvin. Paitsi haavan umpeutumiseen meni viimeisellä kerralla yli puoli vuotta.