Lääkäri ei ottanut ymmärtääkseen, että en halua hormonikierukkaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua kierukkaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En halua kierukkaa!

Vieras
kävin tänään lääkärissä poistattamassa kapselit (ovat menneet vanhaksi) ja lääkäri rupesi oikein tosissaan painostamaan että nyt laitat tilalle sitten hormonikierukan. Kapselit olisi kuulemma voinut vaikka jättää käsivarteen sen kierukan laiton jälkeenkin.

Selitin lääkärille, että en halua kierukkaa, koska en pidä ajatuksesta, minkä hän sivuutti täysin. Huomasin, että keskustelu on kokolailla turhaa ja kun hän kysyi että onko suunnitelmia tulla raskaaksi, totesin vaan, että on, ja lähdin pois. Pitänee valita joku toinen gyne, kenen kanssa keskustella ehkäisyvaihtoehdoista paremmalla ajalla.

Mikä ihmeen pakko on valita kierukka, vaikka ei sellaista halua? Gyne oli vanhempi mies ja toisti kuin jotain epistolaa. Muuta vaihtoehtoa ei ole olemassakaan.

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on ollut, onko vaihtoehtoja ollut tarjolla?

Mulle meinattiin väkipakolla laittaa esikoisen syntymän jälkeen.
Ilmeisesti olen niin tyhmä, että en kelpaa lääkäritädin ja neuvolatädin mielestä lisääntymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Njoo:
Mulle meinattiin väkipakolla laittaa esikoisen syntymän jälkeen.
Ilmeisesti olen niin tyhmä, että en kelpaa lääkäritädin ja neuvolatädin mielestä lisääntymiseen.

Niillä vaan tuntuu olevan pakottava tarve saada kaikille hormonikierukka...

Neuvolaterveydenhoitaja siis alkoi puhua mulle kierukasta, kun laskettu aika alkoi häämöttää, että synnytyksen yhteydessä voitais mulle sellainen jo laittaa. :(

Synnytyksen yhteydessä...? Et ole tosissasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Neuvolaterveydenhoitaja siis alkoi puhua mulle kierukasta, kun laskettu aika alkoi häämöttää, että synnytyksen yhteydessä voitais mulle sellainen jo laittaa. :(

Synnytyksen yhteydessä...? Et ole tosissasi.

Olen.
Se terkka on onneksi jäänyt jo eläkkeelle.

Niin ja sitä kapistusta en huolinut.

joo mulle kans tän kolmannen jälkeen yritti lääkäri kierukkaa, kun sanoin ei parikin kertaa ihan kuin ois suuttunu ja alko yrittään muita ehkäsyitä kuin mitä mä halusin :) hoh hoh

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
joo mulle kans tän kolmannen jälkeen yritti lääkäri kierukkaa, kun sanoin ei parikin kertaa ihan kuin ois suuttunu ja alko yrittään muita ehkäsyitä kuin mitä mä halusin :) hoh hoh

Saakohan ne jotain provikkaa kierukkatehtailta...?

mä oon kans kokenut että sitä aika lailla monille tyrkytetty... Itselläni uskoivat heti kun sanoin etten halua mitään, jos haluan ehkäistä niin voin hyvin käyttää kondomiakin. Tähän tyytyivät mukisematta.

En usko että synnytyksen yhteydessä kierukkaa suostuis kukaan oikeasti laittaan. Tosi iso riski että tulis ulos kohdun supistuessa ja siinä jälkivuodon kanssa. Voikohan edes laittaa silloin muutenkaan...

Yhteistyössä