Laajennettu itsemurha Sipoossa, mies tappoi vaimonsa ja itsensä

Kerro mulle heti kaikki

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
2 287
0
36

Poliisi surmasi vaimonsa ja itsensä
28.10.2008 13:02

Järkyttävä kaksoissurma paljastui Sipoossa maanantaina.

Virkaveljet löysivät poliisimiehen ja hänen vaimonsa kuolleina perheen asunnosta Sipoossa maanantaina.

Järkyttävä kaksoissurma paljastui, kun poliisi ei saapunut maanantaina työpaikalleen, eikä häntä tavoitettu puhelimella. Hän ei myöskään ollut ilmoittanut syytä poissaoloonsa.

Partio meni pariskunnan asunnolle.

Virka-asetta ei käytetty

Tapauksen tutkinta siirrettiin heti keskusrikospoliisille.

- Vaikuttaa siltä, että teko on yhteisesti suunniteltu, sanoo tutkintaa johtava rikosylikomisario Göran Wennqvist krp:stä.

Hän ei halua toistaiseksi vahvistaa surman tekotapaa. Pariskunnalta jäi kolme alaikäistä lasta.

- Lapset eivät olleet kotona, vaan muualla hoidossa, kun surmatyöt tehtiin, Wennqvist sanoo.

Surma tapahtui ilmeisesti jo perjantaina. Motiiveista ei ole toistaiseksi tarkkaa tietoa, mutta poliisi epäilee taustalla olleen masentuneisuutta, sairautta ja rahahuolia.

- Sen voin sanoa, että surmia ei tehty poliisin virka-aseella, Wennqvist totesi.

RISTO KUNNAS
risto.kunnas@iltalehti.fi
JARMO LUUPPALA
jarmo.luuppala@iltalehti.fi

Kerro kaverille Lisää Facebook-sivustolle Lisää Delicious-sivustolle Lisää MySpace-sivustolle

Esimerkin voima on suuri :(

Kauheeta kyllä, justiinsa kun edellisen tapauksen otsikoita luettiin ihmeteltiin sitä, kun otsikossa jo tekijäksi mainittiin opettaja, ja mietittiin, että ei varmaan montaa muuta ammattia heti otsakkeessa mainittais kuin poliisi...

Yhteisesti suunniteltu, eli siis yhdessä suunnittelivat ton jutun? Varmaan aika kauhea elämäntilanne pitää olla että tuollaiseen päätyy... Aika hassu termi toi laajennettu itsemurha, kun ei kuitenkaan ollu siitä kyse mistä esim. Oulussa sillon, vaan ihan joukkoitsemurhasta....

Juu, kauheaa. Mutta eipä sympatiat heru pariskunnalle joka jättää lapset orvoiksi!Tokikaan ei heitä olisi pitänyt tappaa.Mutta kannattikohan itseäänkään?Jos se opettaja perhe surmat tapahtui raha-asioiden takia niin voi voi, taannoinhan se joku nainen jossain tappoi porukan rahan takia. Miten voi raha olla niin voimakas asia?Jos menee omakotitalo, joutuu ulosottoon jne. niin sittenkö ei voi elää vaan lahdataan porukkaa?

Laajennettu itsemurha my ass. Jos minä haluan itteni tappaa niin tapan, mutta jos joku muu minut tappais,niin se olisi sitten murha tai tappo. Näin sitä siloitellaan tätäkin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vi**u mitä elämää:
Juu, kauheaa. Mutta eipä sympatiat heru pariskunnalle joka jättää lapset orvoiksi!Tokikaan ei heitä olisi pitänyt tappaa.Mutta kannattikohan itseäänkään?Jos se opettaja perhe surmat tapahtui raha-asioiden takia niin voi voi, taannoinhan se joku nainen jossain tappoi porukan rahan takia. Miten voi raha olla niin voimakas asia?Jos menee omakotitalo, joutuu ulosottoon jne. niin sittenkö ei voi elää vaan lahdataan porukkaa?

Mun mielestä ehdottomasti kunnioitettavampi ratkaisu kun viedä lapset mukanaan. Nyt lapsille edes säästyy mahdollisuus elämään.

En väitä että hyvä ratkaisu, mutta ehdottomasti parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laajennettu itsemurha my ass. Jos minä haluan itteni tappaa niin tapan, mutta jos joku muu minut tappais,niin se olisi sitten murha tai tappo. Näin sitä siloitellaan tätäkin asiaa.

Jos sä miehes kanssa yhdessä suunnittelet ja sovit että se ampuu teidät molemmat, koska sä et halua ite tehä sitä mutta haluat kuolla, niin miten se on murha tai tappo?

Alkuperäinen kirjoittaja Vi**u mitä elämää:

Mistä sä tiedät että tässä on nimenomaan raha takana, eikä esim. joku vakava sairaus? (Esim. vaimolla terminaalivaiheen syöpä, joten sopivat että molemmat lähtee).

En siis väitä että itse tietäisin mikä oli syynä, mutta väitän ettei vielä voida kauhistella että rahan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jos:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos sä miehes kanssa yhdessä suunnittelet ja sovit että se ampuu teidät molemmat, koska sä et halua ite tehä sitä mutta haluat kuolla, niin miten se on murha tai tappo?

Jossain kulkee raja, milloin itsemurhassa avustaminen muuttuukin murhaamiseksi. Ladatun aseen antaminen käteen on avustamista, liipasimen vetäminen aseella toista tähdäten on murhaamista. Tärkeintä on olla tekemättä mitään sellaista, mikä johtaa välittömästi toisen vahingoittumiseen.

Musta on jännä että hirveesti kauhistellaan näitä ammatteja, ensin oli opettaja ja lastentarhanopettaja, hui kamala sentään kun on ihan lastentarhanopettaja ja opettaja, kasvatusihmisiä. Nyt on kamalaa kun hui sentään toinen oli poliisi, mutta ilmeisesti vaimolla ei oo mitään raflaavaa ja mediaseksikästä ammattia (opettaja, lääkäri, sairaanhoitaja, pappi, poliisi, palomies) kun siitä ei puhuta.

Mun mielestä ne molemmat on kamalia juttuja, ja ois ollu kamalia vaikka kyseessä ois ollu toimistosihteeri ja bussinkuljettaja.

Kamalaa, mut mun mielipide on se että jos olet lapset tähän maailmaan synnyttänyt niin ei saa tappaa itseään vaikka kuinka vaikeaa olisi. En nyt tarkoita että ne lapsetkin olisi pitänyt tappaa. Multa ei myöskään heru yhtään sympatiaa täällaisille ihmisille.

Yhteistyössä