laadukkaimmat lasten vaatteet???

  • Viestiketjun aloittaja ylistäkää
  • Ensimmäinen viesti
ylistäkää
Minulla siis kaksi tytärtä ja olen kyllästynyt noihin lindexin ym. vaatteisiin, jotka haalistuvat kahdessa pesussa, menettävät muotonsa, ompeleet avautuvat jne. jne. Haussa olisi nyt laadukkaita vaatteita, jotka toivottavasti kestävät isommalta pienemmälle. Haluan vaatteita, joita voi yhdistellä niin että vaikka hieman vähempi vaatemäärä riittäisi. Määrän sijasta laatua siis. Mitkä vaatteet ovat palvelleet teillä parhaiten? Ylistäkää!!!
 
Polarn O. Pyretin vaatteet ovat kestäneet lapselta toiselle hyvinä. Ja jos on ollut jotain vikaa niin aina on reklamaatio toiminut ja saatu virheetön tuote tilalle.
Myös Bogin vaatteista olen tykännyt, eikä ne ole ihan niin hintaviakaan kuin nuo Po.pit.
 
"mamma"
Polarnin vaatteet tosiaan aika hyvässä kunnossa meilläkin pysyneet :) Tosin meidän ekaluokkalainen ei noista Polarnin vaatteista kaapissa tykkää... vähän kuulemma vauvamaisia :D Mutta nuoremmille kyllä menee!
 
"vieras."
Mä en ole huomannut Po.pin ja Lindexin vaatteissa mitään eroa. Molempien velourvaatteet pysyy hyvinä, jotkut trikoovaatteetkin, mutta sitten vähänkin tummempipohjaiset trikoovaatteet saavat äkkiä pintaansa sellaisen haalistuneen nukan.
 
"Kiraki"
Monet tykkää M&I vaatteista, joten päätin kokeilla housuja jotka menevät meillä leensä viikon käytön jälkeen polvista rikki.. Ei MITÄÄN eroa tarjoustalon 6,99e housuilla M&I 30e housuihin..mut tulipa kokeltua :D Puseroista ei ole kokemusta..
 
minäkään
En osaa sanoa, että mikä merkki on laadukas ja mikä ei. Olen saanut tosi kestäviä vaatteita Lindexiltä ja HM-ltä, ja sitten taas osa niistä ei kestä mitään. Samoin osa kalliimmista, esim. juuri PoP, Meandi tai PdL ei ole kestänyt juuri mitään ja osa on todella laadukasta. Jos ostaa itse kaupasta, niin aikalailla sen tunnistaa vaatetta tunnustellessa, että tuleeko pysymään siistinä vai ei. Tilatessa on vähän arpapeliä. Meillä myös halvemmat Benetton ja NameIt ovat oikeastaan olleet hinta-laatusuhteeltaan parhaimia, johtuneeko siitä, että en käytä rumpua, koska noita merkkejä näkee kuitenkin enimmäkseen hirveän nukkaisena kirppareilla.
 
laatua?
Alkuperäinen kirjoittaja ylistäkää;29556778:
Minulla siis kaksi tytärtä ja olen kyllästynyt noihin lindexin ym. vaatteisiin, jotka haalistuvat kahdessa pesussa, menettävät muotonsa, ompeleet avautuvat jne. jne. Haussa olisi nyt laadukkaita vaatteita, jotka toivottavasti kestävät isommalta pienemmälle. Haluan vaatteita, joita voi yhdistellä niin että vaikka hieman vähempi vaatemäärä riittäisi. Määrän sijasta laatua siis. Mitkä vaatteet ovat palvelleet teillä parhaiten? Ylistäkää!!!
Mikäli laatu tarkoittaa sinulle vain sitä, että vaate säilyy hyvänä pesussa, suosittelen sitten tekemään kaikki vaatteet pellavasta, säilyy hyvänä pesussa. Tai voit toki kokeilla juuttikangastakin.
 
kaikki ok
Oliskohan aloittajalla kuitenkin ongelma siinä vaatteiden huollossa enemmän kuin merkeissä? Ei ole meillä ainakaan minkään merkin kohdalla ollut tuollaisia ongelmia, ja vaatteita on laadukkaista merkkivaatteista halvempiin markettivaatteisiin sekä kirpparilta ostettuihin. Ainoastaan sukkahousut on sellaisia, joiden elinikä on selvästi muita vaatteita lyhyempi.
Meillä lasten sisävaatteet myös pestään lähes joka käyttökerran jälkeen ja silti ovat haalistumattomina ja oikean mallisina pysyneet.
Kuivausrumpua ei ole käytössä.
 
ja monet vaatteet kun kannattaisi pestä nurinpäin... moniko kotiäiti jaksaa sitä edestakas vääntöä ja ripustaakkin vielä? harva sanon minä. myös pesuainetta ei saa laittaa liikaa, riittävästi huuhteluita, ja oikeat lämpötilat. mä ainakin pesen myös 40 asteessa, ei niin likaisia vaatteita. vauvaa ei vielä toki ole :D
 
vierassss
Oliskohan aloittajalla kuitenkin ongelma siinä vaatteiden huollossa enemmän kuin merkeissä? Ei ole meillä ainakaan minkään merkin kohdalla ollut tuollaisia ongelmia, ja vaatteita on laadukkaista merkkivaatteista halvempiin markettivaatteisiin sekä kirpparilta ostettuihin. Ainoastaan sukkahousut on sellaisia, joiden elinikä on selvästi muita vaatteita lyhyempi.
Meillä lasten sisävaatteet myös pestään lähes joka käyttökerran jälkeen ja silti ovat haalistumattomina ja oikean mallisina pysyneet.
Kuivausrumpua ei ole käytössä.
Näin meilläkin, paitsi että rumpu on käytössä ja sinne menee kaikki velourvaatteet (musta karhea ja koppurainen velour on karseeta), sukat ja rummutuksen sallivat lastenvaatteet (h&m:n ja lindexit bodyt yleensä).

Lasten vaatteet menevät pesuun päivittäin, käännän kaikki nurinpäin, pesen värien mukaan lajiteltuna, eivätkä kulu miksikään, oli kyse sit henkkamaukasta tai popista. Jotain pienenpientä hahtuvaa voi tulla pintaan tummempien värien kohdalla, mut ei muuta.

En tajua miten ihmiset pesevät ne lastenvaatteet mitä kirppareilla monesti näkyy? Nyrkin kokoisia nukkapalleroita ja alkuperäisiä värejä voi vain arvailla. Bonuksena törkeä hinta. Ei ihmekään, kun oma kirpparipöytäni myi tyhjäksi alta aikayksikön, taitaa olla harvinaisuus hyväkuntoiset käytetyt lastenvaatteet nykyään.
 
vierassss
ja monet vaatteet kun kannattaisi pestä nurinpäin... moniko kotiäiti jaksaa sitä edestakas vääntöä ja ripustaakkin vielä? harva sanon minä. myös pesuainetta ei saa laittaa liikaa, riittävästi huuhteluita, ja oikeat lämpötilat. mä ainakin pesen myös 40 asteessa, ei niin likaisia vaatteita. vauvaa ei vielä toki ole :D
Eihän siinä mitään vääntöä ole.
Yleensä kun lapsi riisuu itsensä tai vauva riisutaan, niin vaatteet menevät jo valmiiksi nurinpäin. Jos eivät mene, käännän ne siinä samalla, kun laitan pyykkikoriin. Pesen ja ripustan kuivumaan. Kuivuttuaan kerään kaikkien vaatteet yhteen isoon koriin, jolla kannan ne makuuhuoneen sängylle ja alan lajitella. Siinä samalla tulee käännettyä muksujen vaatteet oikeinpäin, kun erottelen, että mikä on kenenkin.
Ei mitään ylimääräistä vaivaa mun mielestä :)
 
"möks"
Popilla jotkut värit menee suttuseksi,jotkut sinisen ja vihreen sävyt lähes järjestäen. Ja ovat tosiaan aika pian vähän haalistuneita. Lindeksillä olen kans huomannut, että joistain vaatteista lähtee väri tosi himmeäksi. Ne littlephantit esim taas vähän parempia. Ei voi mun mielestä kaupan mukaan sanoa mikä kestää tai ei.

Jesperin omasta merkistä (jonatan?) meille ei ole sattunut kuin hyvää laatua, mutta voi tosiaan olla ihan sattumaa. H&M ihan yllättävän hyviä myös, tosin esim. bodit menee äkkiä muodottomiksi.
 
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri on avannut Marskin Muksut nimisen käytettyjen lastenvaatteiden ja tarvikkeiden Second hand myymälän ja - verkkokaupan Helsingin Töölössä, Topeliuksenkatu 19.
Toimimme täysin lahjoitusten varassa ja otammekin kiitollisena vastaan kaikkea lapsiin liittyvää. Kaikki myymälän ja verkkokaupan tuotto menee suoraan lapsiperheiden hyväksi tehtävään työhön kotimaassa.
Tervetuloa lahjoittamaan ja ostoksille. Marskin Muksut - Laadukkaiden lastenvaatteiden ja-tarvikkeiden Second hand Verkkokauppa
Auta meitä auttamaan!
 
"miili"
Meillä pojalla ja tytöllä on käytössä ihan kaikenlaisia merkkejä, enkä kestossa huomaa eroa. Pesen koneessa ja välillä rummutan kuivaksi. Name it on musta hinta laatusuhteeltaan hyvä.
 
vierasvieraserasvieras
Eihän siinä mitään vääntöä ole.
Yleensä kun lapsi riisuu itsensä tai vauva riisutaan, niin vaatteet menevät jo valmiiksi nurinpäin. Jos eivät mene, käännän ne siinä samalla, kun laitan pyykkikoriin. Pesen ja ripustan kuivumaan. Kuivuttuaan kerään kaikkien vaatteet yhteen isoon koriin, jolla kannan ne makuuhuoneen sängylle ja alan lajitella. Siinä samalla tulee käännettyä muksujen vaatteet oikeinpäin, kun erottelen, että mikä on kenenkin.
Ei mitään ylimääräistä vaivaa mun mielestä :)
Näin minäkin teen + lisäksi vielä silitän kaikki vaatteet :)
 

Yhteistyössä