Laadukkaat vauvanvaatteet

• Viestiketjun aloittaja mariea
  • Ensimmäinen viesti
mariea
Haluaisin ostaa syntyvälle esikoisemmelle laadukkaita, käytössä kestäviä vaatteita, joista olisi iloa sitten tulevien pikkusisarten käytössä.

Mitä vaatemerkkejä suosittelisitte? Laadukkuuden lisäksi hyvä hinta-laatusuhdeplussaa!

pymppy
Kinderit on ainakin laadukas mutta mun mielestä kallis.
Aution neule ja tutta tekee mukavia ja käytännöllisiä vaatteita ihan pienille ja ainakin AN:n hinta-laatu on kohdallaan.

Amaryllis
Selllaisia, jotka meillä on hyväkuntoisina kierrätettyjä ovat:

H&M, Name it, Mayoral, Exit, Lotta&Lassi, Linus&Lotta, Fixoni... Joululahjaksi tuli ekakerran Embian asut ja ovat kestäneet hyvin jo monta pesua ja pitoa.

Tuula
Kinderit on tosiaan hyvä mutta aika hintava. Kivat potkupuvut on takuulla yli 20 euroa, saattaa olla lähemmäs 30 euroakin. Minä olen tykästynyt Kenguru Gold-sarjaan, keskihintainen ja hyvin laadukas. Hinta-laatu-suhde on vähintään kohdallaan ja vaatteet on tosi söpöjä ja kauniita.

nokkonen
Minusta Lindexin Fix-sarjassa on hyvä laatu. Ne kestävät pesua ja kulutusta, säilyttävät ryhtinsä eivätkä nukkaannu
Tuttaan olen valitettavan usein joutunut pettymään, varmaan neljässä viime vuonna ostamassani Tutan vaatteessa oli huonosti ommellut saumat, siis ihan reikiä uusissa vaatteissa.
Sukkahousista parhaat on mielestäni KS-merkkiset, olisko Kymen sukka sitten tuon lyhenteen takana.

Kyllä munkin mielestä noi "halpis"-liikkeiden vauvanvaatteet on ihan laadukkaita ja pesunkestäviä! Ennenkaikkea hintalaatu-suhde kohdallaan! Mun mielestä Marimekot ja Ratiat on toki laadukkaita (huom! ei laadukkaampia välttämättä), mutta ihan ylihinnoteltuja!! Vaik bodyt: lähes 30 eskoo verrattuna hyviin "halpiksiin" n. 7 eskoo.

Meille on osteltu monenlaisia vaatteita, ja aika harvan kohdalla niin on käyny ettei olis kestäny! Ite tykkään H&M:n lastenvaatteista, ne on tosi söpöjä, kohtuullisen hintaisia ja meillä ainakin on hyvin kestäny kahdella lapsella. Lindexillä on kans kivoja vaatteita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 08:35 mariea kirjoitti:
Myydäänkö noita Kenguru Gold vaatteita missä?
Meilläkin näkyy olevan tuon merkin vaatteita, minä oon muistaakseni ostanut ihan yksityisestä lastentarvike/lastenvaateliikkeestä. Se on muistaakseni unkarilainen vaatemerkki.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 13:22 mariea kirjoitti:
Entäpäs jo rahalla ei olisi väliä, niin minkä merkkisiä vaatteita ostaisitte noin nimenomaan laatua silmälläpitäen?
Mä ostaisin niitä mitkä kivoimmilta näyttää..eli juuri niin kun nytkin :D Kun mun mielestä noi halvemmat kestää yhtä hyvin kun kalliimmatkin, eli voi ostaa sitten niitä mitkä silmää miellyttää eniten =)

Lingon & Blåbär -lastenvaatteet on ihania ja kestäviä, tyyliltään lähellä Brioa ja Legoa. Säilyttää värin ja muotonsa pesusta toiseen. Koot tosin lähtee vasta 60-senttisestä(reilusta sellaisesta). Noista H&M:n vaatteista sen verran, että minusta laatu ei ole kovin tasalaatuista eli jotkut olleet tosi hyviä ja jotkut ihan surkeita ja jos aikoo sisaruksille säästää niin ovat kyllä suloisia, mutta värit ja kuosit kulkevat niin muodissa, etten välttämättä pukisi enää muutaman vuoden päästä niitä mitä nyt. Eli perusvärit ja kestävät sekä käytännölliset ovat loppupelissä niitä mistä kannattaa vähän enemmänkin maksaa...

Musta myös noi Lingon&blåbär vaatteet tosi hyviä, vaikka on hintaakin ja saa vaan noilta kutsuilta ostettua. Pittävät kuosinsa ja värinsä ja pesu 60, joten lähtee tahrat hyvin. Ite ostin ne perus stiksit, joita oon pitänyt todella paljon, koska lahkeen saa taitettua niin käyttöaika pitkä, joten varmasti tulee käytettyä 17e eestä. Koot aika reiluja. Ite oon myös sitä mieltä, että noissa H&M:n vaatteissa löytyy sekä helmiä, että tosi heikkoja, joten kyl ostan, mut en luottais. Sillä hinnalla on kyl kiva kun välillä on tosi hyvä ollut. Tutan vaatteisiin oon kyllä pettynyt. Monissa joutuu varsinkin alussa pesemään eriksen kun irtoo väriä ja myös huonoon saumaan törmäsin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 10:06 paprika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 09:34 kukkerikuu kirjoitti:
H&M ja Lindex ovat mun mielestä hinta/laatusuhteeltaan ok. Niissä kun on yleensä 60 asteen pesu ja eivät ole maailman kalleimpiakaan.
Tähän yhdyn minäkin..
Samoin!!!! Ja lisäksi lähes kaikki H&M:n vaatteet kestää kuivausrumpua kutistumatta! Mikä meillä on välttämätön... Muut vaatteet pitää ostaa kokoa isompaa et kuivauksen jälkeen mahtuu sit päälle :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 12:08 Miepäs kirjoitti:
Lingon & Blåbär -lastenvaatteet on ihania ja kestäviä, tyyliltään lähellä Brioa ja Legoa. Säilyttää värin ja muotonsa pesusta toiseen.
Minustakin Lingon&Blåbär on ihan ykkönen kun halutaan kestäviä, mukavia ja herkälle ja allergisellekin iholle sopivia vaatteita, niin ja kivan näköisiä! Meillä käytetään jo neljällä lapsella.
Noitahan myydään vain kotikutsuilla. Jos joku haluaa lisätietoa, myyn itse noita. Meilaa sa-ri@jippii.fi Pidän esittelyjä TRE seudulla, postitse muuallekin, tilaa minulta kuvasto. :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 14:35 mamma-72 kirjoitti:
Tutustu PO.Pin vaatteisiin. Löytyy ihania, kestäviä ja laadukkaita lastenvaatteita vastasyntyneestä koululaisiin. Uusi liike avattiin juuri Helsingin Kampissa. Vaatteet ei mene pesussa miksikään!
Ajattelin suositella näitä mutta luulin että niitä ei ollu Suomessa. Kiva että niitä löytyy sieltäkin nyt! Meidä suosikki vaatteet!

Yhteistyössä