La lokakuussa. Kumpi vauvalle, toppapuku vai välikausipuku??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua sentään!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua sentään!

Vieras
No heips!

Eli laskettuaika on lokakuun puolessa välissä ja mietinkin sitä että pitäiskö tuota varalta ostaa vauvalle välikausipuku? Sitähän ei tiedä syntyykö vauva kuun lopussa, keskellä vai alussa ja ilmoistakaan ei voi olla varma, voi olla lämmintä tai sitten pakkasta. Vaunuissa mulla on toppapussi joten välikausipuvullakin tarkenis mutta luulen että rintareppukin tulee olemaan ahkerassa käytössä ulkoilessa.

Et tarvitse vk pukua vastasyntyneelle. Villapuku tai kevytvanuhaalari riittää pitkälle talven puolelle. Rintarepussa ei kuitenkaan voi kovilla viimoilla pientä kantaa ilman kunnon kantovermeitä ja vaunuissa on hyvin säältä suojassa.

Hmm.. Tarviiko vauva ylipäätään välikausipukua? Sen ulkoiluhan on vain vaunussa nukkumista, ja varustus sään mukaan. Itsellä esikoinen syntyi lokakuussa, ja ulkoileminen aloiettiin kuun loppupuolella. Vaunuun puin vauvalle normivaatteiden päälle yleensä sellaisen vuorellisen velourpuvun ja laitoin makuupussiin. Sinne sitten kerrosta väliin jos oli kylmempi. Aika piansiirryin toppapukuun. Eli sanoisin että toppapuku on se, jota tarvit. :)

[QUOTE="Hmm";28941793]Hmm.. Tarviiko vauva ylipäätään välikausipukua? Sen ulkoiluhan on vain vaunussa nukkumista, ja varustus sään mukaan. Itsellä esikoinen syntyi lokakuussa, ja ulkoileminen aloiettiin kuun loppupuolella. Vaunuun puin vauvalle normivaatteiden päälle yleensä sellaisen vuorellisen velourpuvun ja laitoin makuupussiin. Sinne sitten kerrosta väliin jos oli kylmempi. Aika piansiirryin toppapukuun. Eli sanoisin että toppapuku on se, jota tarvit. :)[/QUOTE]

No meillä on nyt tolle 10kk vanhalle vauvalle vk puku. (Eiköös ne ole vauvoja alle 1v). Ja kyllä keväälläkin muutaman kk ikäiselle voi jo vk puvun pukea rattaisiin. Mutta ihan pikkuvauvoille ei mun mielestä tarvi. 6kk->.

Meillä pieni vauva on ollut ulkona joko suojassa vaunuissa tai kantoliinassa mun takin alla, joten vk-puku olisi turha. Toisaalta jos vauva on repussa/liinassa takin ulkopuolella, on varmaan syytä ostaa tuulta pitävä vk-puku.

vk puku vauvalle :laugh:
Siinä äp untuvapuvussa menee siihen saakka kun tarvitsee toppavaatteet.
Jos et ottanut ä.pakkausta niin villa-asu riittää jos vaunun makuupussiin laitat.

Minullakin on la lokakuussa eikä ole kyllä käynyt mielessäkään että jotain vk- pukua tarvittaisiin. Villapuku ja fleecepuku löytyy ja niillä meinataan pärjätä ja on kyllä aiemminkin pärjätty. Pikkuvauvaa ei voi tuulisella säällä kantaa repussa tai liinassa ilman kantotakkia tai -suojaa, koska vauvan hengitys salpautuu tuulessa.

Ok. On mulla nuita lapsia ennestäänkin mutta kukaan niistä ei ole loppusyksystä syntynyt joten olen vähän kuutamolla :D eli tarkenee sitten hyvin vaunuissa toppapussissa vaikkapa sisävaatteilla. Kiitos tiedoista kaikille :)

No meillä on nyt tolle 10kk vanhalle vauvalle vk puku. (Eiköös ne ole vauvoja alle 1v). Ja kyllä keväälläkin muutaman kk ikäiselle voi jo vk puvun pukea rattaisiin. Mutta ihan pikkuvauvoille ei mun mielestä tarvi. 6kk->.

Juu näin se on :) mutta ap:n kysymyksestä tosiaan päättelin, että miettii, tarviiko nyt sitä pukua, niin eihän tosiaan se pikkuvauva tarvi. Ja jos esikoinen kyseessä niin ei ehkä kokoa osaa arvioida niin, että olisi järkeä nyt jo ostaa se puku kevättä ajatellen. :)

Polarn o Pyretin Windatopper-fleecepuku oli ihan ehdoton hitti meidän kaksosilla. Meni jopa pienille pakkasillekin, myssyt vain päähän ja villatakki & housut alle, villasukat jalkaan ja ihanan lämpimiä pötkylöitä nostin vaunuista. Syntyivät lokakuun puolivälissä ja toppapukua ei koko talvena tarvittu! Ostin puvut -75% alennuksesta Ruotsissa käydessä ja myin ne käytettyinä 300% katteella ;-) olivat myös tosi pitkäikäiset, vaikka lapun mukaan pientä kokoa olivatkin eikä meidän kaksosetkaan mitkään keskoskirput olleet (yli 3kg molemmat ja 50cm pitkät jo syntyesssään)

• Tykkää
Reactions: venailija
Siis oikeesti ?? Eikö ihmiset osaa ajatella enää omilla aivoilla.... Mites ennen aikaan ku ei ollu nettipalstoia missä kysellä tämmösiä niin mitenkähän he pärjäsivät vauvojensa kanssa.... Voi luoja!!!! Maalaisjärki kehiin

Meillä on hommattuna tuommoinen Po.Pin windfleece-haalari lokakuussa syntyvälle tapaukselle. Kun se 50 cm haalari jää pieneksi, niin ajateltiin pärjätä toppapuvulla/makuupussilla. Ne äp:n vanuhaalari ja toppahaalarihan on ihan jättimäisiä (vaunuissahan ei haittaa, mutta esim. turvakaukalossa on hyvä olla sopivan kokoinen haalari). Ja mun mielestä vauvan pukeutumisen mietiskely etukäteen ei tee kenestäkään uusavutonta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ääliöitä;28942043:
Siis oikeesti ?? Eikö ihmiset osaa ajatella enää omilla aivoilla.... Mites ennen aikaan ku ei ollu nettipalstoia missä kysellä tämmösiä niin mitenkähän he pärjäsivät vauvojensa kanssa.... Voi luoja!!!! Maalaisjärki kehiin

Silloin varmaan kylän marttakerho kutsuttiin kokoon, tehtiin porukalla käsitöitä, juotiin kahvia ja vaihdettiin kokemuksia vaikkapa vauvan hoidosta.

Yhteistyössä