La 05/09, kumpi äitiyspakkaus 08 vai 09???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava innostuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava innostuu

Vieras
Te toukokuussa -08 lapsen saaneet. Oletteko saaneet vuoden 2008 vai 2007 äitiyspakkauksen? Itsellä toukovauva tulossa ja mietin, että saanko tämän 2008 pakkauksen vai jäänkö mielenkiinnolla odottamaan, miltä vuoden 2009 pakkaus näyttää... :) Käsittääkseni kevät vauvoille on vielä mahdollista tulla edellisen vuoden pakkaus, jos niitä on jäljellä. Tarkkaanhan ei kai voi tietää, mutta olis kiva kuulla, missä "raja" suunnilleen voisi mennä. :))

Ystäväni vauva syntyi kesäkuun 2008 lopussa ja heillä vuoden 2007 pakkaus. Olivat tosin anoneet heti kuin vain oli mahdollista, en tiedä olisiko hakemusta hiukan lykkäämällä jo tullut tämän vuoden pakkaus...

Mä sain lapsen 05/05. Laitoin hakemukseen lisätietoja-kohtaan, että toivon hakemukseni käsiteltävän vasta sitten kun uusi pakkaus on jaossa. Näin sain uuden pakkauksen. Tiukille se meni, muttei haitannut minua. Muistaakseni pakkaus saapui 3 viikkoa ennenkuin vauva syntyi.

Näkeekö sitä uutta äitiyspakkausta etukäteen mistään?? Et vois vähän "valkata" kumpaa yrittäs saada... Mullakin ois toukokuussa laskettu aika ja en välttis ainakaan tätä tämänhetkistä pakkausta tahtos. Ja haluisin nähdä sen uudenkin ennenkun päätän otanko pakkauksen vai rahan. Meillä siis ennenstään yksi lapsi, jonka pakkaus jäi lähes käyttämättä..

Minä haluaisin tällä kertaa sen vuoden paketin minä vuonna vaavi syntyy :D
pari vuotta sitten sain 06 paketin vaikka la oli kesäkuun puolessa välissä.
Nyt menee viikolla yli kesäkuun puolen välin joten olis kiva tietää missä vaiheessa kelassa ollaan..eli oisko ees toivoa.
Paketin tosin otan tuli sitten kumpi tuli mutta jos toivoa saa.. Sillä satasella mikä sieltä tulisi vaihtoehtona en kummia ostelisi..toi on mun mielipide, tykkään hypistellä äitiyspakkausta.

Itselläni laskettu aika kesäkuussa ja todennäköisesti saisin kuitenkin vuoden 08 pakkauksen. Riippuu siitä koska laittaa hakupaprut sisään. Olen kuullut että joku olisi laittanut siihen ehdon että sitten kun uudet pakkaukset tulee jakoon, niin vasta sitten ottaa.

Itse en taida tämän toisen lapsen kohdalla ottaa äitiyspakkausta. Vaihtoehtonahan on ottaa 140 euroa ja mielestäni sillä jo aika paljon saa. Samoin kun edelliset vaatteet vielä löytyy tuntuu vähän turhalta ottaa joistain tarvikkeista tuplat. Sitten me saatiin viimeksi pari vuotta aiemman pakkauksen toppapuku yhdeltä sukulaiselta, niin sittenhän niitä olisi seuraavaksi jo kolme. Tuolla toisella "varapuvulla" ei ollut edes paljon käyttöä. Samoin peitot ja makuupussit kun ovat jo, ei tuplilla tee paljon mitään. Jos ihan pelkkiä vaatteita haluaa, niin 140 euroa riittää jo pitkälle. Esim H&M:ssä on myynnissä "starttipaketti" hintaan 19.90. Linkki: http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_BA_SET&shoptype=S
Ihan perusbodyja saa 5-10 euron hintaan. 10 euroa jos haluaa kietaisumallin... Ne ainakin omasta mielestäni oli kätevimpiä aluksi. Pakkauksen mukana ei tule kuin yksi sellainen.

Mulla esikoisen laskettu aika oli juhannuksen tienoilla 2007, äitiyspakkaushakemuksen vein viimeisenä hakemuspäivänä Kelaan ja sanoin haluavani mieluummin uuden pakkauksen kuin vuoden 2006. Virkailija kirjoitti toiveeni ylös hakemukseen ja sain uuden pakkauksen kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, tulivat vasta silloin jakoon. Tuntuu, että viime vuosina uudet pakkaukset tulee tosi myöhään keväällä jakoon, vasta touko-kesäkuussa. Nyt syntyy uusi vauva, mutta otin äitiyspakkauksen rahana, kun samoin kuin edellisellä kirjoittajalla makuupussi ym. isommat tavarat on vielä käyttökelpoisia, samoin vaatteet. Tuolla rahalla saa paljon uutta vaatetta, sopivaa ja kivan väristä.

Yhteistyössä