L:n paperit, E:n paperit, M:n paperit...???

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ennen yo-todistukselle käsittääkseni annettiin jokin yleisarvosana, nykyään ei enää anneta. Mutta jokainen voi toki itse laskea mikä arvosana tulee keskiarvoksi.

Jotain tämmöistä mä vähän otaksuinkin. Thanks.

eikö anneta?

Ei minulle ainakaan annettu, kirjoitin -98. Tapahtuikohan uudistus samalla kun E tuli kuvioihin mukaan (eli -96 kait), en tiedä.

Ennen yo-todistukselle käsittääkseni annettiin jokin yleisarvosana, nykyään ei enää anneta. Mutta jokainen voi toki itse laskea mikä arvosana tulee keskiarvoksi.

eikö anneta?

Ei minulle ainakaan annettu, kirjoitin -98. Tapahtuikohan uudistus samalla kun E tuli kuvioihin mukaan (eli -96 kait), en tiedä.

Mä kirjoitin -96, eikä silloinkaan annettu yleisarvosanaa.

eikö anneta?

Mä en todellakaan tiedä, mutten ainakaan ole kuullut moisesta. Ja olen ihan todellisuudessa nähnyt vain yhden ylioppilastodistuksen, eikä siinä ollut muuta kuin lueteltuna kustakin kirjoitetusta aineesta saadut arvosanat? Joku paremmin tietävä voisi vähän valaista asiaa...

eikö anneta?

Mä sain lakin vuonna 2000 ja silloinkaan ei enää ollut yleisarvosanaa. Ainoastaan jokaisesta kirjoitetusta aineesta arvosana, joista sitten toki pystyi itse laskemaan yleisarvosanan.

älä siitä huoli, KUKAAN ei ole siitä mummojesi lisäksi kiinnostunut...
Sama homma kun valmistut ammattiin. Kun vaan ekan duunin saat, niin sen jälkeen niillä koulupapereilla ei tee yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama homma kun valmistut ammattiin. Kun vaan ekan duunin saat, niin sen jälkeen niillä koulupapereilla ei tee yhtikäs mitään.

Kyllä mulla vaan tavallisen tolvana olo on, kun en tiedä moisesta vaikka olen juuri kirjoittamassa viimeisiä aineita :D

Ja kyllä noi jatko-opintojen tarjoajat on pikkusen kiinnostuneita noista arvosanoista. Tai no, eivät välttämättä kiinnostuneita, mutta tarjoavat pieniä bonuksia niistä arvosanoista (niitä kutsutaan lähtöpisteiksi).

Minä kun olen harhaillut monien eri alojen välillä ja opiskellut sitä sun tätä, niin aina on opiskelupaikka irronnut juuri hyvän yo-todistuksen ansiosta. Jos haluaa vaihtaa alaa vaikka kolmekymppisenä, niin hyvät yo-paperit ovat edelleen hyödylliset :)

Ok. Mun papereissa vielä sellainen lukee. Eikä ollut E.tä siihen aikaan. B)

Uskallatko paljastaa minä vuonna kirjoitit?

uskallan kirjoitin -90 iltalukiosta. En mennyt lukion penkille suoraan koulusta, vaan väliin mahtui elämänkouluakin jokunen vuosi.
( M.n paperit sain)

Minä kun olen harhaillut monien eri alojen välillä ja opiskellut sitä sun tätä, niin aina on opiskelupaikka irronnut juuri hyvän yo-todistuksen ansiosta. Jos haluaa vaihtaa alaa vaikka kolmekymppisenä, niin hyvät yo-paperit ovat edelleen hyödylliset :)

No kyllä minusta taas aika turha paperi tuo oli. Itse menin L:n papereista huolimatta pääsykokeiden kautta opiskelemaan. Tosin sen merkitys varmaan kasvaa, jos pääsykokeita karsitaan ja esim pääsy yliopistoihin varmistetaan noilla.

Lukiossa saa hyvää kieliopetusta ja yleissivistystä, mutta sen arvostus muuten on ihan liian korkea. Eihän sillä tee yhtään mitään :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä