Kyyninen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suhteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suhteessa

Vieras
Seurustelen miehen kanssa, joka ilmiselvästi saanut paskaa niskaansa parisuhteissa, koska on todella kyyninen eikä selvästi osaa luottaa. Tässä oltu kuitenkin jo tiiviisti muutama vuosi yhdessä, silti tuntuu ettei hän oikein avaudu asioistaan. Joskus sitten jos saan kuin yllättäen tietää jotain, mikä mielestäni olisi kuulunut tietää jo paljon aiemmin, hän vain tokaisee kiukkuisena ""entäs sitten"" eikä selittele miksei kertonut. Joskus kysyin, kerroitko tästä asiasta edelliselle kumppanillesi, sanoi että kertoi. Kysyin miksi sitten et mulle ""no en kertonu nii!"" on vain vastaus..
Miten paljon mun tulee sietää ja kestää sen takia, että miehellä huonoja kokemuksia ja tuntuu ettei luota naisiin kunnolla? Ja riidan tullen näin myös suoraan sanonut.
Mitä olen hänen tuttavilta kuullut hänen entisistä, en myöskään ihmettele että mies on kokenut karvaita pettymyksiä. Kaverinsa ovat nähneet heti millaisia nämä naiset ovat olleet, mutta ilmeisesti omaltani puuttuu paljon ihmistuntemusta. Nyt miehen kaverit sanovat olevansa tyytyväisiä kun mies löytänyt kunnollisen naisen kuten minä, mutta mies itse ei tunnu taaskaan näkevän että minun kanssani voisi puhua avoimesti ja se saattaisi suhdetta jopa syventää...
Itse petyn aina kun yritän. Elämme sellaista pintapuolista arkielämää, asiat soljuu kunhan ei liian syvälle pyri. Itse kaipaisin enemmän.

Onko miehesi horoskoopissa vesimie?(typerä kysymys,mutta)

Itse olin 14-vuotta miehen kanssa,jota ykkösvaimo oli pettänyt.Meillä oli samanlaista,ei mitään avautumista:mikään ei kuulunut minulle,varsinkin sen jälkeen,kun meidät vihittiin.seurusteluaikaan vielä jotakin kertoili.
Ainakin meillä se vain paheni vuosi vuodelta.aloin itse voida jo niin pahoin,että ero oli ainoa ratkaisu.Vaikka olisi kuinka yrittänyt jututtaa,niin ei mitään.Paras vastaus,mitä kerran sanoi,oli kun kysyin,että rakastaako minua,hän vastasi,että kerran on rakastanut ja toista kertaa ei tule rakastamaan.
Eli oli huonolla pohjalla meidän avioliitto,entinen elämä vaikutti häneen niin paljon ja ei suostunut vihaa päästämään ulos.Olin sijaiskärsijä koko ajan.

Naisten syvällisyys keskustelussa on kuin ristikuulustelua heidän valitsemasta aiheesta. Olen varmaan vanha kyyninen ukkomies , kun en stressaa vaimoa turhaan esim. Raha-asioilla... Muistan aikoinaan , kun olisin halunnut syventää liittoamme... ; vaimo ahmi harlekiineja ja muuta vaalean punaista proosaa , mutta ei suostunut sanomaan sanaakaan seksistä ja haaveista yms. Kyyninen nainen ansaitsee kyynisen miehen.

Joskus tunteissaan kaltoin kohdelluksi joutuneelle miehelle vaan on vaikeaa avautua.

Minun mieheni oli edellisissä parisuhteissaan joutunut kokemaan kuinka hänen tunteillaan lyödään häntä sekä henkisesti ""nurkkaan ahdistetuksi"". Niinpä hän oli joutunut kovettamaan itsensä ja olemaan puhumatta tunteistaan. Seurauksena tietenkin että häntä oli syytetty puhumattomaksi ja tunteettomaksi. Mutta ymmärrän hyvin, ettei kukaan pura sisintään vain joutuakseen yhä uudelleen loukatuksi...

Suhteemme alkuaikoina hän pelkäsi kovasti voimakkaita tunteitaan minua kohtaan. Hän pelkäsi tulevansa loppujen lopuksi loukatuksi.
Suhteen jatkuessa ja syventyessä hän on alkanut luottamaan minuun ja puhuu avoimesti tunteistaan ja ajatuksistaan. En missään vaiheessa painostanut häntä puhumaan mm. aiemmista suhteistaan tai yleensäkään elämänsä kipukohdista. Annoin siihen mahdollisuuden ja mitä enemmän hän alkoi luottaa minuun, tuntea minua ja ajatuksiani, sitä enemmän hän on puhunut.
Tämä siksi, että hän tuntee minut läpikotaisin ja voi luottaa minuun ja siihen etten käytä hänen luottamustaan väärin.

I agree...

Niin, jos mies ja nainen eivät ole älyllisesti samalla tasolla, ei mitään syvällisiä keskusteluja synny.
Nuo harlekiineja ja 7-päivää lehteä lukevat ja hömppäviihteen tasolla olevat naiset eivät välttämättä kykene todelliseen syvälliseen keskusteluun. Eiväthän he toki sitä itse huomaa, vaan pitävät itseään hyvinkin syvällisinä ihmisinä.

Yhteistyössä