kyyneleet valuu,meneekö tämä nyt kesken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli viikkoja tasan 7 ja aamulla tullut rusehtavaa vuotoa lähinnä vessan kynnin uhteydessä.
Nyt alkoi mahaa särkemään ja oksettaa!
On koko alkuraskaus ollut ihan erilainen kun esikoisesta ja oireet niin paljon lievempiä ja kummalisia.
En kestä jos tämäkin nyt keskeytyy!!!
millasia kokemuksia teillä vastaavista tilanteista ja mahdollisista keskenmenoista?
kannattaako yrittää saada aika yksityiselle jo tällepäivälle?
Alkuraskauden ultra on vasta ens perjantaina.

Kesällä oli keskeytynyt keskenmeno ja esikois tyttö nyt 1,5v...

Mulla tuli tuommosia oireita ja voi mie niin tiän tuon pelon :hug: Säikäytteli useampaanki kertaan mut niin vain olen raskaana jo rv29 ja päiviä päälle. Ja ko sitä monet kerrat oli ihan selvät keskenmenon merkit mut ei... Pikkunen ei periksi antanu. Toivotaan ettei sullakaan :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos niin täällä rukoilen piene puolesta!

Kannattaako yrittää saada aikaa ultraan ?

Eipä ne oikein sille mitään voi tehdä. käskevät sinun vaan odotella vuotoa ja sitä rataa. :hug:

Älä nyt kuitenkaan vielä menetä toivoasi. Rusehtava vuoto voi olla täysin vaaratontakin ja vatsakipu/pahaolo voi olla vatsaflunssaa tai tullut järkytyksestä/säikähdyksestä kun huomasit vuodon. :hug:

kiitos tsempeistä :)? jätänkin tuon imurin tonne kaappiin enkä rupee tekeen viikko siivousta tässä tilassa,otan pikku tylleröni kainaloon ja odottelen mihin suuntaan mennään.
Pelko on valtava,tarvis vaan osata rentoutua ja antaa ajankulua...Miehellekkään en viitsi töihin soittaa etten suotta huolestuta ja kerkiäähän asian sit kun tulee kotiin.

Mulla oli sama juttu alkuvaiheessa, mutta taisi olla vaan 'kuukautiset' koska muutaman päivän pikku tuhruttelun jälkeen loppui ja kaikki oli kunnossa. Olo oli aika hutera mutta varmaan koska jännitti niin ja piti käydä vessassa yhtä mittaa tarkistuksella. Ota rauhallisesti vaan!

Jos tää yhtään lohduttaa niin mulla on ollut kolme raskautta, joista 2 lasta, keskimmäinen meni kesken. Ja se kesken mennyt oli ainoa kun en vuodellut yhtään (keskeytynyt keskenmeno joka kaavittiin pois vk 13+1). Nuormimmaista odotellessa oli runsaitakin vuotoja viikolle 15/16, mutta terve tyttö tuli.

Mulla tuli menkat ihan normaalisti, kunnes huomasin kärsiväni pahoinvoinnista. Raskaus olikin silloin paljon pitemmällä kuin viidennellä viikolla. :o

Millähän sitä sais ittensä rentoutuun :(( tyttökin menee unille vasta 11 aikaan joten tässä on nyt vaan pakko jaksaa leikkiä.
Tämä pieni on niin kovasti toivottu ja kesänen kokemus oli niin kamala että pyörii viäkin mielessä.
Menin 12 viikolla ultraan jossa todettiin sikiö menehtyneeksi jo viikolla 7 ja ei ollut tullut pois,muutaman päivän päästä sit alko kivut ja vuodot ja yön olin naistentautien osastolla lääkityksellä.
Sikiöllä oli paha kromosomi poikkeus mikä johti menehtymiseen.

Voi mennä kesken tai voi olla menemättä, molemmista on kokemusta.

Eipä siitä ultrasta juuri nyt juuri mitään hyötyä ole. Jos näkyy, että siellä on vielä jotain, niin sanotaan, että odotetaan viikko ja katsotaan uudestaan. Siinä mielessä tuo ensi perjantain ultra on hyvässä paikassa.

Alkuraskauden aikana tuollainen rusehtava vuoto on hyvin yleistä ja raskaus jatkuu normaalisti. Mutta jos tulee pahoja kipuja tai vuoto on niin pahaa, ettei siteet riitä, niin sitten kipin kapin lääkäriin.

Pidän peukkuja !! Useestihan noi vuodot on vaarattomia. Sinuna odottelisin perjantaille, sitten ainakin näkee varmasti tilanteen. Itse vuotelin reippaastikin tässä raskaudessa, olin varma keskenmenosta, mutta niinvain ultrassa löytyi kaksi sikiötä. Nyt mennään jo ihan raskauden viimeisiä viikkoja :) Jaksamista odotteluun !!

Toivon parasta! Ite kävisin ehkä yksityisellä ultrassa, vaikka ei siitä mitään hyötyä välttämättä ois... Ehkä parempi se ultra sillon viikon päästä. Oon vaan semmonen että kävisin varmaan monesti siinä ajassa, ku se aika tuntuu niin pitkältä... Tsemppiä odotteluun. Voihan se pahaolo olla raskauspahoinvointiakin.

Mulla oli edellisessä raskaudessa aika pitkään just tuota rusehtavaa vuotoa pitkään, se johtui verisuonesta joka oli heti kohdunsuulla. Pahoinvointi ja vatsakivut kuuluu tuohon alkuviikoille. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kivut viittaavat keskenmenoon.

Ei välttämättä koska monilla on ns.kuukautis kipuja alkuraskaudessa ja ovat kovin yksilöllisiä.

Itselläni ollut melki koko alkuraskaus kamaaa särkyä ja silti kaikki hyvin :)
Voimia ja peukkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli viikkoja tasan 7 ja aamulla tullut rusehtavaa vuotoa lähinnä vessan kynnin uhteydessä.
On koko alkuraskaus ollut ihan erilainen kun esikoisesta ja oireet niin paljon lievempiä ja kummalisia.
millasia kokemuksia teillä vastaavista tilanteista ja mahdollisista keskenmenoista?

Mulla alko toisessa raskaudessa ruskea vuoto ja alavatsakivut 6 viikoilla. Vuoto kesti kipuineen aina rv18 saakka. Enimmäkseen oli niukkaa vuotoa, mutta muutaman kerran tuli lorisemalla pitkin lattioita. Mulla johtu vuoto osittain kohdunsuulla olevasta istukasta, joka sit siirty raskauden edetessä ylemmäs.
Ekassa taskaudessa alko joskus 8 viikolla ruskea vuoto, se oli sit tuulimunaraskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla alko toisessa raskaudessa ruskea vuoto ja alavatsakivut 6 viikoilla. Vuoto kesti kipuineen aina rv18 saakka. Enimmäkseen oli niukkaa vuotoa, mutta muutaman kerran tuli lorisemalla pitkin lattioita. Mulla johtu vuoto osittain kohdunsuulla olevasta istukasta, joka sit siirty raskauden edetessä ylemmäs.
Ekassa taskaudessa alko joskus 8 viikolla ruskea vuoto, se oli sit tuulimunaraskaus.

Unohtu sanoa, ett mä itse ramppasin vuotojen takia yksityisellä vaikka kuinka monta kertaa. Mee vaan ultraan jos haluat, saat ainakin tän hetkisen tilanteen selville, luulis että vois näkyä jo sykekin, jos sulla rv 7 täynnä. Viikko on pitkä aika miettiä, onko kaikki ok.

Paljon voimia ap!! Kyllä sä vielä saat vauvan,oon ihan varma..Voi kuulostaa tyhmälle mut uutta yritystä vaan päälle! Mulla paras lääke keskenmenojen suruun oli uusi raskaus..Vaikka toki sitä varjosti pelko et mitä jos tääkin.. :(
Mutta näille asioille ei vaan voi mitään! Paljon voimia sinulle.
Ai niin,aina voi olla myös mahollista et oot oottanut vaik kaksosia ja toinen menee kesken.
Että sun täytyy nyt vaan odotella. Iso voimahali täältä :)

Elä vielä menetä toivoas! itellä oli alkuraskaudessa vuotoa parisen viikkoa,olin varma että kesken menee kun ei ollut koskaan aiemmissa raskauksissa ollut mitään vuotoa,mutta olikin vaan valemenkat ja virtsatientulehdus oireettomana.

voithan käydä yksityisellä tarkastaa asian,kela makso ainakin minulle osan siitä ultrassa kun oli vuotoa ollut ja epäilys keskenmenosta.
:hug:

Yhteistyössä