Kysyttekö päivittäin päiväkodissa hoitajilta lastenne päivästä?

  • Viestiketjun aloittaja "koo"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma09"
Mä kysyn aina. Lapsi kuitenkin viettää siellä monta tuntia ja haluan tietää että mitä siellä on ollut ,ilot ja murheet. Osaan sitten puhua niistä lapsen kanssa kotona ja kysellä paremmin.
 
halipupu harmaana
Yleensä kertovat automattisesti miten on mennyt, koska tietävät että haluan kuulla ja välillä kysyn, jos ei automaattisesti kerrota. Isompi osaa jo itsekin kertoa kun kyselen, mutta 3v. ei vielä oikien osaa kertoa.
 
"aloittaja"
Joo niin mäkin kysyn meidän 3,5-vuotiaasta. Juolahti vaan mieleeni, että olenko ainoa joka kyselee joka päivä, usein kyllä siis kertovat automaattisesti, mutta osa hoitajista ei ja jos eivät kerro, niin sitten kysyn kyllä. Hyvä että muutkin :)
 
39ie
Meidän lapset ei ole hoidossa, eikä ole niin pitkään, kuin minä jotain asialle voin, mutta jos olisivat, niin minä en kyllä varmaan kysyisi, enkä olettaisi, että sitä kerrotaan, ellei ole jotain erikoista asiaa.
 
"huoh"
Meidän lapset ei ole hoidossa, eikä ole niin pitkään, kuin minä jotain asialle voin, mutta jos olisivat, niin minä en kyllä varmaan kysyisi, enkä olettaisi, että sitä kerrotaan, ellei ole jotain erikoista asiaa.
taas näitä... haluat kuulostaa erityiseltä äidiltä kun hoidat lapsesi kotona, mutta jos he olisivat hoidossa, että kuitenkaan olisi kiinnostunut siitä mitenkä heidän päivä menee... :0
 
kummaa hommaa
Samaa minäkin ihmettelen että mitä sitä pitäisi kuulla lapsesta jos ei ole mitään tapahtunut, " se söi ja se leikki, oli reippaana, hyvin touhusi ja siivosi", siinä kai ne on mitä voi sanoa jos ei mitään ole tapahtunut.
 
itse
olette kummia!? kyllä meillä ainakin hoitajat kertovat että tänään askarreltiin, laulettiin, tai että --- leikki tänään Maijan kanssa, tai käytiin tänään kirjastossa, tänään hiihdettiin, tms. Ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä että OMAN lapsen päivä kiinnostaa.
 
28wiusj
[QUOTE="huoh";23226352]taas näitä... haluat kuulostaa erityiseltä äidiltä kun hoidat lapsesi kotona, mutta jos he olisivat hoidossa, että kuitenkaan olisi kiinnostunut siitä mitenkä heidän päivä menee... :0[/QUOTE]

Ei noin, mutta jos haluat niin ajatella, niin ihan vapaasti. Toi näkemys on ihan vain sinun omassa päässäsi. :)
 
Itse lastenhoitajana teen molempia; kerron oma-aloitteisesti tai sitten odotan että kysytään. Näin siksi koska en heti halua mennä höpöttämään kuinka paljon kakkaa on sinä päivänä tullut kun äiti/isä halailee pilttiään ja juttelee tälle.
 
Samaa minäkin ihmettelen että mitä sitä pitäisi kuulla lapsesta jos ei ole mitään tapahtunut, " se söi ja se leikki, oli reippaana, hyvin touhusi ja siivosi", siinä kai ne on mitä voi sanoa jos ei mitään ole tapahtunut.
Mä kysyn yleensä että miten päivä on mennyt. Ellei hoitajilla ole kummempaa kerrottavaa he yleensä vastaavat että ihan hyvin.
 
v
Kysyn tosin yleensä kertovat ihan oma-aloitteisesti. haluan kuulla onko lapseni syönyt kunnolla, miten pitkään nukkunut päiväunia ja onko sinne päiväunille menty nätisti. Kiva on myös kuulla minklaisia leikkejä päivänaikana on leikitty, näin pakkasilla ovatko käyneet ulkona yms.
 
[QUOTE="aha";23226515]Eli sä oletat, ettei ne kerro oma-aloitteisesti, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa on ollut?[/QUOTE]

Musta on ihan kohteliasta jutella hoitajien kanssa. Lisäksi kysyessä tulee niitä pikkuasioita mitä ei välttämättä oma-aloitteisesti mainita.
 
"heh"
Yleensä kertovat automaattisesti. Joskus saattavat vaan sanoa että "ihan hyvä päivä, ei mitään erityistä" ja sekin riittää mulle. En siis kaipaa mitään syvällistä selvitystä mitä on syöty, leikitty ja laulettu vaan tiedon siitä että päivä on ollut OK.
 
"pph"
Minä kerron automaattisesti =) Tosin on vanhempia, jotka eivät tunnu edes kuuntelevan mitä kerron :/ Harmi. Sitten saattavat kuitenkin kysellä, että miten on mennyt. Osa ei kysele mitään ja kiirehtii pois. Mielelläni kertoisin päivän sekä hyvät että huonot jutut.
 

Yhteistyössä