kysyttävää pyykinpesukoneesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
ostettiin vähän aikaa sitten uusi 7kg sivusta täytettävä pyykinpesukone. olen miettinyt että mitenkä täyteen sen uskaltaa laittaa että pyykistä tulee puhdasta? pesin äsken 2 lapsen petivaatteet ja pehmolelut 90asteessa ja kun otin pois ne sieltä niin toisessa lakanassa näkyi vaaleita kohtia,ihan kun olis ollut ihan kuivia ne kohat vai oisko voinu linkous tehä ne jäljet kun oli 1400 linkous??

Miten isoja ne lapsien petivaatteet ovat? Minä pesen 7kg koneessa esim. yhden tavallisen pussilakanan+yhden kylpypyyhkeen ja mielestäni se tulee ihan täyteen. Tai sitten jos pesen kahden hengen pussilakanan niin en laita enää muuta.

Meillä kahdeksan henkeä ja pyykkiä loputon määrä. Tungen jatkuvasti koneen liian täyteen mutta tuntuis ihan puhdasta tulevan. Meillä 8 kg:n kone ja kyllä minä laitan kerralla esim kahdenhengen pussilakanan, alulakanan ja neljä tyynyliinaa.

ne isojen pussilakanat,lakanat ja tyynyliinat ja pari pientä pehmoo oli koneessa. ei meillä kyllä kone täyty yhestä pussilakanasta ja pyyhkeestä. mullahan menis pari päivää jos minä pesisin koko perheen petivaatteet nuin pienillä määrillä,kun yks koneellinen pesee n.2,5h. ja minäkin olen laittanut parivuoteen pussilakanan,lakanan ja 2 tyynyliinaa yhtäaikaa koneeseen ja sit vielä tytön jatkettavasta sängystä lakanat samaan koneelliseen ja silloinkin sinne ylös jää vähän tyhjää tilaa.

Muistan jossain siivousohjelmassa neuvotun perheenäitiä, että kone on täynnä, kun pyykkien päälle sopii käden työntämään hyvin ja pyörittelemään kättä, eli ei saa puntata ihan ääriään myöten täyteen. Varsinkin liinavaatteet ja peitot sais mahtua pyöriin hyvin ja jos niitä on liikaa, niin kone ei pysty välttämättä linkoamaan niin hyvin ja kuluttaa konettakin kun hytkyttää liian täysiä koneellisia. Lisäksi tyynyissä ja peitoissa lukee monissa, että käytä vähemmän pesuainetta, kun muuten kone ei välttis saa vanuista huuhdeltua kaikkea pois.

Aikakin meidän koneessa on eri täyttömäärät eri pesuohjelmille eli vaikka kone on 7kg niin sen 7lg saa laittaa vissiin vaan jos pesee kolmessa kympissä tms. Ja 60 asteessa saa olla vaan muistaakseni 5kg.
Mutta käyttöohjeesta selvinnee nuo.

Mun kokemuksen mukaaan ne kuivat läntit tarkottaa sitä että kone on ollu liian täynnä.

Kilomääränhän näät kun meet pyykkikasa sylissä vaa'alle ja vähennät lukemasta oman painosi.

katsoin just käyttöohjeesta että tuolla ohjelmalla millä pesen niin saa olla 7kg,mutta eihän nyt 2pussilakanasta,2lakanasta ja 2tyynyliinasta varmaan tule 7kg ja ainii pari pehmolelua. meillä ei ole vaakaa niin en voi silleenkään punnita pyykin painoa

Mä luin aikoinaan ohjeen et kaks pussilakanaa + aluslakana + tyynyliinat. Se on mielestäni ihan hyvä täyttömäärä. Tosin usein pesen minäkin liian täysiä koneellisia ainakin hienopyykkiä, mutta aina on tullut puhdasta ja raikasta. Riippuu paljon koneesta, toiset pesee paremmin ja toiset huonommin. Meillä Siemens.

Yhteistyössä