kysyttävää opintolainan maksusta

HEips, mul on 3 opintolainaa ja valmistuin 2vuotta sitten niin soitin just ajan pankkiin neuvotteluun huomiseks että twhdään se maksusuunnitelma, MUTTA kyselisinkin nyt jo etukäteen koska sieltä pyydettiin miettiä etukäteen että millaisella ajalla voisin sitä maksaa yms. niin tilanne on tää että

tulin raskaaksi heti valmistuttuani ja en siis ollut työelämässä ja nyt lapseni on 1-vee ja hoidan tätä kotona, toiveissa toinen lapsi ja hoitaisin vielä kotona tätä ykköstä myös kunnes veisin heidät hoitoon sitten yhdessä noin kolmen vuoden päästä..

eli tulot itselläni ovat mitättömät, saan vaan sen pienen kotihoidontuen. kysyisinkin nyt että tietääks kukaan että lynkkaako ne nyt mut siellä pankissa tän takia? miten olematonta summaa sitä voi rueta maksamaan kun rahat ei menaa nytkään riittää? mikä on pienin summa mitä sitä voi maksaa kuussa? nolottaa ihan mennä kun on näkyy olevan melkeen kymppitonni tuota lainaa ja meen ehdottaa et voisko sitä maksaa vaik 20euroo kuussa? ja et aion olla viel kotona pari vuotta.. :ashamed:

auttakaa, ..
 
näin meillä
Mulla on 5kpl opintolainoja,joista yhtä rupesin nyt maksamaan pois,25e/kk.Muihin anoin lykkäystä ja sain.
Opintolainojen korkoihin(joulukuussa ja kesäkuussa maksussa)anon aina Kelalta korkoavustusta,joka vähätuloisille myönnetään max.5kertaa,jolloin valtio siis maksaa korot ja niitä ei tartte maksella takasi ite.

Kelan sivuilla taitaa olla lomakkeet korkoavustukseen ja pankissa kyllä selviää homma maksujen osalta sitten.

Itsekin olen siis kolmatta vuotta kotihoidontuella kotona...

Toivottavasti auttoi sepustukseni edes vähän :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:45 näin meillä kirjoitti:
Mulla on 5kpl opintolainoja,joista yhtä rupesin nyt maksamaan pois,25e/kk.Muihin anoin lykkäystä ja sain.
Opintolainojen korkoihin(joulukuussa ja kesäkuussa maksussa)anon aina Kelalta korkoavustusta,joka vähätuloisille myönnetään max.5kertaa,jolloin valtio siis maksaa korot ja niitä ei tartte maksella takasi ite.

Kelan sivuilla taitaa olla lomakkeet korkoavustukseen ja pankissa kyllä selviää homma maksujen osalta sitten.

Itsekin olen siis kolmatta vuotta kotihoidontuella kotona...

Toivottavasti auttoi sepustukseni edes vähän :)
KIITOS :hug: mikä pankki sulla on ? mulla nordea.. onko tuo 25euroo kuussa pienin mahdollinen summa mitä voi maksaa? korkoavustusia olen hakenut jo 3-4 kertaa eli kauan en siitäkään etuudesta pääse nauttimaan.
 
maksan kans sen 50?/kk, lainaa on jotain yli 5000? jäljellä, korot menee puolivuosittain. Makselen sitä muistaakseni siis jotain 14 vuotta :whistle: tällä systeemillä, mutta menköön, koska korot on niin pienet.
 

Yhteistyössä