Kysytäänpä näin päin... miten ehkäistä synnytyksen käynnistyminen.. ? ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sss"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sss"

Vieras
Yleensähän kysellään vinkkejä miten saada synnytys käynnistymään.. mä kysyisin et miten ehkäisen parhaiten synnytyksen käynnistymistä?

En siivoo, en sauno, en sekstaa,,

Mut pitäiskö makoilla vaan + ottaa rauhassa, vai touhuta tavalliseen tapaan, ja olla kärttyinen stressaantunut jne.

Mä niin toivoin et menis tää raskaus ens vuoden puolelle....

t. mamma rv. 40+3

Eikun teet noita kaikkia, eihän ne ikinä kellään toimi :D

Toivottavasti vauveli nyt odottelis ylihuomiseen, toisaaltaan ei sekään maailmanloppu ole jos päättää tänään tai huomenna syntyä. Meillä vietettiin edellispäivänä yhden muksun synttäreitä ja tänä aamuna lapset sai pienenpienen serkun :heart:

Tääl toinen samaa miettivä.. tänään 41+1 ja huomenna yliaikaiskontrolli. Tosin aattelin toivoa et jos vauvalla on kaikki hyvin ni odoteltas vielä :D

Otetaan ne kuuluisat ässät nyt käyttöön, ku ei niillä ole tähänkään asti ollu mitän merkitystä.. ei vain mä oon oikein tyytyväinen et "sain" viettää joulun kotona isompien lasten kanssa ja vielä tyytyväisempi olen jos vauva malttaa odottaa ens vuoden puolelle, siksipä en valita :D ja todennäköisesti täs käy juuriki niin et ens tai seuraavana yönä synnytetään..

Tääl toinen samaa miettivä.. tänään 41+1 ja huomenna yliaikaiskontrolli. Tosin aattelin toivoa et jos vauvalla on kaikki hyvin ni odoteltas vielä :D

Otetaan ne kuuluisat ässät nyt käyttöön, ku ei niillä ole tähänkään asti ollu mitän merkitystä.. ei vain mä oon oikein tyytyväinen et "sain" viettää joulun kotona isompien lasten kanssa ja vielä tyytyväisempi olen jos vauva malttaa odottaa ens vuoden puolelle, siksipä en valita :D ja todennäköisesti täs käy juuriki niin et ens tai seuraavana yönä synnytetään..

ELi sielläkin jännät paikat :) Mä oon myös iloinen et joulun sain olla kotona, kun on noita isompia.
Mä vaan toivoisin lapsen takia et syntyis sit vaik 1.1 saispa vuoden lisää lapsuutta.. Jännää on et enää reilusta 30h kiinni :)
Tiedän vaan et ku käynnistyy, käynnistyy sit yhtäkkiä ilman varoitusta, ja sit se vajaa 5h, ku lapsi on maailmassa... Ja mun tuurillahan tää syntyy just 31.12 klo 23.00 tai jotain sinne päin.. jos menis lähemmäs keskiyötä, ni voisin vielä ristii jalkani, tai lahjoo kätilöitä kääntää kelloa pari minuuttia..

NO, sama se tietysti on, kuhan kaikki menee hyvin.. mut silti ;)

[QUOTE="sss";22778877]ELi sielläkin jännät paikat :) Mä oon myös iloinen et joulun sain olla kotona, kun on noita isompia.
Mä vaan toivoisin lapsen takia et syntyis sit vaik 1.1 saispa vuoden lisää lapsuutta.. Jännää on et enää reilusta 30h kiinni :)
Tiedän vaan et ku käynnistyy, käynnistyy sit yhtäkkiä ilman varoitusta, ja sit se vajaa 5h, ku lapsi on maailmassa... Ja mun tuurillahan tää syntyy just 31.12 klo 23.00 tai jotain sinne päin.. jos menis lähemmäs keskiyötä, ni voisin vielä ristii jalkani, tai lahjoo kätilöitä kääntää kelloa pari minuuttia..

NO, sama se tietysti on, kuhan kaikki menee hyvin.. mut silti ;)[/QUOTE]

sepä se.. oikeastaan mä myös ajattelen asiaa lapsenlikkojen kannalta :D Mul edelliset synnytykset olleet suht pitkiä, mut tää kolmas voi tietty olla ihan eri nopea kuin edelliset..

Mä tein kaikkeni, että olisin saanut kuopuksen maailmaan vuoden 2005 puolella, mutta eikö supistukset alkaneet 1.1.2006 kello 01:15, kun olin heittänyt hanskat tiskiin ja rentoutunut.

Eli mun neuvo: häärää kaikenlaista, ole stressaantunut, äläkä rentoudu :D

Mitä loppuvuodesta syntymiseen tulee, niin meidän 19.12. 7 v täyttänyt ekaluokkalainen ei ole siitä ainakaan tähän päivään mennessä joutunut kärsimään. Päinvastoin, jos olisi nyt vasta eskarissa niin kärsisi taatusti, kun ekaluokkakin on ihan liian lällyyyyy.... :)

Mulla on tänään synttärit :) Aikuisikäni olen ymmärtänyt, että olisi ollut helpompaa syntyä pari päivää myöhemmin... Kuulimpa juuri äidiltäni, et synnytys käynnistettiin ja "vielä tänä vuonna". Kiiti äiti!

[QUOTE="diipadaa";22778929]Mulla on tänään synttärit :) Aikuisikäni olen ymmärtänyt, että olisi ollut helpompaa syntyä pari päivää myöhemmin... Kuulimpa juuri äidiltäni, et synnytys käynnistettiin ja "vielä tänä vuonna". Kiiti äiti![/QUOTE]

Hyvää syntymäpäivää :)

Pakko kysyä, että mihin loppuvuodesta syntyminen on sinulla näin aikuisiässä niin kovasti vaikuttanut....?

Mun on ihan pakko tunkea itseni tähän ketjuun, kahden loppuvuoden lapsen äitinä.

Vanhempi on syntynyt 30.12, viikoilla 41+3 syntyi, synnytys käynistyi ihan spontaanisti. Meillä aina ollut vitsinä et Emppu pelkäs joulupukkia niin ei syntynyt ennen joulua, mutta ilotulitusraketit halusi nähdä joten otti varman päälle ja syntyi sit hyvissä ajoin.

Sitten tää 31.12 syntynyt on käynistetty, käynistys aloitettiin jo 29.12 mutta cytotec ei tehnyt tehtäväänsä aikaisemmin. Synnytys käynnistettiin koska oli pelkona että on iso vauva tulossa.
Tänä syksynä on aloittanut koulun eikä ole mielestäni kärsinyt tuosta syntymäpäivästään lainkaan.

Tiedän myös veljekset jotka ovat syntyneet 31.12 ja heillä äiti on halunut että lapsia "kohdellaan" kuin 1.1 syntyneitä eli ovat aloittaneet esim koulun vuotta myöhemmin. Tälle äidille oli joku suurperheen isä sanonut että onhan se lapsi halvempaa pitää kotona 6 vuotiaana kuin 16 vuotiaana.

Yhteistyössä