Kysynpä täältäkin säästövinkkejä!

Laitoin jo tonne matkailupalstalle kysymystä, että kun säästetään ensi kesän asuntoautoiluareissua varten rahaa. Pyytelin budjetointiapua ja muita vinkkejä reissuun jne.

Täältä kyselisin että olisko teillä jotain hyviä säästövinkkejä yleisesti. Olen seurannut kesästä lähtien meidän menoja ja teen kyllä itse ruuat ja käytän tarjoukset hyväkseni mutta mulla on taipumus ostaa paljon kaikkea hyvää naposteltavaa ja kahvin kanssa kastettavaa. Tosta tavasta kun pääsis eroon tai saisi edes väheneen niin kertyisi kesään mennessä jo sievä potti.

Mitäs muita hyviä vinkkejä on?
 
kilpailutat sähköt, vakuutukset, pankit yms, peruutat lehtitilaukset, ostat vaatteet alesta, hyödynnät tarjoukset, mietit kauppalistan valmiiksi ja noudatat sitä, puotat sisälämpötilaa asteella, aamuisin puuroa koko porukalle, mietit aina pari kolme kertaa tarvitko oikeasti vai haluatko vain jotain tavaraa ennen kuin ostat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
öö.. meillä työssäkäyvillä on kesälomat vaan kesäaikaan. Ja jos matka on kuukauden autoreissu eurooppaan niin ei sinne lähdetä tosta vaan vaan pitää suunnitella reitit ym. Hyvä teillä kotona olijoilla, voitte lähtee reissuun koska vaan mutta meitä työssäkäyviä sitoo loma-ajat.

:D

 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
öö.. meillä työssäkäyvillä on kesälomat vaan kesäaikaan. Ja jos matka on kuukauden autoreissu eurooppaan niin ei sinne lähdetä tosta vaan vaan pitää suunnitella reitit ym. Hyvä teillä kotona olijoilla, voitte lähtee reissuun koska vaan mutta meitä työssäkäyviä sitoo loma-ajat.

:D
No ei tuossa mitään kesäloma-aikoja kysytty....Itseän kysyit säästämisestä....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
kilpailutat sähköt, vakuutukset, pankit yms, peruutat lehtitilaukset, ostat vaatteet alesta, hyödynnät tarjoukset, mietit kauppalistan valmiiksi ja noudatat sitä, puotat sisälämpötilaa asteella, aamuisin puuroa koko porukalle, mietit aina pari kolme kertaa tarvitko oikeasti vai haluatko vain jotain tavaraa ennen kuin ostat.
Tässä on oikeastaan kaikki ne pienet konstit mitä itse käytetään kun säästetään.Tai no me eletään ikuisella säästöbudjetilla kun köyhiä ollaan,mutta kuitenkin. :) Kaikki turha riisutaan pois menoissa ja jäljelle jää vain ne,jotka on oikeasti tarpeellisia.Ja tosin me ei syödä puuroa aamuisin kun vain kuopus tykkää kyseisestä sapuskasta..
 
Mä en osaa säästää mutta mun vinkki on, että jos ei raha riitä niin sitä on ansaittava lisää. Siispä lisäansioita hommaamaan! Itse myyn Kotigastronomi-tuotteita ja siitä saan ihan hyviä lisätuloja kuukausittain. Suosittelen ;)

Mun säästötapa on se, että veroprosenttia hilataan ylöspäin siitä mikä olisi todellinen tuloista laskettu ja sitten nautitaan veronpalautuksista.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
Ai että jos joutuu reissua varten säästämään rahaa, niin ei kannata sitten lähteä ollenkaan, vaikka siis nuo rahat onnistuisi säästämään?
Kannattaa ainakin leipoa nuo "kahvin kaverit" itse.
 
Minäkin ehdottaisin että päätät tästä lähtien napostella vain itse tekemiäsi juttuja. Leipomista voi ajatella kivana uutena harrastuksena. Teillä varmaan on navigaattori reissussa mutta joka tapauksessa jos meinaatte karttoja ottaa mukaan tai tutkailla etukäteen niin ne kannattaa totta kai hakea kirjastosta ostamisen sijaan.
 
xxxxx
Käy kaupassa klo. 18 jälkeen niin saat parhaimmat tarjoukset.
Aamu- ja iltapaloilla puuroa. Välipalaakin voi harkita edullisimpien mukaan.
Kulje matkat kävellen tai pyörällä.
Nosta rahat tilillä ettei ole käytettävissä kuin tietty summa. Sit loppuu ku loppuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
öö.. meillä työssäkäyvillä on kesälomat vaan kesäaikaan. Ja jos matka on kuukauden autoreissu eurooppaan niin ei sinne lähdetä tosta vaan vaan pitää suunnitella reitit ym. Hyvä teillä kotona olijoilla, voitte lähtee reissuun koska vaan mutta meitä työssäkäyviä sitoo loma-ajat.

:D
ja missä minä mainitsin etten olisi itse työssäkäyvä??? ;) opettele lukemaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä en osaa säästää mutta mun vinkki on, että jos ei raha riitä niin sitä on ansaittava lisää. Siispä lisäansioita hommaamaan! Itse myyn Kotigastronomi-tuotteita ja siitä saan ihan hyviä lisätuloja kuukausittain. Suosittelen ;)

Mun säästötapa on se, että veroprosenttia hilataan ylöspäin siitä mikä olisi todellinen tuloista laskettu ja sitten nautitaan veronpalautuksista.
Täytyy kyllä peesiä tätäkin, mulla myös myynnissä nuo kotigastronomit, en kylläkään ole niistä ressannut, siinä sivussa on tullut myytyä, ja myöskin nostin veroprosenttia ylemmäksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
öö.. meillä työssäkäyvillä on kesälomat vaan kesäaikaan. Ja jos matka on kuukauden autoreissu eurooppaan niin ei sinne lähdetä tosta vaan vaan pitää suunnitella reitit ym. Hyvä teillä kotona olijoilla, voitte lähtee reissuun koska vaan mutta meitä työssäkäyviä sitoo loma-ajat.

:D
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O

Öö, toiset haluaa tehdä reissun ja säästää siihen.
Sulle näköjään mahdottomuus ymmärtää...
pitää elää niin että oi tehdä yhden asuntoauto reissun säästämättä... ;)
 
että silleen
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O
öö.. meillä työssäkäyvillä on kesälomat vaan kesäaikaan. Ja jos matka on kuukauden autoreissu eurooppaan niin ei sinne lähdetä tosta vaan vaan pitää suunnitella reitit ym. Hyvä teillä kotona olijoilla, voitte lähtee reissuun koska vaan mutta meitä työssäkäyviä sitoo loma-ajat.

:D
No ei tuossa mitään kesäloma-aikoja kysytty....Itseän kysyit säästämisestä....
No ei ap myöskään pyytänyt jeesustelemaan hänen rahatilanteesta ;)
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos on noin tiukkaa kannattaako reissua tehdä, jos asuntoautolomaa varten pitää vuosi säästää :O

Öö, toiset haluaa tehdä reissun ja säästää siihen.
Sulle näköjään mahdottomuus ymmärtää...
pitää elää niin että oi tehdä yhden asuntoauto reissun säästämättä... ;)
Toisilla varmaan hieman pienemmät tulot kuin toisilla.
Ei tipu sitä 4000 e kuussa tilille josta revitään kaikki matkaa varten.

Toisille tulee vähempi rahaa ja on välttämättömiä menoja, joten pikku hiljaa säästämällä saa matkakassaa.

Hieno homma jos on rahaa matkaan ku matkaan säästämättä.
On varmasti pienet menot ja isot tulot.
 
ss
Minusta matkailu on niin upeaa, että sitä varten kannattaa todellakin säästää. Mikä ap on teidän budjetti ensi kesän matkalle, noin suunnilleen? Kuukauden autoloma Euroopassa kuulostaa ihanalta!

Oletko myynyt kirpparilla turhia tavaroita ja vaatteita? Minä olen saanut tänä syksynä noin 400 euroa kirpparimyynnistä. Olen myynyt turhia tavaroita, lasten pieneksi jääneitä vaatteita, omia turhia vaatteitani yms. Myös varastoa olen järjestellyt ja myynyt turhat roinat.

Makeat herkut ym. kannattaa toki leipoa itse. Meillä on herkuttelupäivä perjantaisin.

Aina kannattaa miettiä ennen ostopäätöksen tekoa miksi on ostamassa kys. tuotetta. Usein ostaa huomaamattaankin ihan turhaa tavaraa. Ruoanlaitossa kannattaa hyödyntää mm. linssejä ja papuja. Niistä saa edullista ja terveellistä ruokaa. Ostin eilen 3 kg porkkanoita Lidlistä 99 sentillä. Nyt teen paljon raastetta, kasvissosekeittoa ja porkkanasämpylöitä.

Liikunnassa kannattaa hyödyntää kaikkea ilmaista tai halpaa. Työpaikan liikuntasetelit kannattaa hyöydyntää jumpissa ja uimahallissa. Ulkoilu on ilmaista.

Jouluna kannattaa pitää järki mukana. Lapset eivät tarvitse oikeasti niin hirveästi lahjoja eikä ruokaakaan kannatta hankkia niin paljoa, että sitä joutuu heittämään roskiin.

Ihanaa varmasti suunnitella matkaa!!
 
[pitää elää niin että oi tehdä yhden asuntoauto reissun säästämättä... ;)[/quote]

Noin sanoo vaan henkilö joka ei ole oikeasti tehnyt kallista reissua, kun siis puhutaan oikeasti tyyliin 5000e tai enemmän. Harvalla on tosta noin vaan laittaa tollasia summia matkaan.

Ja matkaan kun lasken siis asuntoauton vuokran, bensat, jätekasetit sun muut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Minusta matkailu on niin upeaa, että sitä varten kannattaa todellakin säästää. Mikä ap on teidän budjetti ensi kesän matkalle, noin suunnilleen? Kuukauden autoloma Euroopassa kuulostaa ihanalta!

Oletko myynyt kirpparilla turhia tavaroita ja vaatteita? Minä olen saanut tänä syksynä noin 400 euroa kirpparimyynnistä. Olen myynyt turhia tavaroita, lasten pieneksi jääneitä vaatteita, omia turhia vaatteitani yms. Myös varastoa olen järjestellyt ja myynyt turhat roinat.

Makeat herkut ym. kannattaa toki leipoa itse. Meillä on herkuttelupäivä perjantaisin.

Aina kannattaa miettiä ennen ostopäätöksen tekoa miksi on ostamassa kys. tuotetta. Usein ostaa huomaamattaankin ihan turhaa tavaraa. Ruoanlaitossa kannattaa hyödyntää mm. linssejä ja papuja. Niistä saa edullista ja terveellistä ruokaa. Ostin eilen 3 kg porkkanoita Lidlistä 99 sentillä. Nyt teen paljon raastetta, kasvissosekeittoa ja porkkanasämpylöitä.

Liikunnassa kannattaa hyödyntää kaikkea ilmaista tai halpaa. Työpaikan liikuntasetelit kannattaa hyöydyntää jumpissa ja uimahallissa. Ulkoilu on ilmaista.

Jouluna kannattaa pitää järki mukana. Lapset eivät tarvitse oikeasti niin hirveästi lahjoja eikä ruokaakaan kannatta hankkia niin paljoa, että sitä joutuu heittämään roskiin.

Ihanaa varmasti suunnitella matkaa!!
Joo, no suunnitteluhan on jo puoli matkaa ;) Mutta siis leivon kyllä itsekin paljon mutta koska siis syön pullaa ja keksiä hirveät määrät ja välillä kun kyllästyn niihin niin karkkia kuluu ja mies on kanssa aika karkkikone, söis niin paljon kuin vaan kaappiin ostan. Joten aina en jaksa leipoa ja esim mun ei kannata leipoa pakkaseen koska en saa rauhaa pullien kutsulta vaan syön ne nopeeta sieltä pois ;) Enkä tosiaan ole mikään hyvän itsekurin omaava ihminen kun on kyse pullista ja kekseistä. :D Mun äiti oli samanlainen ja näemmä minä yhtä lailla :D

Varasin juuri kahdeksi viikoksi pöydän itsepalvelukirpparilta ja sinne olen viemässä isot määrät kaikkea vaatetta ja tavaraa. Vähän ilkeettää että koska pöytävuokra on hirveän kallis niin pitää hinnoitella pikkasen enemmän hintaa noille vaatteille ja tavaroille vaikka kyllä ne silti halvalla lähtee. Huutonettiinkin olen laittanut paljon myyntiin ja hyvin tuntuu tekevän kauppansa. ja nämä siis kaikkeee turhaa mitä kaappeihin on kertynyt ja siivotessa olen ne sieltä penkonut ja päätin että pääsee eroon niistäkin kun vie kirpparille.

Kun tuossa aiemmin joku epäili meidän maksukykyä ja ettei köyhän kannata matkailla, niin mielestäni meillä on ihan ok tulot. Mulle jää tilistä käteen 2000e (mun mielstä kyllä aika matalapalkka-alalla olen), noin, ja miehellä jää käteen n.3000e (riipuu tuleeko päivärahoja, matkakorvauksia sun muita, ne aina nostaa sitä). Mutta on meillä kyllä menojakin. Yhtä lailla mekin maksetaan asumisesta, sähköstä, vedestä, netistä, puhelimista, ruuasta, vaatteista sun muusta siinä missä te muutkin. Ja yhtä lailla ensi heinäkuussa joudutaan maksamaan s'ähkö, vesi, netti ja puhelinlaskut ja ssuminen vaikka reissataankin koko kuukausi asuntoautolla euroopassa. Ja yhtä lailla ollaan aina ennekin kaupunkilomia ja etelän reissuja varten säästetty matkarahat että ollaan saatu olla muutama viikko reissussa ja saatu käyttää rahaa siellä ulkomaillakin. Mitä järkee on lähtee reissuun jos ei ole varaa käyttää siellä rahaa? Ei oikeen uppoo muhun. Tarkoitus on nauttia matkasta ja nähdä maisemia ja nähtävyyksiä jne.

Me siis säästetään rahat matkoja ja hankintoja varten koska meillä ei periaatesyistä ole luottokortteja, ei eletä velaksi eikä todellakaan matkustella velaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
No kohta joku sanoo, että ois kannattanu opiskella hieman enemmän ja parempaan ammattiin, niin ei tarvitsisi kituuttaa :wave:

Mukavaahan se on, että pystytte säästämään, toiset kun reissaa ensin ja maksavat laskut vasta jälkeen päin..
No, mä opiskelin mitä halusin ja teen työtä josta tykkään, mutta josta nyt ei hirveemmin makseta. Tai no jos käteen jää pari tonnia niin kai se ok on jonkun mielestä :) Ja on se mieskin aikaa siellä otaniemessä kuluttanut ja sieltä paperit ulos saanut joten saa sekin ihan ok liksaa. En tiedä mitä tässä nyt vielä pitäisi opiskella lisää... Hmm.. tietty lisensiaatintyö on tekemättä... mieskin voi ruveta tohtorin papereita väsään ;) En usko että ne kauheesti rikastuttaisi meitä kuin ehkä henkisesti.
 

Yhteistyössä