kysynpä vain, osaisko joku neuvoa vuokralaista tässä asiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tässä rapussa on yhdessä asunnossa sattunut vesivahinko ja sitä kuivattamaan on tuotu kuvuri, joka on tuossa nyt puhallellut yli kuukauden. Kuivurin ääni kuuluu selvästi sisälle meille, voi varmaan kuvitella ettei ole kovin kiva kuunnella sellaista jatkuvasti. Onko mulla oikeus pyytää jotain korvausta tuosta haitasta vai pitääkö vain sietää hiljaa ja kärsiä?

En usko, että saa mitään. Käytä korvatulppia ja televisiota katsoessa tai musiikkia kuunnellessa kuulokkeita. Tukin kuivatus enää kovin kauaa kestää. Voit isännöitsijälle soittaa ja kysyä. Ei harmita niin paljon, kun tietää koska loppuu.

Voihan sitä yrittää kysyä vuokranantajalta, isännöitsijällä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Asumismukavuuden haitasta. Desibelimäärilläkin on varmaan merkitystä.

[QUOTE="vieras";27142184]tässä rapussa on yhdessä asunnossa sattunut vesivahinko ja sitä kuivattamaan on tuotu kuvuri, joka on tuossa nyt puhallellut yli kuukauden. Kuivurin ääni kuuluu selvästi sisälle meille, voi varmaan kuvitella ettei ole kovin kiva kuunnella sellaista jatkuvasti. Onko mulla oikeus pyytää jotain korvausta tuosta haitasta vai pitääkö vain sietää hiljaa ja kärsiä?[/QUOTE]

meillä kans kuivuri kuivatteli 3-4 vkoa vesivahinkoa joka oli aiheutunut katon/räystään rikkoutumisena eikä kukaan ollut vaivautunut ilmoittamaan asiasta. Kyllähän se päähän otti että se laite humisi yöt ja päivät mutta minkäs sille teet. Me saatiin vuokran alennusta siltä ajalta miltä huone oli poissa käytöstä.

meillä kans kuivuri kuivatteli 3-4 vkoa vesivahinkoa joka oli aiheutunut katon/räystään rikkoutumisena eikä kukaan ollut vaivautunut ilmoittamaan asiasta. Kyllähän se päähän otti että se laite humisi yöt ja päivät mutta minkäs sille teet. Me saatiin vuokran alennusta siltä ajalta miltä huone oli poissa käytöstä.

Saivatko naapurit korvausta kuivurin äänen tuottamasta haitasta?

Kuivuri ei kyllä tasan kuulu NAAPURIIN niin lujaa että se oikeasti haittaisi, saahan sitä ihminen remppaakin tehdä ja porata vaikka aamusta iltaan eikä naapurit voi siitä vaatia mitään alennuksia.

Mä asuin asunnossa jossa oli kuivuri keittiössä missä ei ollut ovea edes, lisäks kuovuri piti jotain vinkunaa joka oli hermoja raastavaa

Yhteistyössä