L
lola
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
voisin kai, mutta en tykkää pistämistä. pistämisiä jää usein väliin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
voisin kai, mutta en tykkää pistämistä. pistämisiä jää usein väliin.en oo kuullutkaan tuon nimisestä insuliinista. onko se vähän samanlainen kuin Lantus? ja ootko sä muuten sairaanhoitaja?
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
voisin kai, mutta en tykkää pistämistä. pistämisiä jää usein väliin.en oo kuullutkaan tuon nimisestä insuliinista. onko se vähän samanlainen kuin Lantus? ja ootko sä muuten sairaanhoitaja?
Terveydenhoitoalan ihminen juu, mutta diabeteshoitajasta kävisin![]()
Perehtynyt ihan omakohtaisesti siihen. :|
Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
Onko sullakin diabetes?
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Pystyisitkö vaihtamaan esim levemiriin? 2 kertaa/vrk? Pitäis olla vaikutukseltaan tasaisempi.
Onko sullakin diabetes?
Ei kun tyttärellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:8 v on nyt. 2 vuotta sairastanut. Minkä ikäisenä sä sairastuit?
Koita tsempata ja pysyä lujana! :hug: :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:Ota selvää niistä eri insuliineistä ja lasket ne hiilarit. meillä ainakin toiminut hyvin levemir+novorapid. Kokonaan ei niistä makeistakaan tarvi luopua, kohtuudella vaan. On myös sellaisia vaihtoehtoja joita voi syödä reilumminkin jos mieli tekee..
esim:http://www.ingman.fi/index.php?page=112&action=show_product_details&product_id=313&group_id=45
Koko putelissa 15 hiilaria.
Alkuperäinen kirjoittaja lola:painan 58kg ja pituuteni on 167.7cm. aamulla syön yleensä leipää, muroja tai kaurapuuroa. en yleensä syö kunnon lämmintä ateriaa ollenkaan. syön paljon karkkia ja muuta makeaa. minulla on diabetes ja keliakia. en noudata säännöksiä yhtään ja syön myös ei sallittuja ruokia. sokeriarvoni ovat todella korkeat. (en saa niitä alas) nukun 5-6 tuntia yöllä. menen yleensä nukkumaan 00.00-02.30 välillä. eli valvon todella paljon ja syön epäsäännöllisesti. ruuasta vielä sen verran, että juon paljon vettä. en liiku periaatteessa ollenkaan ellei koiran ulkoiluttamista alle 30 min/päivä ja postilaatikolla 10 metrin kävelemistä lasketa.
olisisiko mulla parantamisen varaa? mistä aloittaisin?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lola:painan 58kg ja pituuteni on 167.7cm. aamulla syön yleensä leipää, muroja tai kaurapuuroa. en yleensä syö kunnon lämmintä ateriaa ollenkaan. syön paljon karkkia ja muuta makeaa. minulla on diabetes ja keliakia. en noudata säännöksiä yhtään ja syön myös ei sallittuja ruokia. sokeriarvoni ovat todella korkeat. (en saa niitä alas) nukun 5-6 tuntia yöllä. menen yleensä nukkumaan 00.00-02.30 välillä. eli valvon todella paljon ja syön epäsäännöllisesti. ruuasta vielä sen verran, että juon paljon vettä. en liiku periaatteessa ollenkaan ellei koiran ulkoiluttamista alle 30 min/päivä ja postilaatikolla 10 metrin kävelemistä lasketa.
Etkö käy diabeteshoitajalla? Etkö ole käynyt ravitsemusterapeutilla? Keliakia ja diabetes on vaativa yhdistelmä ja tarvitset varmasti apua hiilareiden ja järkevän syömisen opettelussa. Insuliineissa myös.
Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lola:painan 58kg ja pituuteni on 167.7cm. aamulla syön yleensä leipää, muroja tai kaurapuuroa. en yleensä syö kunnon lämmintä ateriaa ollenkaan. syön paljon karkkia ja muuta makeaa. minulla on diabetes ja keliakia. en noudata säännöksiä yhtään ja syön myös ei sallittuja ruokia. sokeriarvoni ovat todella korkeat. (en saa niitä alas) nukun 5-6 tuntia yöllä. menen yleensä nukkumaan 00.00-02.30 välillä. eli valvon todella paljon ja syön epäsäännöllisesti. ruuasta vielä sen verran, että juon paljon vettä. en liiku periaatteessa ollenkaan ellei koiran ulkoiluttamista alle 30 min/päivä ja postilaatikolla 10 metrin kävelemistä lasketa.
Etkö käy diabeteshoitajalla? Etkö ole käynyt ravitsemusterapeutilla? Keliakia ja diabetes on vaativa yhdistelmä ja tarvitset varmasti apua hiilareiden ja järkevän syömisen opettelussa. Insuliineissa myös.
kävin viimeksi syyskuussa diabeteshoitajalla. olen käynyt ravitsemusterapeutillakin joskus syyskuussa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lola:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lola:painan 58kg ja pituuteni on 167.7cm. aamulla syön yleensä leipää, muroja tai kaurapuuroa. en yleensä syö kunnon lämmintä ateriaa ollenkaan. syön paljon karkkia ja muuta makeaa. minulla on diabetes ja keliakia. en noudata säännöksiä yhtään ja syön myös ei sallittuja ruokia. sokeriarvoni ovat todella korkeat. (en saa niitä alas) nukun 5-6 tuntia yöllä. menen yleensä nukkumaan 00.00-02.30 välillä. eli valvon todella paljon ja syön epäsäännöllisesti. ruuasta vielä sen verran, että juon paljon vettä. en liiku periaatteessa ollenkaan ellei koiran ulkoiluttamista alle 30 min/päivä ja postilaatikolla 10 metrin kävelemistä lasketa.
kävin viimeksi syyskuussa diabeteshoitajalla. olen käynyt ravitsemusterapeutillakin joskus syyskuussa.
Kerrotko sä noista ongelmistasi siellä :O? Kerro ja sano, ettet osaa toimia oikein, tarvitset enemmän tukea omahoitoon. Sano, että vaikka olet sairastanut pitkään on ihan perusasiatkin hukassa.