Kysynpä nyt sit näinkin, milloin ammatinvalinnanohjauksen saa lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tuntuu ettei homma etene mihinkään, ja itse ohjaaja saa miut aina jotenkin pahalle mielelle. Nyt aamusta ois taas meno ja alkaa vaan ahdistaa. Tuntuu ettei tuosta ainakaan oo apua miulle.
Luulin kans, että tuon henkilön homma ois kertoa eri vaihtoehtoja, esim.opiskelun suhteen ja hän vaan lyttäs oppisopimusjutut heti alkuun. Vaikka siitä vaihtoehdosta olisin ollu kiinnostunut.
ja sitä painottaa koko ajan, että pakko on opiskella joku ammatti, ilman ammattia ei voi saada töitä.
Tuo voi olla monilla aloilla tottakin tosin.

Mut siis, onko tuolla pakko käydä vai voiko sen vaan lopettaa? Tietääkö kukaan??

Kyllä sen voi lopettaa. Mä oon ainakin lopettanut. Sun pitää vaan tehdä se jatkosuunnitelma, eli haet johonkin kurssille tai työharjoitteluun. Meidän paikkakunnalla on ihan oppisopimukseen ohjaavaa koulutusta.

Nostan tätä ja kiitän vastaajia.

Työkkärin täti on.
Ja tuon kautta menin/pääsin jo yhelle kurssille jonka kans pitäis auttaa valinnoissa ja selvitellä asioita. Siihen kuuluu työharjottelukin, lyhyt sellainen mut kuitenkin.

Miulle se aina vaan sanoo että ens kerralla sitten sitä sun tätä. Tämän päivän ajan peruin, tekis mieli laittaa viestiä/soittaa että ei tarvi uutta aikaa hommata. Kiitti mulle riitti.

Yhteistyössä