Kysynpä minäkin ammateista, koululaisten iltapäiväkerho-ohjaaja, löytyykö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelu mielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ammatti ? Minusta tuo ei ole oikeastaan ammatti, vaan työtehtävä.

Onhan se ammatti, kun siihen erillinen koulutuskin on.

Oon tehny kyseistä hommaa työllistettynä. Palkka ei o kummonen, mut työ on monipuolista ja mukavaa. Meillä kerho toimi klo 11-17, joten sopi aamu-uniselle... :D Avoimen päiväkodin ohjaajina toimittiin myös osa porukasta ja mä myös nuokkarilla. Silleen saatiin sit täydet päivät muodostettua.

soppari usein määräaikainen ja osa-aikainen, palkka n. 10e tunti. Työaika 12- 17 tai 11- 17. Nykyään ohjaajallapitää olla vähintään aamu-ja iltapäiväohjaajan koulutus tai vastavaksi luettava,esim. lähihoitaja. Ryhmäkoot vaihtelee, tavallisesti yhtä ohjaajaa kohti 10- 15 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä yksi:
soppari usein määräaikainen ja osa-aikainen, palkka n. 10e tunti. Työaika 12- 17 tai 11- 17. Nykyään ohjaajallapitää olla vähintään aamu-ja iltapäiväohjaajan koulutus tai vastavaksi luettava,esim. lähihoitaja. Ryhmäkoot vaihtelee, tavallisesti yhtä ohjaajaa kohti 10- 15 lasta.

Nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajan koulutus käy. Ite olin sillon vasta hakeutumassa alalle eli menin töistä kouluun, kun opso ei toteutunu.

Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Mäkin olen miettinyt tätä vaihtoehtona. Voisiko oppisopimuksella opiskella ja saisiko siinä tuon saman palkan?

Opso-palkka on muistaakseni 75 tai 85% täydestä palkasta ja maksetaan työssäolon ajalta. Teoriajaksoilta maksetaan jotain koulutusrahaa. Käsittääkseni myös tuohon aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaukseen voi suorittaa tutkinnon opsona.

Nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajan koulutus käy. Ite olin sillon vasta hakeutumassa alalle eli menin töistä kouluun, kun opso ei toteutunu.
Nykyään koulunkäynniohjaaja on pätevä ap/ip-ohjaaja ... kätevähän tässä on se että koulunkäynniohjaajan tehtävässä juriidinen vastuu on opella, mutta iltapäivällä vaikka tila ja lapset ois sama niin silloin ip-ohjaajalla on juriidinen vastuu.

Yhteistyössä