kysyn vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö?

Vieras
Taitaa olla paras avata sateen varjo jo valmiiksi koska saan varmaan pelkkää negaa palautetta tästä.

Asia on niin että jäin yh:ksi jo ennen lapsen syntymää... Asun yksin 7v tyttäreni kanssa pienessä kaksiossa koska tällä hetkellä talous ei anna myöden vaihtaa isompaan asuntoon. En ole koskaan pitänyt asiaa mitenkään ihmeellisenä kuin vasta nyt. Eräs "kaverini" piti asiaa todella outona että 7v tyttäreni nukkuu kanssani samassa sängyssä ja että olen epäonnistunut kasvatuksessa jos annan lapseni vieläkin nukkua samassa sängyssä tai ylipäätänsä samassa huoneessa. En käsitä miksi se olisi ongelma? Kait se yhtä hyvin siinäkin voi nukkua kun ei kukaan muukaan nuku siinä...?

Itsekään en ole lapsena tuossa iässä nukkunut kovinkaan usein omassa huoneessani yksin.. Pelkäsin tosi paljon pimeää ja kaikenlaisia mörköjä.. Ei edes yövalo tai vanhempien vakuuttelut siitä ettei mörköjä ole auttanut mitään.. Huomaan samoja juttuja omassakin lapsessani... ei pidä pimeästä ja puhuu usein että on mörköjä ja pelkää...

Höh, et nyt tuolla perusteella ole huono äiti :D Tyttösi on siis ekaluokkalainen? Minunkin eka- ja tokaluokkalaiseni nukkuvat usein vieressäni tai patjalla lattialla, ihan siksi kun minusta ja lapsista se on hauskaa.

Anna kaverin ihmetellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja huono äitikö?;25638847:
Taitaa olla paras avata sateen varjo jo valmiiksi koska saan varmaan pelkkää negaa palautetta tästä.

Asia on niin että jäin yh:ksi jo ennen lapsen syntymää... Asun yksin 7v tyttäreni kanssa pienessä kaksiossa koska tällä hetkellä talous ei anna myöden vaihtaa isompaan asuntoon. En ole koskaan pitänyt asiaa mitenkään ihmeellisenä kuin vasta nyt. Eräs "kaverini" piti asiaa todella outona että 7v tyttäreni nukkuu kanssani samassa sängyssä ja että olen epäonnistunut kasvatuksessa jos annan lapseni vieläkin nukkua samassa sängyssä tai ylipäätänsä samassa huoneessa. En käsitä miksi se olisi ongelma? Kait se yhtä hyvin siinäkin voi nukkua kun ei kukaan muukaan nuku siinä...?

Itsekään en ole lapsena tuossa iässä nukkunut kovinkaan usein omassa huoneessani yksin.. Pelkäsin tosi paljon pimeää ja kaikenlaisia mörköjä.. Ei edes yövalo tai vanhempien vakuuttelut siitä ettei mörköjä ole auttanut mitään.. Huomaan samoja juttuja omassakin lapsessani... ei pidä pimeästä ja puhuu usein että on mörköjä ja pelkää...

Tyhmä kaveri sinulla. Äiti joskus motkotti samasta asiasta mutta meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siinäpähän käsket miten lapsia pitää kasvattaa!

Tuo ei viellä mitään mutta jos sosku tulee sanomaan missä lapsen pitää nukkua ja missä ei!!! Sillon repesin.

Jeps. Mitähän kaveri siihen sanoisi, että meidän samanikäinen nukkuu yhä yöt isän ja äidin välissä? Omakin sänky on, mutta kummasti sieltä aina tassuttelee vanhempien makkariin.

No, lähivuosina teilläkin kuitenkin edessä vaihto omiin sänkyihin. Se, ettei sun vieressä kukaan muukaan nuku, ei ole peruste sille, että tytön siinä pitäisi nukkua.

Munkaan vieressä ei ole nukkumassa toista aikuista ja yhtä lukuunottamatta mun lapset ovat saaneet nukkua mun vieressä niin pitkään kuin ovat halunneet. Pienin on nukkunut alusta asti omassa sängyssä, tottunut siihen ja vieressäni nukkuminen ei ole onnistunut. Ja parempi niin, koska kummallakin puolella vieressäni nukkuu jo yksi lapsi. Vanhimmat ovat itse aikanaan siirtyneet omasta aloitteesta omiin sänkyihin ja muihin huoneisiin. Te teette niin kuin sinä parhaaksi näet. Se on teidän tapa ja tottumus. Mun mielestä sun ei tarvi miellyttää tässä asiassa muita.

Minun mummo jäi leskeksi kun äitini oli 6-vuotias. He asuivat monta vuotta pienessä yksiössä erään vanhan tädin kanssa. Kyllä sielläkin äiti ja tytär nukkuivat samassa sängyssä, eikä äitini kovinkaan häiriintynyt ole =)

Toki voi olla että tyttö jossain välissä alkaa kaivata omaa tilaa...

Minä oon sitten vissiin ainoa jonka mielestä tuo on todella outoa? Olen yh, asun 2,5 vuotiaan tyttäreni kanssa noin 55m2 kaksiota. Puolisen vuotta sitten siirsin oman sänkyni olohuoneeseen, ja tytön sänky jäi luonnollisesti neidin omaan huoneeseen.

Tyttö on omasta huoneestaan ylpeä ja tykkää leikkiä siellä, pysyy lelutkin paremmin "aisoissa". Joskus tassuttelee viereen keskellä yötä, ja saa toki jäädä viereen. Mutta molemmat nukumme paremmin omissa sängyissämme. Tuntuu hassulta että iso lapsi nukkuu jatkuvasti vanhemman kanssa. Kukin tietysti tyylillään, mutta jos pelottaa, ehkä siihen olisi muitakin keinoja kuin yhteispunkka.

Yhteistyössä