kysyn nyt yleisesti että hoitovapaalla olijat: onko teillä paljon asuntolainaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sanna80: oliko teillä suuri maksuerä ja kuinka tulitte toimeen?
kun meillä erä nyt yli 700e enkä voi kuvitellakkaan tulevani toimeen jos olisin hoitovapaalla
1300 e/kk ja tuloihin nähdenhän se oli laskettu. Miehen tulot plus mun tulot (kotihoidontuki + lapsilisät + oman firman tuotto) ja hyvin pärjättiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
emilyn: en ihan tajunnu nyt?
En vaan jaksa käsittää joittenkin kitinää siitä, että ei ole varaa olla hoitovapaalla kun pitää lyhentää asuntolainaa sen ja sen verran. Jos se asunto on tärkeämpi kuin lapsen kotihoito, niin turha ainakaan natista siitä miten ei ole varaa.
 
ap
emilyn: oli kyllä vähän ilkeästi sanottu. en tarkoittanut mitään pahaa. minun tilanne on se että asuntolaina on otettu jo 4 vuotta sitten enkä kehtaisi sen takia kämppää myydä pois että voisin kotiin jäädä.
saan nyt liitosta noin 800e mutta ne loppuu parin kuukauden päästä ja mietin että onkohan varaa jäädä kotiin vai ei..
ekä ole ikinä täällä ennen mitään kitissy. ensimmäinen alotus oli mitä olen ikinä tehny
 
Vastasin jo siihen toiseen ketjuun, mutta tässä se:

Kyllä sitä on, noh, melkoisen reippaanlaisesti.

Mutta mies käy kokopäivätöissä, liksa ihan kohtuullinen. Mä nostan kotihoidontuen, ja käyn sitten toiminimellä tekemässä pariin firmaan viikonloput ja muutaman illan viikossa.

Ja sitten mulla on noita vuokrapaikkalaisia, ja pikkuoppilaita. Kyllä sitä rahaa taloon tuleekin sen verran, että eletään. En harkitse "oikeita töitä" vielä moneen vuoteen jos nykyinen tilanne pysyy vähintään tällaisena.

Muoks. kk erä taitaa nyt olla siinä 1200 pintaan.
 
vieras
Emilyn, sulla tuskin edes olisi mahdollisuutta asuntolainaan joten sikäli vähän turha höyrytä :)

Me lyhennetään näillä koroilla 420 euroa + vastike ja sähkö 270 euroa. Mies saa 1300, minä n. tonnin.
 
veiras
Meillä on asuntolainaa n. 90 000 euroa. Minä olen hoitovapaalla.

Itse asiassa omistusasunnossa on hoitovapaalla parempi olla kuin vuokralla. Pankin kanssa voi sopia lyhennyksen pienentämisestä tai jopa lyhennysvapaasta, vuokraisännän kanssa harvemmin...
 
vieras
Oli toki velkaa, mutta ensinnäkään ei kovin paljoa, toiseksikin mieheni oli töissä ja on keskituloinen ja kolmanneksi olin säästänyt rahaa kun tiesin, että aion olla pitkään kotona.

Pankkiin menee noin 500e/kk. Mistä muka vuokraatte 5h+k+s tuohon hintaan (täältä eteläreunasta)?
 
ap
kiitos asiallisista vastauksista. ollaankin miehen kanssa mietitty että jos pari kuukautta makseltaisiin vaan korkoja.. olen muutenkin ehkä vähän outo kun en millään haluis jäädä kokonaan miehen elätettäväksi mut kaipa se on pakko jos siihen päätökseen päädytään että kotiin jään
 
vieras
No lainaa on ja lisää otetaan firmaan koko ajan, jospa tämä tilanne lähtisi purkautumaan jossain vaiheessa ja vienti vetäisi. Miehellä on hyvät tulot ja muutenkin raha-asiat sukassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
teidän miehillä on sit varmaan todella hyvät tulot..
nyt on jo hankalaa vaikk saan 800e kuussa
Kohtuulliset joo ja voihan sitä itsekin hankkia rahaa vaikka onkin kotona. Mulla oli ensin oma lastentarvikkeiden verkkokauppa (4 vuotta), sitten aloitin Kotigastronomi-edustajana ja sitä on nyt takana 3 vuotta ja edelleen osa-aikaisesti teen tätä päivätyöni ohessa. Tuon lastentarvikekaupan olen lopettanut noin vuosi sitten. Ja keikkahommia tein entiseen työpaikkaani silloin tällöin viikonloppuja (toimistohommaia) ja Varamiespalvelun kautta muuta keikkaa (myyntityötä ja tarjoilukeikkoja häissä, synttärijuhlilla tms.).

En mä osais jäädä "vaan kotiin". Pakko saada jotain tekemistä ja kyllähän se hyvälle tuntuu että tienaa omaakin rahaa. Tuo Kotigastronomi-juttu on tosi helppo tapa ansaita ekstraa. Tarkemmin voin kertoa lisätietoja yyveellä tai rekrytointi@maustemekka.net
 

Yhteistyössä