Kysyn nolona:Onko olemassa kissoja jotka sopisivat astmaatikon perheeseen..?

memmu
Noh... sehän on vähän niinku arpapeliä... esim. äidilläni on astma mutta mustia kissoja sietää ja heillä onkin :) Ja yhdellä ystävällä taas on niin, että jos kissassa on mustaa niin ei siedä, hänelläkin siis astma. Että omituisia nuo kissat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Noh... sehän on vähän niinku arpapeliä... esim. äidilläni on astma mutta mustia kissoja sietää ja heillä onkin :) Ja yhdellä ystävällä taas on niin, että jos kissassa on mustaa niin ei siedä, hänelläkin siis astma. Että omituisia nuo kissat...
Ai se on kissan väristä kiinni..?! :D Pitäis varmaan kiertää kavereita joilla on kissa ja käydä testaamassa vai..
 
vieras
Riippunee myös siitä, että onko miehesi allerginen myös..astma ja allergiahan ovat eri asioita..millanen astma on ja mille reagoi..kovin suositeltavaahan se ei varmaankaan ole..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippunee myös siitä, että onko miehesi allerginen myös..astma ja allergiahan ovat eri asioita..millanen astma on ja mille reagoi..kovin suositeltavaahan se ei varmaankaan ole..
Tietääkseni ei ole allerginen.. Meillä oli kani 7 vuotta, ei mitään oireita. Mutta kun on koiran kanssa vartin samassa huoneessa, on tukossa 3 päivää. Ota siitä sitten selvää..?!

Pystyisköhän sitä testaamaan jossain allergiatestissä, onko tietoa?
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Joku on joskus sanonut että Cornis Rex kissat sopivat allergikoille, mene ja tiedä pitäneekö paikkansa.
Meillä on cornish rex ja mä olen allergikko. Testasin itseäni ensin käymällä kylässä paikoissa joissa kyseisiä kissoja on. Ei ole oireita tullut. Tosin en oireile läheskään kaikista maatiaisistakaan, allergiani ei siis kovin paha ole.

Lyhyesti: rexit sopii joillekin allergikoille mutta joillekin ei. Suosittelisin käymään esimerkiksi jonkun kasvattajan luona tutustumassa ja kokeilemassa.

Ai niin, on mulla muuten astmakin. Melkein unohtui. :D
 
Minullakin on astma ja olin lapsena ja teini-ikäisenä jonkin verran allerginen kissoille. Oman kissan hankin 20-vuotiaana ja olen siedättynyt kissoille. Hengitysoireita en koskaan kissoista saanut, ainoastaan silmien kutinaa. Nyt ei enää mitään.
 
Arpapeliä. Joku kissa sopii ja joku toinen ei. Itse olen kissoille hivenen allerginen, mutta meillä on silti neljä kissaa. Rexeistä mullekaan ei tule mitään oireita, kun taas sitten maatiaisista saattaa joskus tulla. Kannattaa miettiä tarkkaan ja jos meinaa tosiaan sen kissan hankkia niin vaihtoehtoa sitten myös jo valmiiksi sille jos siitä kuitenkin joutuu luopumaan. Ja jos miehesi on kerran astmaatikko niin hänenkin on oltava valmis mahdollisesti valmis kissaan ja sen mukanaan tuomiin mahdollisiin ongelmiin, siedätyshoidolla kyllä voi saada aikaan ihmeitä. Tai sit ei. Ja perusjuttuhan se on jokaisen allergikon ja astmaatikon kanssa että elukoita ei mielellään makkariin ja ahkeraa siivousta muutenkin. Jos ei ole kauhean paha allergia tai astma niin sillainkin saattaa ihan hyvin pärjätä.
 

Yhteistyössä