kysyn että onko normaalia kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 37raskausviikolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

37raskausviikolla

Vieras
..turvotusta on ollut pari kolme päivää tässä..varsinkin jaloissa.
lonkat tosi kipeet,kun aamulla ei meinaa sängystä ylös päästä.
yöllä kylkee kääntäessä sattuu mahaan.
olen huomannut myös että kun istun niin aivan kuin vauva nousisi ylöspäin ja on ilkee tunne. istuessa vähän kauemmin rupee supistelemaan joka tuntuu vatsan kovettumisena ja alavatsa kipuna ja alapää menee helläksi kun istuu jonku aikaa(huomaan sen vessassa käynnin yhteydessä pyyhkiessä).
selkäkin on ollut enemmän kipeä nyt parin päivän ajan.

mutta osaisiko joku kertoa tälle pöljälle onko tämä normaalia?

Alkuperäinen kirjoittaja 37raskausviikolla:
olen huomannut myös että kun istun niin aivan kuin vauva nousisi ylöspäin ja on ilkee tunne. istuessa vähän kauemmin rupee supistelemaan joka tuntuu vatsan kovettumisena...

Näin mullakin rv 33. Todella ilkeä tunne!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ole normaalia, heti huomenna neuvolaan tarkastukseen että kaikki on kunnossa.

Nyt on pakko kysyä, että mitenniin ei ole normaalia? Mulla ainakin prakaa jos jonkinmoisella tapaa sieltä sun täältä. Ja joskus istuessa tosiaan tuntuu, että vauva könöttää niin pystyssä tuossa edessä, että ei saa kunnon asentoa itse.

Mulla rv 37+6

Jos turvotusta on paljon niin käy neuvolassa.

Lonkkien kipuiluun on todennäköisesti syynä paitsi lisääntynyt paino vatsalla niin myös oma hormoonitoimintasi, kroppa osaa itsenäisesti valmistautua synnytykseen.
Alapään hellyyteen saattaa syy löytyä esim. häpyhuulissa olevasta suonikohjusta (älä pelästy, katoaa synnytyksen jälkeen ).

Turvotusta lukuunottamatta kuulostaa ihan normaaleilta loppuraskauden vaivoilta, joten tsemppiä =)

Minulla ainakin oli jos jonkinmoista kolotusta ja kipua ympari mahaa ja lantiossa. Aina niista vaan sanottiin etta normaalia on, hormoonit kun pistaa paikat pehmosix ja lihakset venyy ja sisuskalut siirtyy paikoiltaan. Mutta jos nyt joku kipu kay liiaksi vaivaamaan niin kay nayttamassa neuvolassa. Kaikki mita kerroit olen myos itse kokenut (plus monta muuta)

Yhteistyössä