Kysymystä NEOCATESTA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lorus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lorus

Uusi jäsen
30.12.2007
4
0
1
Pojalla ollut Almiron Pepti, joka sopinut hänelle. Muutimme tänne Norjaan, jossa Almironia ei saa. Tilasivat sitten tuohon apteekkiin Neocadea, joka sama kuin siellä Suomessa Neocate.
Pari kysymystä tuosta maidosta:

-Sekoittuuko kylmään tai haaleaan (huoneenlämpöiseen) veteen?
-Paljonko Suomessa maksaa tuo maito ilman korvausta? onko se 400g purkki?
-ja jos kokemusta sekä Almironista, että Neocatesta...niin kumpi ollut parempi vai onko ollut eroja? Mitä luulette, että kun on Almironia kestänyt niin kestääkö Neocatea?

Kokeiltiin nimittäin jotain Pepditiä, mutta siitä poika huusi melkeen 2vrk. Luulen että ei kestä soijaa. Kun olen kokeillut soijajogurttiakin pienen määrän, niin siitä kasvot alkoi helottaa.
Poika siis nyt tasan 1v,

No meillä juuri saatu maitoallergiapäätös. Kokeilin ensin almironia, josta pojalla lehahti punaiset posket, eikä oikein suostunut juomaankaan koko tavaraa. Meidän viimeinen vaihtoehto on ollut Neocate. Ja se sopii, kunhan päästäisiin se nyt oikein totaalisesti aloittamaan. Nyt olen käyttänyt sitä pojalla reilut kolme viikkoa.

Olen ymmärtänyt että neocate sopisi aika monelle tai hyvin usealle. Siitä kuulemma harvoin saa mitään oireita, mutta kuka tietää mitä ne kaikki öljyt ym saa aikaan, mutta näitähän on sitten korvikkeessa kuin korvikkeessa.

400g:n purkki maksaa ilman korvausta n.63e.

Mutta almironia ja neocatea ei voi verrata toisiinsa. Almironissa on pilkottua maitoproteiinia, neocate taas on aminohappopohjainen korvike, ei siis sisällä ollenkaan maitoa.

Ei kannata pelästyä sitten ainakaan aloitukseen liittyvää paukuttelua, meillä oli noin viikon verran. Ja kakka värjäytyi mustaksi ja oli "kuraista", kunnes rupesi olemaan normia kakkaa..

=)

Ok! Hyvä tietää, että saattaa rupsutella ja kakkakin vaihtaa muotoaan. Ei siis luovuteta heti alkuun vaikka vähän paukutteliskin. Meillä poika oireillut enimmäkseen itkemällä.

No on se sielläkin hintavaa. Almironhan on edullista Neocateen verrattuna. Täällä yks 400g purkki maksoi euroissa 82euroa. Mutta kunhan kela saa käsiteltyä lääkärin lausunnon, niin sen jälkeen onkin ihan ilmaista =)

Yhteistyössä