kysymysiä liittyen naimisiinmenoon...? asiallisia vastauksia kiitos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva rouva

Vieras
Kysyn täällä anonyymisti, koska emme halua mitään ylim. hössötystä sukujen tai ystävien osalta.
Joten onko muita paperiasioita hoidettava ennen vihkipäivää, kun kuulutukset?
Onko pakko olla myös kihlasormus?
Emme siis ole kihloissa, mutta päivä on jo sovittu, milloin menemme naimisiin...
Kun talous on tiukka ja taloudellisen turvan takia menemmekin naimisiin, niin onko oikeesti tyhmää, jos vihkisormus ei ole 1000e:n timanttisormus?
Onko teillä kaikilla naimisiinmenneillä kaksi sormusta ja onko ne molemmat vielä samaa sarjaa? Tällä tarkoitan sitä, että sopivat täydellisesti yhteen keskenään? Entä ne, joilla on vaan yksi sormus, onko se ollut sitten tuplaten kalliimpi?

Sormukseksi riittää vaikka suklaamunasta saatu rinkula, se on morsiamen oma asia. Miehelle ei Suomessa taijeta sormusta laittaa vihkimisessä, ainakkaan kummissakkaan minun häissä ei ole ko mulle tullu sormus ja siitäki pappi kysy etukätteen halutaanko sormuksen laittamista koko toimitukseen.
Ja ainoa hässäkkä lienee hankkia se esteettömyystodistus, mikälie...

- Esteiden tutkinta pitää hankkia etukäteen
- Ei kihlasormusta ole pakko hankkia, me hankimme suoraan vain vihkisormuksen
- Kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta, eli kyllä te periaatteessa olette kihloissa, vaikka ette olisi erityisiä kihlajaisia viettäneetkään tai hankkineet sormusta
- Kannattaa hankkia sellainen sormus kuin näkee itse järkeväksi. Ei kannata laittaa sormukseen enempää rahaa kuin oma rahatilanne antaa periksi tai muuten vaan haluaa maksaa.
- Mulle ei tule kuin yksi sormus, eli vihkisormus.
- En ajatellut sormusta erityisesti rahanäkökulmasta. Satuimme löytämään mieluiset kohtuuhintaiset sormukset, joten hankimme ne. En nyt väkisin hankkimaan kalliimpaa sormusta.

kuukutukset on nykyisin esteettömyystodistus ja se on ainoo pakollinen juttu, vissiin kestää viikon et saa.

kihlaus on lupaus avioliitosgta ja ei tartte olla kihlasormuksia. vihkisormus voi olla just sellanen kun te haluutte ja teillä on varaa. voihan sit vaikka 10-vuotishääpäivänä ostaa uuden sormuksen/sormukset jos haluaa.

- Esteiden tutkinta pitää hankkia etukäteen
- Ei kihlasormusta ole pakko hankkia, me hankimme suoraan vain vihkisormuksen
- Kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta, eli kyllä te periaatteessa olette kihloissa, vaikka ette olisi erityisiä kihlajaisia viettäneetkään tai hankkineet sormusta
- Kannattaa hankkia sellainen sormus kuin näkee itse järkeväksi. Ei kannata laittaa sormukseen enempää rahaa kuin oma rahatilanne antaa periksi tai muuten vaan haluaa maksaa.
- Mulle ei tule kuin yksi sormus, eli vihkisormus.
- En ajatellut sormusta erityisesti rahanäkökulmasta. Satuimme löytämään mieluiset kohtuuhintaiset sormukset, joten hankimme ne. En nyt väkisin hankkimaan kalliimpaa sormusta.

Minä en halunnut kihlasormusta joten vihkimisen jälkeen sormessa on vain yksi sormus.Eikös se ole ihan sen mukaan kuin itse haluaa :D Toiset tykkäävät enemmän näyttävistä sormuksista toiset taas ei.Pieni sormuskin voi olla kallis pienen täydellisen timantin kanssa.Ja ilman kiveä oleva on edullisempi.Eihän sillä hinnalla ole merkitystä kunhan on itselle mieluinen.
Itse en ainakaan ajattele et mitä kalliimpi niin sen parempi.

Kiitos vastauksista. Siis joo periaatteessahan me ollaan kihloissa, ilman sitä sormusta.
Ollaan katteltu sormuksia, ja olis ihan kivannäköisiä. Tossa oli just yksi mainoslehtinen, jossa oli jotain 149e minun mielestä kaunis sormus.
Kyllähän ne äärettömän kauniita ovat, ne monen sadan euron sormukset, mutta ei haluta laittaa niin paljoa rahaa yhteen sormukseen. Kuitenkin naimme toisemme, emme sormusta...
Kiitos kun vastasitte asiallisesti.
Mä tosiaan tarkotin sitä esteettömystodistusta, vaikka sattui nyt sitten kuitenkin lipsahtamaan se kuulutukset...

Jos löydät edullisesti mieluisan sormuksen, niin tietenkin ostat sen. Kuten sanoit, ette te sen sormuksen kanssa naimisiin mene. Ja jos jälkikäteen haluatkin kalliin sormuksen, voi sen hankkia myöhemminkin. Halvemman sormuksen kanssa on sekin hyvä puoli, että minä ainakin hermoilisin sormuksen hukkaamista, jos olisi kovin rahallisesti arvokas.

Me käytiin tällä viikolla ostamassa vihkisormukset. Kihlasormuksia ei ole eikä tule, ei olla tunnettu tarvetta sellaisilla.

Ja mä tosiaan valitsin koko korukaupan kauneimman sormuksen, hintaa en katsellut ennen ostopäätöstä.. Se maksoi sitten 18? :D

Yhteistyössä