kysymys

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
moi! osaako joku neuvoa,mistä voin itse päätellä raskauden keston ja lasketunajan ,koska olen tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. yleensähän raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä,niin voinko laskea nyt sen keskenmenon ekasta päivästä?pitäen sitä vuotoa menkkoina? tokihan se selviää ultrassa sitten myöhemmin,mutta asia askarruttaa minua kovasti ja haluaisin tietää suunnilleen monesko viikko olisi menossa. keskenmenosta on nyt 6 viikkoa aikaa,ja plussasin todella vahvasti pari päivää sitten,ja oireet raskaudesta olleet noin yli viikon,eihän plussa voi olla edellisestä raskaudesta?onhan km jo niin paljon aikaa ettei pitäisi näkyä enää,ellen olisi raskaana? kiitos paljon vastaneille!
 
vastakysymys
Miksi et ole käyttänyt ehkäisyä keskenmenon jälkeen? Ihan selvästi sanotaan että yhdet tai mielellään kahdet menkat pitää odottaa ennen uutta yritystä! Kohtusi ei välttämättä kestä uutta raskautta. Vaikka olisitkin nyt raskaana, ei se välttämättä kestä siellä kohdussa. Näin se vaan on. Miksi hoppuilla, turhaan..?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 17:21 vastakysymys kirjoitti:
Miksi et ole käyttänyt ehkäisyä keskenmenon jälkeen? Ihan selvästi sanotaan että yhdet tai mielellään kahdet menkat pitää odottaa ennen uutta yritystä! Kohtusi ei välttämättä kestä uutta raskautta. Vaikka olisitkin nyt raskaana, ei se välttämättä kestä siellä kohdussa. Näin se vaan on. Miksi hoppuilla, turhaan..?
Ainakaan meillä päin ei missään "selvästi sanota", että pitäisi menkkoja odotella. PHKS.ssa olen käynyt keskenmenon vuoksi, ei minkäänlaisia suosituksia. Neuvolan tädin mielestä ei ole välttämätöntä käydä edes lääkärissä ja hän sanoi vain että ei muuta kuin uutta yritystä.
Mulla kylläkin spontaanit keskenmenot, lyhyet jälkivuodot enkä ole tarvinnut kaavintaa, joten kohtu varmaankin nopeasti palautunut.
 
Moikka! Itse sain keskenmenon loppuviikosta. Rv 5+3 oli täynnä. Soitin neuvolaan josta sanottiin, ettei tarvitse mennä lääkäriin, jos kivut ei ole sietämättömät. Itselläni ei tullut kipuja lainkaan, vuoto oli kyllä todella runsasta. Kyselin, että koska saamme alkaa yrittää uudelleen ja tarvitseeko odottaa kuukautisia. Neuvolatäti sanoi kyllä mulle, että heti saa alkaa yrittää, ei tarvitse odottaa kuukautisia. Yleensä seuraavia kuukautisia suositellaan odottamaan kaavitussa tai lääkkellisesti keskeytetyssä raskaudessa. Näin varhaisessa raskaudessa, joka meni itsellään kesken, ei tarvitse kuukautisia odottaa... Yleensä suositellaan kuukautisia odottamaan siksi, että on helpompi laskea laskettuaika. kyllä keho ottaa uuden raskauden vastaan, jos on valmis siihen... Keskenmeno on aina ikävä kokemus, mutta toivottavasti me kaikki keskenmenon kokeneet saamme vielä kokea sen täysiaikaisen raskauden... plussatuulia =)
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 18:16 pink82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 17:21 vastakysymys kirjoitti:
Miksi et ole käyttänyt ehkäisyä keskenmenon jälkeen? Ihan selvästi sanotaan että yhdet tai mielellään kahdet menkat pitää odottaa ennen uutta yritystä! Kohtusi ei välttämättä kestä uutta raskautta. Vaikka olisitkin nyt raskaana, ei se välttämättä kestä siellä kohdussa. Näin se vaan on. Miksi hoppuilla, turhaan..?
Ainakaan meillä päin ei missään "selvästi sanota", että pitäisi menkkoja odotella. PHKS.ssa olen käynyt keskenmenon vuoksi, ei minkäänlaisia suosituksia. Neuvolan tädin mielestä ei ole välttämätöntä käydä edes lääkärissä ja hän sanoi vain että ei muuta kuin uutta yritystä.
Mulla kylläkin spontaanit keskenmenot, lyhyet jälkivuodot enkä ole tarvinnut kaavintaa, joten kohtu varmaankin nopeasti palautunut.

minä alkuperäinen tässä.ei mullekkaan sanottu että pitää odottaa,vaan että olisi hyvä odottaa juurikin tämän mun tänhetkisen ongelman takia,eli miten määritellä raskausviikot.ei muita syitä,edes tulehdusriskin takia koska kohtu oli tyhjentynyt täydellisesti ja koska raskaus oli niin alussa.lääkäri sanoi että toki voi yrittää heti.että silleen..ja kiitos vastanneelle...
 
kkkkk
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 13:20 kyllä kirjoitti:
Kyllä voi olla vielä edellisen raskaudenkin hormoneja. Mene yksityiselle ultraan.
neuvolan tädin mukaan ei voi olla edellisestä hormooneja, kun km on jo noin paljon aikaa.
 
Sain keskenmenon toukokuussa 06 ja tulin raskaaksi heinäkuussa,2kk keskenmenosta.Kävin lääkärissa keskenmenosta.Lääkäri totesi olevan täydellinen keskenmenon.Ei tarvinnut mitään tehdä.Kävin tarkastuksessa vuodon alkamisesta n.5pvää myöhemmin ja kohtu oli tyhjentynyt kokonaan.UUsi raskaus sujunut hyvin.Nyt rv 35+5.Meillä on ennestään tytär,syntynyt 05.Eli ei tarvitse odotella jos kaikki mennyt hyvin.
 

Yhteistyössä