Kysymys

Lapsivedet meni yöllä ja syntyi seuraavana päivänä 38+2. Odotin koko ajan, että yli tämäkin kuitenkin menee eli yllätyksenä tuli. Ehkä pientä menkkamaista kipua alaselässä oli nukkumaan käydessä, mutta olipa noita kolotuksia koko ajan jossain...

AinaKaino harmaana
Ennakkoaavisteluja oli pitkin viimeisiä viikkoja vaikka muille jakaa =) Oli kipeitä supisteluja tuntien ajan aina jonkun s:n jälkeen (no lähinnä sen kivan :) ), oli kirkasta limaa, oli painontunnetta jalkojen välissä... Laskettu aika silti tuli ja olin jo ihan varma että käynnistyksiin tämä vielä menee ja omiin tuntemuksiin en kyllä voinut luottaa synnytyksen alkamisen suhteen. Heti LA:n jälkeisenä yönä sitten kuitenkin heräsin kipeään suppariin ja tyttö syntyi 3h myöhemmin =) Vihjeenä kai siitä oli että nukkumaan mennessä tuli yksi tai kaksi kipeähköä supistusta vaikka s:ä ei oltu harrastettu.

Minulla ei kummassakaan raskaudessa ollut mitään ennakkotuntemuksia... Molemmat käynnistyneet kivuliailla supistuksilla aamuyöstä, heti sairaalaan päästyäni on kalvot puhkaistu, esikko syntyi rv 39+4 klo 8.14 ja kakkonen rv 40+5 klo.5.55 Että näin meillä ;)

Lapsivedet meni illalla yks kaks yllättäen kotona sohvalta noustessani. Päivällä oli ollut selkäkipua ja omituista "vetämättömyyttä" ja vauvakin meuhkasi vatsassa normaalia enemmän. Poika syntyi seuraavana aamuna rv 37+5.

Vauva myllersi päivän jotenkin "kipeemmin"ku ennen,tuntui et porautuu ulos alapäästä,yöllä lorahti lapsivettä,ja sit sitä lirisi pikkuhiljaa,aamulla synnärille,mitään ei kuitenkaa tapahtunu,illalla käynnistystabu ja pikkusuppareita pitkin yötä,aamulla sit syntyi poitsu.

Edellisenä yönä oli monta tuntia todella kivuliaita supistuksia, meinasin jo silloin lähteä synnärille.. Seuraavana päivänä olin todella kipeä, joka paikkaa särki. Kävelystä ei tullut yhtikäs mitään, painoi niin paljon tuonne alas. Selkä oli kipeä, samoin vatsaa koski (menkkamaisia kipuja) yms. Sanoin miehelle, ettei montaa päivää enää mene.. Eikä mennytkään.. Illalla alkoi 11 aikaan supistelut, poika syntyi seuraavana aamuna. Rv 39+4.

Yhteistyössä