Kysymys yrittäjille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäitinä 6 vuotta...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäitinä 6 vuotta...

Vieras
Jos haluaisin perustaa oman yrityksen, tarvitsenko minkäänlaista koulutusta?

Lisäilen kysymyksiä jos niitä tulee, tällä hetkellä pää lyö tyhjää...

Kannattaa käydä esim. työkkärissä juttelemassa starttirahasta. Ne saattaa vaatia että sä käyt jonkun kurssin ennen kuin saat starttirahan. Mulla meni niin, että mut laitettiin johonki konsulttifirmaan haastateltavaksi ja ne lähetti sitte sieltä työkkäriin suosituksen starttirahan myöntämistä varten. Suosituksessa oli maininta, että olisi hyvä käydä jossain koulutuksessa, mutta se ei minun kohdallani ollut edellytys starttirahan saamiselle. En käynyt mitään kurssia, nyt 3 vuotta yrittäjänä oltu ja hyvin on ilman koulutusta pärjätty. Tilitoimisto hoitaa raha-asiat ja häneltä voin kysyä neuvoa kaikkeen mahdolliseen mitä mieleen tulee, ei ole kursseja tarvittu.

Yrittäjäkurssi on aivan ehdoton, jos ei ole mitään käsitystä yrittämisestä. Itsekin olen yrittäjäperheestä, mutta kävin kurssin silti ja olen nyt yrittäjyysaikanani käynyt myös muita yrittäjille suunnattuja kursseja. Starttirahakin on mukava lisä, ja siihen yrittäjäkurssia tarvitaan, ainakin joissain kaupungeissa se on pakollinen sitä varten. Toisissa paikoissa se on vain suositus. Mutta ota asiasta selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Kannattaa käydä esim. työkkärissä juttelemassa starttirahasta. Ne saattaa vaatia että sä käyt jonkun kurssin ennen kuin saat starttirahan. Mulla meni niin, että mut laitettiin johonki konsulttifirmaan haastateltavaksi ja ne lähetti sitte sieltä työkkäriin suosituksen starttirahan myöntämistä varten. Suosituksessa oli maininta, että olisi hyvä käydä jossain koulutuksessa, mutta se ei minun kohdallani ollut edellytys starttirahan saamiselle. En käynyt mitään kurssia, nyt 3 vuotta yrittäjänä oltu ja hyvin on ilman koulutusta pärjätty. Tilitoimisto hoitaa raha-asiat ja häneltä voin kysyä neuvoa kaikkeen mahdolliseen mitä mieleen tulee, ei ole kursseja tarvittu.

Ja mielelläni menisinkin yrittäjyyskurssille, ei se ole ollenkaan mulle minkäänlainen ongelma :)