Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja treenaaja minäkin:Ei laihdutus vaadi treenausta.
- olen niin onnellinen kuin voin tässä elämän tilanteessa.Oletko onnellinen ylipainoisena? Miten parisuhteesi voi? Miksi et ala treenaamaan?
Minä en tietääkseni ole parisuhteen alussa sitoutunut olemaan tasan sama ihminen hamaan kuolemaani asti. En ole luvannut pysytellä 62-kiloisena, pitkätukkaisena, luonnollisen näköisenä saati harrastaa samoja asioita koko ikäni. Enkä myöskään odota sellaista puolisoltani. Hän saa lopettaa treenaamisen halutessaan, eikä mulla ole varaa itkeä minkään hauislihasten perään. Ei hän niitä mua varten ole hankkinut vaan itseään, ja jos hän alkaa arvostaa jotain muuta vapaa-ajallaan punttisalin sijaan, lihasten kustannuksella, se on hänen asiansa.Miksi se pitää vain sietää. Jos itse syö terveellisesti ja pitää kunnostaan huolta, niin miksi se toisen muuttuminen ihrakasaksi, ilman mitään perusteltua syytä, pitäisi vain sietää.
- - -
Ja voihan tuota parisuhteen aikana lihomista verrata vaikka siihen, että meni raittiin ihmisen kanssa naimisiin, mutta pikkuhiljaa se alkoi poltella ja nykyään kiskoo kaksi askia päivässä. Kyllä se vain pitäisi sietää.
Ymmärrän kyllä, että sairastumiset tai erilaiset elämäntilanteet voivat lihottaa ja sellaiset kyllä on siedettävissä. Mutta kyllä se muutoin omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen kuuluu elämään.
Ihan älytöntä verrata lihomista ja tupakanpolttoa keskenään, kyse on ihan erilaisista asioista. Tupakanpolton voi lopettaa kokonaan, mutta syömisen lopettamista en suosittele.Miksi se pitää vain sietää. Jos itse syö terveellisesti ja pitää kunnostaan huolta, niin miksi se toisen muuttuminen ihrakasaksi, ilman mitään perusteltua syytä, pitäisi vain sietää. Ylipaino kyllä väsyttää, ja jos yhteisenä rakkaana harrastuksena on ollut vaikka ruska-aikaan patikoiminen, niin eihän siitäkään mitään tule, kun kenkä puristaa, eikä jaksa ja siinä se normaalipainoinen sais miettiä, että eihän tuo hyvä jumala sentään ole saamassa sydänkohtausta. Ylipainoisilla miehillä on usein sydänongelmia, jotka vaikuttavat erektioon ja sekö ei sitten vaikuta parisuhteeseen?
Samalla ne epäterveelliset elämäntavat opetetaan niille lapsillekin. Ei muuta kuin mässyä vaan niillekin aamusta iltaan.
Ja voihan tuota parisuhteen aikana lihomista verrata vaikka siihen, että meni raittiin ihmisen kanssa naimisiin, mutta pikkuhiljaa se alkoi poltella ja nykyään kiskoo kaksi askia päivässä. Kyllä se vain pitäisi sietää.
Ymmärrän kyllä, että sairastumiset tai erilaiset elämäntilanteet voivat lihottaa ja sellaiset kyllä on siedettävissä. Mutta kyllä se muutoin omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen kuuluu elämään.
Minun on helppo puha painostain.Olen ylipainoinen,entä sitten? se ei minun elämääni kaada vaikka en ikinä painaisi sitä mitä joskus painoin.Parisuhteeni on kunnossa,siihen ei paino vaikuta mitenkään,jos ongelmia tulee niin ne johtuu jostain muusta kuin minun tai kumppanini painosta tai muutenkaan ulkonäöstä.Mulle tulee aina mielikuva kun aletaan puhua painosta että lihavien on pakko pitää ulospäin kulissia onnellisuudesta pystyssä. Tässäkin keskustelussa sen huomaa, että heti kun joku kysyy jotain lihavalta menee herneet nenään. Jos olisit painon kanssa sinut eikö silloin olisi helppo puhuakkin siitä? Mä voin sanoa että itse laihdutan, en siksi siis edes oikeastaan kuuluisi tähän ketjuun. En ole onnellinen näissä mitoissa ja uskon parisuhteenikin voivan paremmin kun pääsen taas "omiin" mittoihini. Ennen tapaamistamme olin todella laiha ja olisin todellakin mieluummin anorektikko kuin lihava. Jaksana paremmin ja pidän myös niistä ihailevista katseista joita laihemmat saa. Niitä mittoja ei kukaan ihaillut mistä aloin laihduttaa.
Näin varmasti onkin. Itse en ole sinut itseni kanssa tällä hetkellä ja tietysti se vaikuttaa myös parisuhteeseeni.Minun on helppo puha painostain.Olen ylipainoinen,entä sitten? se ei minun elämääni kaada vaikka en ikinä painaisi sitä mitä joskus painoin.Parisuhteeni on kunnossa,siihen ei paino vaikuta mitenkään,jos ongelmia tulee niin ne johtuu jostain muusta kuin minun tai kumppanini painosta tai muutenkaan ulkonäöstä.
Ehkä se on niin että minä vain olen sinut itseni kanssa ja painoni kanssa.