Kysymys Vantaalaisille ja muillekin

• Viestiketjun aloittaja Tikkurilaan
  • Ensimmäinen viesti
Tiksiläinen
Tikkurila on viikonloppuisin aika levotonta aluetta. Itse olin töissä siellä ja ihan mukavaa arkena, mutta jestas niitä viikonloppu iltoja...
Tikkurilan keskustassa voi olla aika levotonta viikonloppu öisin. Moni kuitenkin mieltää Tikkurilaan kuuluvaksi myös esim.Hiekkaharjun, Viertolan jne. Näillä alueilla on jo huomattavasti rauhallisempaa. Itse Tikkurilan "keskusta", jossa myös baareja, on aika pieni alue kuitenkin.

xpss
mukavaa aluetta. Muutin kehyskunnasta työn perässä Tikkurilaan viime vuonna ja on kyllä rauhallinen meidän seutu, vaikka onkin ihan keskustassa. Viertolan vielä Tikkurilaan mieltäisin en Hiekkaharjua. Jos ihan keskustaan muuttaa, niin Tikkuraitin seutu on ehkä iltaisin levoton.

Ilta-aikaan en kyllä tykkää tuolla liikkua ollenkaan, asemanseutua vältän kuin ruttoa. Jatkuvasti lukee lehdessä, että on sitä ja tätä tappelua jne.
Tätä toi tiksi on ollut aina, omista lapsuusvuosista lähtien mutta mennyt pahempaan suuntaan. Vaikka sama ongelma taitaa olla aina kun on asemanseutu kyseessä.

Mä en muuttais vantaalle ollenkaan.
On Vantaa ihan ok paikka asua. Kunhan on oma kämppä talossa, jossa ei ole ollenkaan tai vain 1-2 asuntoa vuokralla. Omistustaloissa asumisrauha on yleensä parempi. Vantaalla on edullisemmat asunnot kuin vaikka Helsingissä/Espoossa ja ihan kivoja rauhallisia pikkulähiöitä. Kunhan on kaukana aseman seudusta. Mulla on n.2km matka asemalle, eipä ole narkit tulleet pihalle örveltämään tai juuri muutakaan häiriötä. Edullinen vastike ja maltillinen asuntolaina. Keskustasta ei tällä hinnalla saisi edes yksiötä ja perheellinen tarvitsee toki useammankin huoneen.
Maalla olisi kiva asua, mutta mistäs sinne saisi työpaikkoja ;)

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja pikku yllätys;29491827:
On Vantaa ihan ok paikka asua. Kunhan on oma kämppä talossa, jossa ei ole ollenkaan tai vain 1-2 asuntoa vuokralla. Omistustaloissa asumisrauha on yleensä parempi. Vantaalla on edullisemmat asunnot kuin vaikka Helsingissä/Espoossa ja ihan kivoja rauhallisia pikkulähiöitä. Kunhan on kaukana aseman seudusta. Mulla on n.2km matka asemalle, eipä ole narkit tulleet pihalle örveltämään tai juuri muutakaan häiriötä. Edullinen vastike ja maltillinen asuntolaina. Keskustasta ei tällä hinnalla saisi edes yksiötä ja perheellinen tarvitsee toki useammankin huoneen.
Haittana on juuri nuo välimatkat. On pakko olla auto, tai kävelet kilometri tolkulla juna-asemalle, tai odotat sitä kerran puolessa tunnissa menevää bussia.

Vantaa on tosi velkainen, ja kaikessa karsitaan. Pienten lasten perheille tämä ei ole ollenkaan idealli paikka asua. Esim. hammastarkastusta ei ole 1v:lle, vasta 2v:lle, kun taas Helsingissä sen saa jo 1v:nä. Kuntalisää maksetaan vain 2v:ksi asti. Hammashoito aiotaan keskittää Tikkurilaan, eli pitkät tulee olemaan lasten hammaslääkärireissut..

Tällaista esim. Eikä täällä ole asunnot juurikaan halvempia kun Helsingissä, paitsi keskustassa.

Vielä kun satut asumaan muutaman kilsan säteillä HKI-Vantaa lentokentästä, niin liikenteen melukin on taattu.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku yllätys;29491827:
Mä ajattelin muitakin asioita kuin asuinalueita. Eikä kaikilla ole varaa omaan asuntoon. Mä en taas maalle muuta mistään hinnasta. =)

hiekkaharjulainen
Asutaan lasten kanssa Hiekkaharjussa, joitain kilometreja Tikkurilasta. Tämä on rauhallista mutta Tikkurila ei. Päivisinkin siellä näkee kaikenlaista porukkaa. Jos olisin sinä niin ottaisin työn vastaan mutta muuttaisin parin kilometrin säteellä johonkin lähelle.

Yhteistyössä