V
väsy
Vieras
Eli ensi viikolla aloitetaan unikoulu (vauva 8kk). Tähän asti vauva on nukkunut perhepedissä vieressäni ja nyt kesän aikana on aloittanut syömään öisin vaikka kuinka monta kertaa, yleensä 5-10 kertaa yössä ja nyt en yksinkertaisesti enää jaksa. Keväällä mentiin vielä yhdellä syötöllä, mutta ilmeisesti hampaat ja kesän kuumuus ovat sekoittaneet rytmin täysin. Niin, vauva siis myös nukahtaa rinnalle iltaisin.
Ajattelimme unikoulua niin, että isä hoitaisi yöheräilyt ja minä "nukkuisin" toisessa huoneessa. Huudattamista en kannata, mutta epäilen, että hirveäksi huudoksihan tuo menee. Kannattaako vauva opettaa samalla nukkumaan pinnasängyssä (joka on siis sänkymme vieressä ), vai onko siinä liian paljon samalla kerralle? Entäpä tuo rinnalle nukahtaminen, eikö parasta olisi toimia niin, että isä nukuttaa suoraan sänkyyn ilman minua?
Kaikki vinkit otetaan vastaan, koska tämä äiti on jo todella väsynyt!
Ajattelimme unikoulua niin, että isä hoitaisi yöheräilyt ja minä "nukkuisin" toisessa huoneessa. Huudattamista en kannata, mutta epäilen, että hirveäksi huudoksihan tuo menee. Kannattaako vauva opettaa samalla nukkumaan pinnasängyssä (joka on siis sänkymme vieressä ), vai onko siinä liian paljon samalla kerralle? Entäpä tuo rinnalle nukahtaminen, eikö parasta olisi toimia niin, että isä nukuttaa suoraan sänkyyn ilman minua?
Kaikki vinkit otetaan vastaan, koska tämä äiti on jo todella väsynyt!