Kysymys työttömille jotka saavat liiton päivärahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
Eli mihin liittoon kuulut ja maksatko työttömyyspäivärahasta liiton jäsenmaksua? Kun yks tuttu kuuluu metalliliittoon ja siltä ei mene jäsenmaksua korvauksista ja mä kuulun Kemianliittoon ni mulla taas otetaan se jäsenmaksu?! Juttelin parin muunkin ihmisen kanssa tästä ja kaikki olivat ihmeissään että ei pitäisi liiton rahasta sitä mennä. Miten teillä muilla menee? Aion kyllä ma soitella asiasta, aattelin vaan kysellä kun vaivaa tää asia,, Kiitos

en ole enää liiton päivärahalla, mutta en ole koskaan kuullutkaan tuommosesta. ja metallissa olen, eikä tosiaan ole päivärahasta maksaa mitään jäsenmaksua liittoon... jossain on nyt väärinkäsitys...

Kuulun PAM:iin ja multa meni jäsenmaksu työttömyysaikana kun sain liitolta rahaa. Kelan rahoista ei menny, ei äippä rahoista eikä hoitotuesta, ilmotus riitti että rahaa tulee nyt Kelalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Tottakai meni jäsenmaksu liiton rahoista. Ehkä kaikilla liitoilla ei ole tapana, mutta näin ainakin ERTOssa. Myös palkattomalla ajanjaksolla (esim. äitiysloma) maksetaan minimijäsenmaksu.

metallissa ei ainakaan ole tuollaista käytäntöä. sinne ei myöskään makseta palkattomalta ajalta mitään jos on työtön työnhakija. vain niiltä ajanjaksoilta maksetaan itse tai työnantajan kautta jäsenmaksu, kun ollaan töissä.

Yhteistyössä