Kysymys työmatkoista (bussi / oma auto)?

Minulla on työmatkaa 11 km/suunta ja kuljen sen omalla autolla. No nyt kun talvi on tulossa, niin mietin, että josko alkas kulkemaan bussilla. Bussia puoltaa se, että en saa työpaikan pihassa autoa piuhaan, eli joka päivä tulisi kylmäkäynnistykset ja tietysti ikkunoiden raappaamiset. Ja olisihan se ympäristöystävällisempääkin toki bussilla kulkea. Rahallisesti omalla autolla olisi halvempi kulkea ja kun menen omalla, niin riittää kun lähden kotoa 7.40. Bussilla kulkiessa kotoa pitäisi lähteä jo 7.00. Töissä olisin sitten reilu puoli tuntia ennen työajan alkamista. Miten sinä tekisit tässä tilanteessa?
 
*
Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus: menisin omalla autolla. Bussinkäytön miinuspuolena on myös se, että siellä pysäkillä saat töröttää sen saman ajan odottelemassa bussia kun nyt rapaisit auton ikkunoita. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus: menisin omalla autolla. Bussinkäytön miinuspuolena on myös se, että siellä pysäkillä saat töröttää sen saman ajan odottelemassa bussia kun nyt rapaisit auton ikkunoita. ;)
No tuo on kyllä totta =) Keljuttaa vaan niin kovasti, se kun työpaikalla ei saa autoa piuhaan ja usein joutuu jättämään jopa tienvarteen. Suurimmalla osalla työkavereista on se piuhapaikka, niin kyllä korpeaa itse raapia jäisiä ikkunoita, kun toinen hyppää vieressä lämpimään sulaan autoon :kieh:
 
Minäkin, enemmän kuin mielelläni, olisin käyttänyt bussia, kun olin töissä, mutta lasten päivät päiväkodissa olisivat sen takia olleet kohtuuttoman pitkiä (väh.9h, miehellä oli tällöin myös pitkä työmatka). Niimpä meillä oli 2 autoa. Nyt kun alan hoitovapaan jälkeen etsimään töitä, niin haluaisin vältellä toisen auton ostoa, mutta sen voi joutua taas tekemään ja lasten takia sen toki teenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tillero:
Minäkin, enemmän kuin mielelläni, olisin käyttänyt bussia, kun olin töissä, mutta lasten päivät päiväkodissa olisivat sen takia olleet kohtuuttoman pitkiä (väh.9h, miehellä oli tällöin myös pitkä työmatka). Niimpä meillä oli 2 autoa. Nyt kun alan hoitovapaan jälkeen etsimään töitä, niin haluaisin vältellä toisen auton ostoa, mutta sen voi joutua taas tekemään ja lasten takia sen toki teenkin.
Meillä taas mietitään, että josko toisesta autosta vois luopua kokonaan. Kyllähän se tekisi asioista hankalampia, mutta ei kai sentään mahdottomia?!Tai jos tuon ison lotjan myisi pois ja kokeilisi hetken olla yhdellä autolla, jos ei onnistu, niin ostaisi sitten jonkun pikkupurkin =)
 

Yhteistyössä