Kysymys työäideille, jotka olleet vähintään tammikuun alusta töissä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa, oisko kymmenen. Mies on ollu selvästi enempi, ehkä 15-20päivää. Ei oo mummoja lähimaastossa ja lasten eka päivähoitovuosi niin mielstäni ihan nomisti ovat sairastaneet, talvella siis jatkuvasti olivat sairaana, nyt varmaankin huhtikuusta saakka terveenä. Lapset 2 ja 4

Minä 1 päivän, mies 2 päivää. Tosin meillä onkin jo isot koululaiset lapset ja olen ollut työelämässä mukana putkeen tosi pitkään... Kun lapset oli pikkuisia, niin kyllä niitä lasten takia poissaoloja kertyi töistä vähintään 10 pv/vuosi, usein enemmänkin....

Pois töistä on suhteellinen käsite. Pystyn tekemään etätöitä, ja olen hoitanut 2x3 päivää lasta kotona niin että teen samalla töitä. 5v kun osaa ja pystyy jo vähän leikkimään itse ja kipeää lasta on viihdyttänyt myös dvd ja ipd.

Aloitin helmikuun alussa töissä ja astmaatikko tyttäreni hoidossa. Yhtään päivää en ole ollut poissa töistä, eikä mieskään. Toki molemmilla vuorotyö, mutta ei yhtään tukiverkkoa. Lapsi kyllä muutaman kerran sairasti, mutta joko sattui loma-aikaan tms. tai sitten poti sen verran lievänä röhinöitänsä, että oli silti hoidossa.

En yhtään päivää. Lapset onneksi kovasti terveitä, ja toinen (meistä aikuisista) tekee vuorotyötä niin on saatu järkättyä sitten hoitoa jos on tarpeen ollut.

Kome päivää taisin olla. Ei välttämättä olisi ollut pakko, ehkä olisi mummo hoitanut, jos olisi kysynyt. Mutta myönnän: koska vaihdoin työpaikkaa kesän alussa vuosi sitten, ei minulla ollut lomaa kuin viikko viime kesänä. Siksi tuntui ihan kivalta maaliskuussa olla kolme päivää kotona.

yhden päivän alkuvuodesta kun vesirokko jatkui vuodenvaiheteen yli.

Sen jälkeen kahtena päivänä yhteensä 4 h kun oli " vuoronvaihto" miehen kanssa. Muutoin tyttö (8V)ollut terve ja koulussa.

Ylipäänsä viimeisen kahdeksan vuoden aikana on ollut korkeintaan 10 päivää kun on pitänyt olla poissa.
Tyttö on ollut todella terve.

Puoli päivää. Meillä on lapset sairastaneet
1) mun vapaapäivinä
2) miehen vapaapäivinä
3) mun talvilomalla
4) pääsiäisenä.

Tajusin just, että lapsten sairaudet on sattuneet näin. Mies on vuorotyössä, joten hänellä on usein arkivapaita. Itse taas olen säännöllisessä päivätyössä, joten la ja su vapaita. On käynyt usein niin, että lapsi on ollut kuumeessa to ja pe (isän vapaapäivät) ja pitänyt sitten ne toipilaspäivät viikonloppuna (mun vapaat).

Yhteistyössä