Kysymys tuhruilusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Jossain viestiketjussa olin lukevinani siitä että menkkoja edeltävä tuhruilu ja pitkä kierto olisi merkki jostakin häikästä...

Mikä on pitkä kierto ja minkä verran tuhruilua on normaalia? Mulla on pillerien lopettamisen jälkeen eli nyt n. puoli vuotta ollut monesti ennen menkkoja 2-4 päivää rusehtavaa vuotoa, ja kierto on ollut n.35 päivää (viime kierto tähän asti pisin, 41 pv). Tosin kyllä jo nuorena ennen pillereitten alottamistakin kierto oli kellontarkka 34 päivää. Mutta ilmeisesti keskimääräistä pidempi? Vai kuinka?

Vielä meillä ei ole yritystä lapsen tekoon, vaikkakin kuume on kova, mutta näitä asioita pyörittelee päässään välillä liikaakin. Ovulaation olen mielestäni kyllä onnistunut bongaamaan useastikin, ainakin limoista, joten siitä ei kai ainakaan ole kyse että kierto sen takia pitkittyisi ettei ovuloi?

Olisiko jollain tietoa aiheesta? Kokemuksia? Kiitos jo etukäteen...

Eiköhän kaikki ole aika yksilöllistä. Itse olen käsittänyt, että pitkällä kierrolla tarkoitetaan yli 40-päivän kiertoa. Omasi tuntuu olevan vielä ihan normaali. Itselläni kierto vaihtelee 24-28 päivän välillä ja tuhru vaihtelee samanlailla eli sitä saattaa tulla joskus vain päivää ennen oikeita menkkoja tai sitten jossakin kuussa peräti viikkoa ennen.

Tuo tuhruttelu tuntuu olevan aika monen naisen ongelma enkä lähtisi tekemään sen perusteella mitään päätelmiä, että tuleeko vauvaa helposti vai ei varsinkin kun ette ole vielä sitä yrittäneet.

Yhteistyössä