Kysymys teille "mamu"vihaajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23206283]Totta helvetissä rikolliset mamut pitäisi karkoittaa. Miksi edes kysyä moista asiaa?[/QUOTE]

Vaikkei enää aikuisena tee rikoksia? Kenen luokse hänet olisi pitänyt karkoittaa? Ainakin äiti häneltä taisi kuolla sodassa, isästä en tiedä. Olisko pitänyt silloin alaikäisenä karkoittaa vai heti täysi-ikäisenä?

Kansainvälisesti adoptoitujen lasten äitinä voisin esittää oikeastaan ap:n kanssa saman kysymyksen hypoteettisesti mamuvastaisille ihmisille...

Jos minun lapseni (tai joku lapsistani) tekisi vakavan rikoksen nuorena/aikuisena, niin mites toimittaisiin??? Hän näyttäisi ulkomaalaiselta, mutta puhuisi suomea, on Suomen kansalainen jne.

Minusta kysymys vain on sinällään ihan hassu, että kuten ap:kin niin myös minun lapseni ovat SUOMEN KANSALAISIA ja heitä tulee yksiselitteisesti kohdella samoin kuin Suomessa syntyneitä, suomalaisen geeniperimän omaavia suomalaisia. Kun ei siis ole mitään muuta kansalaisuutta eikä kotimaata (joo, on tiedossa syntymämaa tai ehkä vanhempien tai isovanhempien syntymämaa, muttei mitään siteitä siihen).

[QUOTE="vieras";23205828]Lapset saavat katua äitinsä tyhmyyttä, mutta ainahan te voitte muuttaa isän kotimaahan.:)[/QUOTE]

Amerikassa kaikki onkin paremmin. Sehän on perustanut maahanmuuttajat ja muakin kohdellaan siellä paaljon paremmin. Harmi vaan että haluan että poikani rakastaisi Suomea.... Jos Suomi joutuisi sotaan niin en toivo että tätä valtiota kukaan pelastaisi.

Mun mamu poika on nyt suorittamassa varusmiespalvelusta:) Armeijassaa ei pidetä rasismia,kaikki kohdellaan samalla tavalla.
Meistä tulee hyvä "suomalainen" kun tehdään kaikki oikein.

Tämä oli niin hyvä keskustelun avaus taannoin tällä viikolla että nostan uudelleen keskusteluun. Kannattaisi tosiaan miettiä laajasti asioita, kun kommentteja heittelee keskustelupalstoilla. Maailma kun toimii aika moninaisesti eikä asiat ole musta-valkoisia.

Yhteistyössä