P
pakolainen
Vieras
Mitäs mieltä olette tällaisesta? Olen syntynyt pakolaisena, Suomessa. Pakolaisena siksi, koska mun isä oli pakolainen, hänet karkotettiin kotimaastaan kun ei suostunut tekemään silloisen hirmuhallitsijan käskyjen mukaan, eli tappamaan kotimaassaan ihmisiä. Siellä ei katsottu onko tapettu mies, nainen, lapsi, onko sukua ym. Olen elämästäni n. 95% asunut Suomessa (osan ajasta maassa jonne isäni pakeni. Isäni pääsi muuttamaan Suomeen n. 25 vuotta sitten. Siitä asti on tehnyt ahkerasti töitä, ahkerammin kuin moni suomalainen. Kyllä silloin 80-luvulla ainakin työllistyi ihan englanninkielen taidolla.
Itse olen myös ollut melkein koko aikuisikäni töissä, opiskeluja lukuunottamatta, samoin veljeni. Mulla on huume-, jengi- ja lastenkotitaustaa ja olen Suomessa tehnyt rikoksia (näpistelyjä ja pahoinpitelyjä) jäämättä niistä kiinni. Pitääkö mut karkoittaa? Jos pitää, niin mihin maahan? Mulla on pelkkä Suomen kansalaisuus ja moniin maihin ei ole asiaa terroristiepäilyjen takia.
Itse olen myös ollut melkein koko aikuisikäni töissä, opiskeluja lukuunottamatta, samoin veljeni. Mulla on huume-, jengi- ja lastenkotitaustaa ja olen Suomessa tehnyt rikoksia (näpistelyjä ja pahoinpitelyjä) jäämättä niistä kiinni. Pitääkö mut karkoittaa? Jos pitää, niin mihin maahan? Mulla on pelkkä Suomen kansalaisuus ja moniin maihin ei ole asiaa terroristiepäilyjen takia.