Kysymys teille "mamu"vihaajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakolainen

Vieras
Mitäs mieltä olette tällaisesta? Olen syntynyt pakolaisena, Suomessa. Pakolaisena siksi, koska mun isä oli pakolainen, hänet karkotettiin kotimaastaan kun ei suostunut tekemään silloisen hirmuhallitsijan käskyjen mukaan, eli tappamaan kotimaassaan ihmisiä. Siellä ei katsottu onko tapettu mies, nainen, lapsi, onko sukua ym. Olen elämästäni n. 95% asunut Suomessa (osan ajasta maassa jonne isäni pakeni. Isäni pääsi muuttamaan Suomeen n. 25 vuotta sitten. Siitä asti on tehnyt ahkerasti töitä, ahkerammin kuin moni suomalainen. Kyllä silloin 80-luvulla ainakin työllistyi ihan englanninkielen taidolla.

Itse olen myös ollut melkein koko aikuisikäni töissä, opiskeluja lukuunottamatta, samoin veljeni. Mulla on huume-, jengi- ja lastenkotitaustaa ja olen Suomessa tehnyt rikoksia (näpistelyjä ja pahoinpitelyjä) jäämättä niistä kiinni. Pitääkö mut karkoittaa? Jos pitää, niin mihin maahan? Mulla on pelkkä Suomen kansalaisuus ja moniin maihin ei ole asiaa terroristiepäilyjen takia.

Semmoinen mamu joka haluaa opiskella/tehdä töitä, osaa suomea ja haluaa sopeutua yhteiskuntaan saa minun puolesta jäädä, tottakai.

Jokainen ihminen tekee jossain kohti virheitä, minäkin. Eli en ole tuomitsemassa sinua pienistä rikoksista. Raiskaajat ja nämä isoja rikoksia tekevät mamut saavat minut raivon partaalle.

Persujen sanoin,
Ei maahanmuuttoa vastaan, vaan paremman maahanmuuton puolesta.

UGH

Ajattelen näin.Suomessa on paljon ihmisiä,jotka ovat tehneet kuvatun kaltaisia asioita.Toiset jäävät kiinni toiset eivät.Kaikki kuitenkin olemme ihmisiä.Teemme virheitä.En edes haluaisi ajatella karkoitusta.Joskus ajattelen raiskaajista,että heilä saisi olla aivan oma saari "tuntemattomassa",kansallisuuteen katsomatta.

Olen kyllä (positiivisesti) erittäin yllättynyt vastauksistanne! :) Muistakaa että monet "mamut" ovat kaltaisiani.

Veljeni kertoi että hänen aikanaan armeijassa oli somali. Veljeni oli jututtanut somalia ja somali oli kertonut katsovansa velvollisuudekseen puolustaa Suomea koska on päässyt Suomeen turvaan. Sama somali on tällä hetkellä töissä jossain isossa firmassa. Kuulema ainoastaan romanit ovat harvinainen näky armeijassa.

En ole mamuvihaaja mutta vastaan silti:

käyt töissä etkä ole tehnyt vakavia rikoksia, ei ole mitään syytä karkoittaa sinua minnekään.

Mun mielestä yleensäkin maahanmuuton suurin ongelma on kustannukset, meidän pitäisi ensin päättää, monta prosentti bruttokansantuotteista sijoitetaan maahanmuuttajien hyväksi ja sitten vaan katsottaisiin monelleko se riittää. Ei niinkuin nyt että otetaan maahan X määrä mamuja ja maksetaan kulut ilman että kansalle edes kerrotaan mitä lysti tuli maksamaan.

[QUOTE="vieras";23205454]Jos töitä teet, ja kielen osaat sekä et häiritse naapureitasi käytökselläsi niin jää tänne vaan![/QUOTE]

Tämä on sinänsä yllättävä vastaus, koska eilen täällä mamuvihaajat olivat sankoin joukoin sitä mieltä ettei mamulapsien hyysäämisestä tarvitse yhteiskunnan maksaa. Kyse oli siis 20 sijoitettavan lapsen kustannuksista, joista nousi iso haloo.
Jos ei anneta mamulapsillekaan mahdollisuuksia elämään, niin miten he sitten tekevät isompana töitä, osaa kieltä ja sopeutuu yhteiskuntaan niin että te mamuvihaajat hyväksytte heidän täällä olonsa. Hmm, mielenkiintoinen dilemma, tosiaan.

Tämä on sinänsä yllättävä vastaus, koska eilen täällä mamuvihaajat olivat sankoin joukoin sitä mieltä ettei mamulapsien hyysäämisestä tarvitse yhteiskunnan maksaa. Kyse oli siis 20 sijoitettavan lapsen kustannuksista, joista nousi iso haloo.
Jos ei anneta mamulapsillekaan mahdollisuuksia elämään, niin miten he sitten tekevät isompana töitä, osaa kieltä ja sopeutuu yhteiskuntaan niin että te mamuvihaajat hyväksytte heidän täällä olonsa. Hmm, mielenkiintoinen dilemma, tosiaan.

niimpä.. ! ärsyttää toisinaan tuollainen kapeakatseisuus. Itsellä on "mamu" aviomies (muutti Suomeen minun takia) ja meillä on yhteinen lapsi. Ihana on kasvattaa lasta maassa missä muut vihaa isää/äitiä ,koska ei ole suomalainen. Mitähän nämä lapset miettii isona yhteiskunnasta, joka on heidän perhettään vastaan.

niimpä.. ! ärsyttää toisinaan tuollainen kapeakatseisuus. Itsellä on "mamu" aviomies (muutti Suomeen minun takia) ja meillä on yhteinen lapsi. Ihana on kasvattaa lasta maassa missä muut vihaa isää/äitiä ,koska ei ole suomalainen. Mitähän nämä lapset miettii isona yhteiskunnasta, joka on heidän perhettään vastaan.

Lapset saavat katua äitinsä tyhmyyttä, mutta ainahan te voitte muuttaa isän kotimaahan.:)

Vai "mamuvihaajia" palstalla, no siinä tapauksessa sinä olet suomalaisten vihaaja.

Ei ole kyse 20 mamulapsen kustannuksista, jotka siis ovat 2.000.000 euroa vuodessa, vaan siitä että näitä hyysättäviä tulee tällä hetkellä 30.000 mamun vuosivauhtia Suomeen. Meidän talous vaan ei kestä tuollaista painetta.

Sorry, en ole osallistunut kyseiseen ketjuun.

[QUOTE="vieras";23205828]Lapset saavat katua äitinsä tyhmyyttä, mutta ainahan te voitte muuttaa isän kotimaahan.:)[/QUOTE]

Oho. Kaikenlaisia kommentteja.

Ja jos nyt tuolle linjalle lähdetään niin äitihän on sitten "mamu"...

[QUOTE="vieras";23205847]Vai "mamuvihaajia" palstalla, no siinä tapauksessa sinä olet suomalaisten vihaaja.

.[/QUOTE]

Aivan mieletön logiikka! Tähän pystyy vaan palstalainen. :laugh:

Jos tässä ketjussa kysyttiin "mamuvihaajilta" ja sinä menet vastaamaan siihen oman mielipiteesi ap:n tapauksesta, niin eiköhän se tarkoita sitten sitä että katsot olevasi "mamuvihaaja" myös...?

[QUOTE="Minttu";23205534]Saako kysyä, miksi jouduit lastenkotiin ja jengeihin?[/QUOTE]

Ei liity tähän keskusteluun mitenkään, mutta kerron silti. Äiti sairastui, masennuin, aloin karkailemaan kotoa, elelemään kadulla, käyttämään päihteitä, 12-vuotiaana yritin itsemurhaa, samoin 13-vuotiaana, jouduin nuorten psykiatriselle ja sieltä suoraan lastenkotiin.

[QUOTE="qwer";23205901]Oho. Kaikenlaisia kommentteja.

Ja jos nyt tuolle linjalle lähdetään niin äitihän on sitten "mamu"...[/QUOTE]

Ja lapsikin olisi mamu, mutta katsos kun missään muualla ei ole rasismia kuin Suomessa, joten miksi kärvistellä Suomessa kusipäärasistien seurassa ihmiselle sopimattomassa ilmastossa kun voi asua mukavasti jossain muualla?

Rankka kyselytulos Opettaja-lehdessä: ”Maahanmuuttajat rasittavat”
Rankka kyselytulos Opettaja-lehdessä: ”Maahanmuuttajat rasittavat” Julkaistu: 6:1319 kommenttia
Lähetetty kerran
Kuva: Creative Commons / dcJohn

Kuva: Creative Commons / dcJohnOpettajat kokevat ylimääräistä rasitusta, jos koululuokassa on runsaasti maahanmuuttajia, paljastaa Opettaja-lehden kysely. Vastauksissaan opettajat kertovat, että maahanmuuttajaoppilailla on vaikeuksia koulun käytäntöjen kanssa ja myös heidän vanhempansa kaipaisivat opastusta koulun ja kodin välisestä yhteistyöstä.

Opettajista 41 prosenttia haluaisi kouluihin kiintiöt maahanmuuttajille, Opettaja-lehden tekemästä kyselystä ilmenee.

Kiintiöitä kannattavista lähes puolet asettaa maahanmuuttajien kiintiön rajan 20 tai 30 prosenttiin.

Liki kolmannes opettajista ei halua kiintiöitä.

Joka neljäs opettaja sanoo, että maahanmuuttajien suuri osuus lisää hälinää ja melua luokkahuoneessa sekä kasvattaa väkivallan määrää koulussa. Kyselyn perusteella opettajat katsovat, että maahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista.

Suurin osa opettajista kokee työmäärän kasvavan jopa kohtuuttomaksi, jos maahanmuuttajalapsia on luokassa paljon. Samalla opetuksen laatu kärsii ja tasoa on laskettava. Opettajien mukaan maahanmuuttajien opettaminen on ylimääräinen rasite ja lisätyö, joka ei tunnu opettajan palkassa ja johon ei kouluteta.

Opettajista näyttää selkeästi siltä, että kaupunkien koulut ovat jakautumassa maahanmuuttajien vuoksi hyviin ja huonoihin. Yli puolet opettajista ajattelee näin, Opettaja-lehti kertoo.

Helsingin Sanomien kyselyssä tammikuussa joka kolmas uusimaalainen kannatti maahanmuuttajakiintiöitä kouluihin. Kiintiöitä siis vastusti selvästi suurin osa vastaajista.

Opettaja-lehti kysyi lukijoilta mielipiteitä maahanmuuttajien opetuksesta tammikuussa 2011. Vastaajia oli 456, joista opettajia ja lehtoreita oli 73 prosenttia, lastentarhanopettajia vajaat 11 ja rehtoreita lähes 9 prosenttia.

[QUOTE="vieras";23205989]Varmasti olen sinun mielestä mamuvihaaja ja sinä olet suomalaisten vihaaja.[/QUOTE]

Tämän keskustelun taso on suoraan verrattavissa 5 v lapseni kavereidensa kanssa käymään väittelyyn, jossa hienoin argumentti on että "ite oot". Jos ei ole muuta kommentoitavaa, niin kannattaisiko jo antaa olla.

En ole mamuvihaaja mutta vastaan silti:

käyt töissä etkä ole tehnyt vakavia rikoksia, ei ole mitään syytä karkoittaa sinua minnekään.

Mun mielestä yleensäkin maahanmuuton suurin ongelma on kustannukset, meidän pitäisi ensin päättää, monta prosentti bruttokansantuotteista sijoitetaan maahanmuuttajien hyväksi ja sitten vaan katsottaisiin monelleko se riittää. Ei niinkuin nyt että otetaan maahan X määrä mamuja ja maksetaan kulut ilman että kansalle edes kerrotaan mitä lysti tuli maksamaan.

Kyllä mun mielestä pahoinpitely ja kaikenlainen toiseen ihmiseen (tai eläimeen) kajoaminen on hyvin vakava rikos!

Se ei mielestäni enää tee ihmisestä maahanmuuttajaa jos on jo Suomessa syntynyt.
Jos on koko ikänsä jo Suomessa asunut ja on suomalainen, tulee tähän käyttää ihan sitä samaa lainsäädäntöä kuin suomen kansalaisiin muutenkin. Jos taas rikos on tehty kulttuuritaustaan vedoten, palauttaisin ko. ihmisen "oman maansa pinnalle", jos kerran sellaisessa kulttuurissa tahtoo elää. Viittaan tässä mm. naista alistaviin kulttuureihin, joissa raiskauskin on suht ok ja pahimmassa tapauksessa raiskattu nainen pitää vieläpä tappaa kun on sukunsa häpäissyt. Helv*tti mitä eläimiä!
Jos taas kyseessä on oman elinaikansa aikana muuttanut Suomeen, ja tekee rikoksia, palauttaisin välittömästi takaisin sinne kurjuuteen, mistä on lähtöisinkin. Ei ole oikeutettu aiheuttamaan samanlaista hämminkiä täällä kuin mistä itse on lähtöisin. Tässä olisin äärimmäisen tiukka. Rikos kuin rikos -> LÄHTÖ!

Koulutetut ja työtätekevät, kulttuuriin sopeutuvat maahanmuuttajat: tervetuloa!

Kouluttamattomat, laiskat loiset, laittomat mamut, sopeutumattomat, häiriköt: Tervemenoa! Pysykää poissa!

Minun mielestä sinua ei tietenkään pitäisi karkoittaa mihinkään. Tämä on kotimaasi. Harmi vain, että pikkurikollisuus näyttää ja kuulostaa aina pahemmalta kun sen tekee joku muu kuin kantasuomalaisen tekemänä. Samanlaisia ongelmia on täällä muillakin suomalaisilla kuin sinulla on ollut?, ja toivon, että olet saanut niihin tarvitsemaasi apua.

Voitteko jättää noi aiheeseen kuulumattomat kommentit, uutiset ym. pois tästä ketjusta? Tehkää vaikka kokonaan oma ketju noille lapsellisille riitelyviesteillenne. Minä vaan kaipailin vastauksia kysymykseeni, en mitään riitelyviestejä.

Voitteko jättää noi aiheeseen kuulumattomat kommentit, uutiset ym. pois tästä ketjusta? Tehkää vaikka kokonaan oma ketju noille lapsellisille riitelyviesteillenne. Minä vaan kaipailin vastauksia kysymykseeni, en mitään riitelyviestejä.

Nettikeskustelujen luonteeseen kuuluu se, että keskustelu rönsyilee. Siksihän se niin "mukavaa" onkin. Ketjun aloittajalla ei ole määräysvaltaa siihen, mitä ketjussa tapahtuu.

Minun mielipiteelläni ei ole sinulle varmaan merkitystä, koska olen täällä palstalla joidenkin mielestä turhankin "mamumyönteinen", mutta voisin silti todeta, että kukaan ei voi taustaansa eikä lapsuuttaan/nuoruuttaan valita ja jokainen, joka huonoista lähtökohdista huolimatta pääsee jaloilleen, ansaitsee hatunnoston, ihonväristä ja alkuperästä huolimatta.

Mulla on kaveri (ei mikään hyvä kaveri, asui vaan samassa lastenkodissa) jonka vanhemmat lähettivät Suomeen sotaa (tms.) pakoon. Hän liittyi johonkin Tampereen hallitsevaan mamujen rikollisjengiin (tamperelaiset varmaan tietää jengin, oli 2000-luvun alussa). Pitäisikö hänet karkoittaa? Syyllistyi rikoksiin alaikäisenä (kuten minäkin).

Mulla on kaveri (ei mikään hyvä kaveri, asui vaan samassa lastenkodissa) jonka vanhemmat lähettivät Suomeen sotaa (tms.) pakoon. Hän liittyi johonkin Tampereen hallitsevaan mamujen rikollisjengiin (tamperelaiset varmaan tietää jengin, oli 2000-luvun alussa). Pitäisikö hänet karkoittaa? Syyllistyi rikoksiin alaikäisenä (kuten minäkin).

Totta helvetissä rikolliset mamut pitäisi karkoittaa. Miksi edes kysyä moista asiaa?

Yhteistyössä