P
pohdiskelija
Vieras
Te jotka valitatte ettei kukaan ota lapsia hoitoon, pyydä yökylään tai muuten vaan vietä aikaansa teidän lasten kanssa: kuinka monen muun ihmisen tukiverkostoon ITSE kuulutte? Ketä vanhusta käytte auttamassa ikkunan pesussa? Kenen kaverin muksuja otatte teille hoitoon? Kenen naapurin nurmikon käytte leikkaamassa kun ovat itse lomareissussa?
Eihän avun tarvitse olla aina vastavuoroista: Liisa hoitaa ensin sinun lapsiasi tunnin ja sitten sinä Liisan lapsia tunnin. Omaa apua voi tarjota sitä tarvitsevalle vaikkei sitä juuri siltä suunnalta saisikaan itse takaisin. Jos useampi ihminen ajattelisi näin, ihmisillä oli todellisia tukiVERKOSTOJA ja hyvinvointi lisääntyisi.
Eihän avun tarvitse olla aina vastavuoroista: Liisa hoitaa ensin sinun lapsiasi tunnin ja sitten sinä Liisan lapsia tunnin. Omaa apua voi tarjota sitä tarvitsevalle vaikkei sitä juuri siltä suunnalta saisikaan itse takaisin. Jos useampi ihminen ajattelisi näin, ihmisillä oli todellisia tukiVERKOSTOJA ja hyvinvointi lisääntyisi.